ettbarnsmammaen Skrevet 10. september 2006 #26 Skrevet 10. september 2006 Ble visst ikke helt ferdig, jeg. Rumlingane, husker navnet, men ikke helt hva det dreide seg om. Pumpel og Pilt, der var det morsomt hver gang Gorgon vaktmester kom og episoden med kona hans og eskene og babyen. Er det noen som husker dukkefilmen hvor noen sa: "Kjøpe eplekake tara-tei....?" og "Åååå, pædled, dab,dab." (Han som sa det var tett i nesa og kunne ikke si "r".) Var det noe med Askepott??
Karomamma Skrevet 10. september 2006 #27 Skrevet 10. september 2006 Hø hø, må knegge for meg selv igjen... Dukkefilmen din, pregnanta, er sikkert Askepott og Lillemusmei. De to litt "enkle" stesøstrene drev og ropte på hverandre hele tiden - Tuuuuutta og Maaathiiilde. Tror dette var sent på syttitallet, jeg lurer på om ikke lillesøstera mi så mer på dette enn jeg. Strålende minner
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2006 Forfatter #28 Skrevet 10. september 2006 Utrolig morsomt Taratei!!!
Gummelillan Skrevet 10. september 2006 #29 Skrevet 10. september 2006 Jeg er født i 69 og husker Tutta og Mathilde veeeeldig godt, ja. Var det her mr. Nelson også var med eller er det jeg som blander nå?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2006 Forfatter #30 Skrevet 10. september 2006 He he....tror Mr.Nelson og Pernille var et eget program....eh....eller? "Det var ikke mai som spiste opp kringlen Peeernille!" Utrolig mange morsomme barne-tv program når vi var små egentlig:-)
Gummelillan Skrevet 10. september 2006 #31 Skrevet 10. september 2006 Ja, jeg blander tydeligvis. Men morsomt var det. Og NRK må ha hatt et stort budsjett på dukketeater ;-) I dag synes det meste innkjøpt fra utlandet. Og når skal NRK skjønne at de der programlederne som prøver å være såååå kule ikke akkurat trollbinder...?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2006 Forfatter #32 Skrevet 10. september 2006 Tja si det... De som snakker sånn: Seffern, loll, serr osv.....skjønner jo ikke halvparten av hva det betyr!! Må spørre tenåringene mine jeg;-)
Northernlights Skrevet 10. september 2006 #33 Skrevet 10. september 2006 Kunne ikke fordra den tutta og matilde, jeg....usj... Hatet Lekestue med Vibeke Sæter også. Klarte bare ikke den barne TV`n! =) Husker hvor skuffet jeg var hver gang det kom , når jeg satt foran TV`n for å se på....og så var det den kjedelige, dumme dama..hehe...Med han som jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Like traurig han også, - husker jeg skjemtes av hele programmet! hehe Men men...meg om det,da. Likte Romeo klive og kanutten, da! "rundmat rundmat, nøttepipe,nøttepipe, langmat,langmat"!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2006 Forfatter #34 Skrevet 10. september 2006 Hi hi....det bare strømmer på med barndomsminner her nå:-)
Northernlights Skrevet 10. september 2006 #35 Skrevet 10. september 2006 Emil var storfavoritt også. Og Madicken. Pippi Langstrømefilmene måtte jeg ha meg med når de kom på kino, og for ikke å snakke om Brødrene Løvhjerte, -men nå var det jo ikke akkurat barne TV, da. =) Svak for svenske filmer, - eller var det bare det at det ikke fantes noen gode norske filmer??
Northernlights Skrevet 10. september 2006 #36 Skrevet 10. september 2006 Nå var kanskje Emil og madicken heller på TV da jeg selv var blitt mamma....men jeg fulgte med, lell =)
Northernlights Skrevet 10. september 2006 #37 Skrevet 10. september 2006 Ingen som har nevnt STREKMANNEN?? Han var jo toppen! =)
Northernlights Skrevet 10. september 2006 #38 Skrevet 10. september 2006 Damer: Dere MÅ se her!!! http://home.online.no/~groennsl/barnetvtvseriene.htm =) Nå kan dere mimre ivei!
ettbarnsmammaen Skrevet 10. september 2006 #39 Skrevet 10. september 2006 Ja, Pernille og Mister Nelson var et eget program. Der var også Tralle Tonetroll. Er det han som har gitt Tonetroll2 idéen til navnet sitt, mon tro? I går gikk det en Saltkråkan-film på TV: Tjorven og Skrållan, tror jeg den het. Den ble tapet! Mor og far i dette huset er litt barnslige ennå..... "Den hvite stenen" ble nevnt her inne. Husker jeg hadde en slik sten i mange år. Vet ikke hvor det ble av den til slutt. Broren min og jeg delte rom (køyesenger) til jeg var 14. Han er tre år yngre. Etter at vi hadde lagt oss, pleide vi ofte å ha følgende gjettelek: Etter tur nynnet vi melodien til en kjent barne-tv serie og den andre skulle gjette hvilken det var. Synd det ikke er lyd her inne, men vi kunne jo forsøke det på neste treff? Ha ha ha.......
ettbarnsmammaen Skrevet 10. september 2006 #40 Skrevet 10. september 2006 Så herlig! Hvordan i all verden fant du den?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2006 Forfatter #41 Skrevet 10. september 2006 Ha ha ha, leste der om den "dydige Pernille og den sleipe Mr.Nelson"
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 10. september 2006 #42 Skrevet 10. september 2006 Hehe... stemmer nok det pregnanta!
Northernlights Skrevet 10. september 2006 #43 Skrevet 10. september 2006 Har hatt det som "favorittside" lenge, men glemt av den. Noen som la det ut da jeg var inne på Bim i fjor. =)
Reveenka Skrevet 10. september 2006 #44 Skrevet 10. september 2006 Der fant jeg utrolig mye jeg kjente igjen, men hadde glemt! Så utrolig artig side, Northernlights!
Northernlights Skrevet 10. september 2006 #45 Skrevet 10. september 2006 Ja, det er rart med minnet. Det ligger gjemt et eller annet sted, alt ihop vi har sett =) Mamma husker ikke mye fra den gangen jeg var lita, annet enn Stian med sekken...tror hun var litt glad i det programmet selv. Ellers hadde vi en TV da jeg var lita, som man måtte legge på kronestykker for å se! Rart å tenke på at jeg er så innmari gammel =) hehe...
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 11. september 2006 #46 Skrevet 11. september 2006 labbetuss lekestue atte-katte-noa (hatet det!) teodor og sjonkel rolf trond viggos :kroppen ...ett eller annet, skikkelig morro,hehe! så den serien om mennesket...åhhh husker ikke hva den heter...tegnede figurer....
ettbarnsmammaen Skrevet 11. september 2006 #47 Skrevet 11. september 2006 Tror den serien med om mennesket med tegnede figurer het "Det var en gang et menneske." En veldig bra serie, så vidt jeg husker!
Karomamma Skrevet 11. september 2006 #48 Skrevet 11. september 2006 Og jeg ler og jeg ler - utrolig bra! Apropos det gørre og kjedelige programmet "Lekestue". Min kjære jobber i NRK. Programlederen som er nevnt over, er der ennå og hun er visst utrolig døll Huff, ikke meningen å være slem altså
hypersusmor Skrevet 11. september 2006 #49 Skrevet 11. september 2006 Romlingane, Pompel & Pilt og Mr. Nelson (stakkars Pernille) skremte vannet av meg, mens favorittene var Lekestue med Vibeke og Geir, Pan Tou, Colargol, Stian med sekken, professor Balthazar og tante Range. De kjedeligste programmene var Triola da Gamba og en kar med skjegg som snakket veeeeeeeldig pedagogisk riktig og hadde en liten figur han snakket med, husker ikke hva det helt.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2006 Forfatter #50 Skrevet 11. september 2006 Sommeren på Mirabelløya.-) Fem myror er fler enn fire elefanter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå