Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Så et innlegg på skravlesiden nå. Hvilken barnetv man husket fra en var liten......skal love at hvis vi lagde en liste her inne, så hadde den blitt VELDIG annerledes enn den på skravle...;-) Det de husker, så jo eldste datteren min på!!!!
Ronja65 Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Ja. Morsom tanke:-). Jeg husker spesiellt godt når teskedsgumman (eller teskjekjærringa som jeg tror hun heter her), gikk som julkalender i Sverige...I sort,vitt!!!!.... Prøysen er ikke dum han... Astrid Lindgren er også en stor idol:-))
Reveenka Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Noe av det aller første jeg kan huske var noe som gikk på svensk tv, som vi så hos min grandonkel som bodde i Fredrikstad: den het Papper, og var om en liten rund papirmann med ben på (så ut som en hode-foting). Og så var det Leikestove, og Romlingane, Sjonkel Rolf og Titten tei, Pernille og mr. Nelson, og Pippi selvfølgelig, Colargol, Jon Blund. Teskjekjerringa husker jeg godt, den var kjempefin! Og sist, men ikke minst: Den grusomme serien om Pompel og Pilt, den gir meg frysninger ennå...
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Stian med sekken... Professor Balthasar... Andungen Kvakk kvakk... Bjørnen Colargol... Fraglene...
Gummelillan Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Gållegåll var min favoritt! Eller Colargol for de som kunne snakke reint før de var 7 da... Og andungen kvakk kvakk. Tar meg selv fortsatt i å synge kjenningsmelodien der! Søsteren min var et par år eldre og hektet på Skippy ;-) Og begge likte Huset på prærien, men den gikk jo så lenge at det husker vel hele Skravlesiden også.
Gummelillan Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Oi, de hadde jeg glemt. Syntes faktisk de var kjempeskumle så jeg så nok på de kun mellom fingrene ;-)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Ja, de var litt ekle... Husker best lydene!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2006 Ja! Vi på Saltkråkan er bare herlig da;-) Synes episoden hvor Skrållan selger lille babyen til Malin for 25 øre er utrolig morsom - da hun forspiser seg på kokosboller for pengene!
ettbarnsmammaen Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 Den første barne tv'n jeg husker var med tante Ragne, postmannen og vaktmesteren. Var vel hver fredag og het "Du og jeg og vi to." Husker ikke så mye hva det dreide seg om. Senere var det jo "leikestove", da. Husker alle de andre som har blitt nevnt her. "Stian med setten" var jo bra! (Broren min kunne ikke si K.) Husker fremdeles reisesangen derfra: "Du bare tar på deg briller, eventyrbriller og ser og ser....." Den er kjempefin, så den skal nussa mi få lære!
Karomamma Skrevet 3. september 2006 #12 Skrevet 3. september 2006 He he, når jeg leste alle innleggene over måtte jeg synge litt for meg selv... Jeg husker også såvidt tante Ragne og postmannen. Var ikke det litt før Triola da Gamba, alle notene på veggen og sangen "Sov du vesle spireung"? Det var i svart-hvitt, i hvert fall hjemme hos oss. Og så den mystiske mannen da - huff og huff, skikkelig skummelt!
Cajsa Skrevet 3. september 2006 #13 Skrevet 3. september 2006 Jeg savner Professor Balthazar! Hvorfor ikke sende ham i reprise? Min absolutte favoritt, og særlig med nattluen.
♥Snulder Skrevet 3. september 2006 #14 Skrevet 3. september 2006 Jeg var kjempeglad i Coralgol... tar meg selv i å nynne sangen enda:) Og så husker jeg Pernille og bjørnen med glitter i pelsen... Pompel og pilt vil jeg helst ikke huske.. for et mareritt av en barneserie!!
♥Snulder Skrevet 3. september 2006 #15 Skrevet 3. september 2006 Med tunga rett i munnen nå så prøver jeg å skrive.... bare vent litt så får jeg det snart til..... COLARGOL...
Northernlights Skrevet 4. september 2006 #16 Skrevet 4. september 2006 Nå fikk jeg mange minner, etter å ha lest hva dere andre husker. Husker alt dere nevner, men er det noen som husker Sam og trylleballen?? Den tegnefilmen likte jeg så godt =) Og alt som hadde med Ivo Caprino å gjøre var bare helt fantastisk! Jeg synes dagens barne TV (iallefall her i USA) er noe stort tull. Cartoon network, fks, er bare bråk og tull og tøys....liker det ikke i det hele tatt! Fru Pigalopp, da? Fru pigalopp har fire (?) potteplanter...lalalllalallalalaaaa! hehe Og så husker jeg "Den hvite stenen". Mye bra svensk, synes jeg. Glemmer heller aldri hvor glad jeg var i "gutten med gullbuksene", om han som kunne dra ut en tier fra lomma hver gang han puttet hande si nedi den! Og så ble det visst 100 laper tilslutt. Ei sånn bukse ville jeg gjerne hatt når regningene skal betales! =) Og så kan jeg aldri glemme Huset på prærien, Skippy og Flipper.
Northernlights Skrevet 4. september 2006 #17 Skrevet 4. september 2006 "DET BLIR IKKE HULL I EI TANN SOM ER REN, OG TENNENE DE PUSSER VI JO EN ETTER EN. OG GODTER DET SPISER VI BARE TIL FEST, SÅNN EN GANG I UKA ER BEST! DET ER FLAUT,DET ER FLAUT, DET ER FLAUT, FLAUT, FLAUT, - OG BARE KUNNE TYGGE GRAUT!" kunne ikke dy meg! =) Synger enda den sangen innimellom til ungene,jeg =) Når tennene pusses.
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 4. september 2006 #18 Skrevet 4. september 2006 Åååååååååååååååååååååååå den hvite stenen!!! Jeg fikk en sånn sten av en nabo som hadde vært i Spania... Og så fikk venninnen min til nød lov til å holde den litt, og vips så mistet hun den ned i et kumlokk... Borte for alltid! Nå ble jeg nesten litt sur på henne igjen!
Reveenka Skrevet 4. september 2006 #19 Skrevet 4. september 2006 Jupp, husker alle disse - kjempefin barnetv. Enig med deg om at det er mye dårlig nå; prøver å styre unna cartoon som jeg syns er utrolig dårlig!
Reveenka Skrevet 4. september 2006 #20 Skrevet 4. september 2006 Den hvite stenen syns jeg også var så fin! Så da jeg var i Spania for fire år siden, plukket jeg med meg sikkert en kilo sånne stener fra stranda... Kan sende deg en sten, jeg! c",)
moffi Skrevet 4. september 2006 #21 Skrevet 4. september 2006 Colargol ja! Helt klart favoritt..og en sånn fin hvit sten ser jeg alltid etter når jeg bader i sjøen, he-he.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. september 2006 Forfatter #22 Skrevet 4. september 2006 Stakkars deg da!!! Jeg lover å ta med en hvit og fin sten til deg, håndplukket ute i vannet, på stranda vår på Antiparos:-)
ettbarnsmammaen Skrevet 10. september 2006 #25 Skrevet 10. september 2006 Måtte se hva som hadde skjedd her siden sist, jeg. Fru Pigalopp, ja.... Husker melodien, men ikke så mange av ordene. Slutten var vel slik: "Fru Pigalopp er byens beste frue, så snill og søt og flink som det går an." Og så var det noe med en hage. (Tegnefilm.) En sang der også: "På et hemmelig sted fylt av ro fylt av fred, ligger alvenes - na-na-na-na. Og mens en gartner snill og god får allting til å gro na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na. Denne hagen vil jeg vise deg. Na-na-na..... Husker stort sett bare melodien her også. Men jeg husker at jeg en gang ble kjempeinspirert av alle fargene og skulle tegne en slik hage. Hentet entusiastisk ark og fargestifter (var faktisk ganske stor.) Men tegning har aldri vært mitt felt, så allle de fine bildene jeg hadde inne i hodet mitt ble bare tull når det kom ned på pariret. Akk, ja, ingen kan være like god i alt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå