Gå til innhold

vk-klubben


stomperud

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

I dag er jeg 13 uker på veg og magen min har blitt kjempestor bare de siste dagene!! Okei, JEG synes den er kjempestor da, de andre ser den om de liksom ser etter.. ;) Nå har jeg fått det for meg at det kan være tvillinger! Ikke at jeg har noe som helst annet holdepunkt enn at magen er stor og at jeg har vært så dårlig som jeg vært da, så sjansen er nok minimal, hehe..

 

Da jeg våkna torsdag morgen denne uka var jeg plutselig ikke kvalm lengre!! Det var en merkelig følelse. Jeg klarer fremdeles ikke å spise så mye, men kvalmen er liksom ikke så veldig der lenger. Så deilig!! Trodde aaldri den skulle forsvinne!

 

Jeg er uansett sykemeldt ut neste uke, og det er nå egentlig greit, for er fortsatt veldig sliten og sover 12-14 timer i døgnet.. Neste helg reiser jeg til Oslo og Stavanger på ferietur, det blir koselig. Møte gode venner og få noe anna og tenke på. Man blir ganske surrete og egosentrert av å bare gå hjemme å tenke på mat og kvalme! ;)

 

Og så har jeg begynt på turgåinga mi igjen, det er deilig! Før gikk jeg 4-5 ganger i uka, nå blir det gjerne 2, men jeg i gang iallfall!!

 

Stomperud: Foten kan vel gjøres noe med, så det går helt sikkert bra! :) Godt å høre at alt stod bra til med beibisen ellers!

 

Håper det går bra med dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jada!! Beina blir fiksa dem, vettu!! Var vondt å høre det, og tungt første dagen vi visste.. Samboeren jobba sent, så fikk ikke prata ordentlig sammen.. Men nå ser jeg ikke på det som noe problem i det hele tatt!!! Vet at detta blir en skikkelig tøffing, bare GLEDER MEG!!!!!

Men jeg har så lyst til å få meg sjukemeldt fra helge jobben min.. har tilsammen 112% med jobb.. 95 +17.. Men jeg klarer liksom ikke å si det så tydelig til legen at jeg vil sjukemeldes.. men sier jo at den 17% stillinga er tungt og at jeg får så vondt i ryggen etter ei helg der.. men det er ikke noe problem for dem.. :) Men har jo ikke sagt hvor masse e har ellers.. den 95% min er 39 t/u (får ferier, derfor prosenten er lavere enn den burde....) Så det blir litt slitsomt.. orker ikke så masse lenger... :S Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 86% stilling og synes det er for slitsomt til ryggen min, har fått 50% sykmelding fra legen nå så jobber 3 dager en uke og to dager neste uke o.s.v. Det vil jeg egentlig fortsette med frem til jul :) Så er bare å være ærlig med legen det og si at det blir for strevsomt, sier legen noe imot det så bytt heller lege sier jeg! Du er tross alt gravid, og da tåler man mindre enn før, spes om man sliter med ryggen!

 

Nei, spaser inn til legen din og fortell hva du føler! Be han gjøre noe med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen!! Fått 25% sjukemelding nå.. helt fri fra helgestillinga (17%) og 3 timer mindre i uka på skola/barnehagen.. Så nå har jeg ganske normal arb.uke, på 36 timer.

Åssen er det med dere, da? Jeg har en turbo i magen!! Kjenner liv til de grader!!! I sta kjente samboeren min det også!! Og det var moro!!! Og magen har også begynt å vises!! Og kiloene har kommet!! (tilbake...) :) Har hittil gått opp ca 6 kg.. er 22 uker og 2 dager.. Oj!!! No så jeg at magen rørte på seg!!! Tror jeg må legge ned maskina å kose litt med klumpen... ;)

KOs dere!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!!

 

Kjempefint å høre at du har fått sykmelding!! Joda, jeg å kjenner liv hver dag og flere ganger om dagen nå,hehe. Og magen har blitt litt større enn normale, men er innfor gjennomsnittet da :) Er 24+5 nå, var til første jordmor kontroll idag, fikk høre hjertelyden :) Herlig lyd!! Om samboeren ligger ved siden av magen og synger eller prater til knøttet, begynner det å sparke, hehe, om det er for å få ham til å tie stille vet jeg ikke, hehehe :) Vært på storhandel nå, må bruke sånne mammabukser, kan ikke gå opp en str i vanlige bukser, da blir de for store nedover lårene og leggene. Har kun lagt på meg rundt magen og midja, herlig!! Slet med å gå ned 10 kg rett før jeg ble gravid, vil helst slippe unna etter fødselen :)

 

Ellers er alt bra, har luksussvangerskap som folk kaller det, ingen kvalme, ingen hovne føtter/kroppsdeler, ikke noe strekkmerker enda, er i superfin form, ikke engang økt matlyst! Er bare ryggen da, men slik er det bare :) Utenom ryggen ser jeg bare magen vokse og kjenner babyen sparker, ellers ingenting :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, jeg er kjempelei!! Nå er jeg 16+4, dårlig både i hodet og magen hele tiden, går stadig ned i vekt (ikke at det er noen krise da, har jo litt å ta av, men blir så slapp av det), har en jobb (les: sjef) som ikke greier å tilrettelegge for meg, jobber 50 prosent og føler at jeg burde jobba 100 (bare kaos på jobb), mens kroppen sier 0 prosent.

 

Jeg vet jo at jeg er kjempeheldig som er gravid, men jeg har jo ingen følelse av å faktisk være gravid, for all energi går jo liksom med på å eksistere! Menmen, det må da bli bedre snart?? Skal til legen på mandag og har lovt sambo å si akkurat hvordan jeg har det (jeg har en lei tendens til å si at "det gå bra det altså"). Han er litt irritert på meg for at jeg absolutt vil jobbe når jeg er så dårlig...

 

Huff, sorry, dette ble bra sutrete dere! Jeg skal komme sterkere (og blidere) tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må lytte til kroppen din tror jeg, om du vil bli bedre... Men jeg VET at det ikke er lett!! For man vil jo helst være frisk, og da blir det jo til at man sier at det går bra, også! Men nå skal du jo ta vare på en ekstra!! Så det er jo ekstra viktig å si ifra til legen hvordan du har det!! Plutselig ligger du jo der uten å kan gjøre noe... da er det bedre å slakke litt av nå... Håper i allefall du blir i bedre form snart!!!

Noen av dere som er medlemmer på vektklubb enda, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg er medlem fram til jul, men har ikke vært der inne på et par måneder. Var jo litt morsomt i starten da jeg var gravid for da fikk jeg jo så mange "flott at du går ned i vekt" eller hva det står, og at jeg var på en bra bølge. Og det var jo da jeg var så kvalm at kiloene bare raste bort! :) Tror ikke kalorikurven min var like bra for å si det sånn!

 

Men selv om jeg såvisst ikke slanker meg nå, så merker jeg jo at matvanene mine heldigvis er bedre fremdeles, enn hva de var da jeg starta der! Det gjør jo ikke noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk ut i september medlemskapet mitt, men fortsetter for meg selv, ikke lagt på meg mere enn 5 kg og er 25+3 uker på vei, lagt på meg kun på magen og midjen, ellers er kroppen som før :) HERLIG!!! Dilla på Klementiner, kan spise opp til 10 stk dagen,hehe. Holder meg frisk iallfall da :)

 

Hvordan går det med dere ellers da? begynt å kjøpt utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker legen min!! :) Var der på mandag, fortalte litt hvordan jeg har det og fikk 100 pst sykemelding på flekken - og med klar beskjed om ikke å ha fnugg av dårlig samvittighet, og bare kose meg og slappe av. Sukk! :) Så nå holder jeg på å gå rundt meg selv for jeg gleder meg sånn til jul!! Så deilig å bare kunne slappe av!

 

Vi lurte på å kjøpe vogn brukt, så et ok tilbud, men det føles liksom litt tidlig ennå.. (17+4 i dag) Så jeg må tenke litt på det. Samtidig har vi ganske lite penger så vi bør egentlig spre utgiftene litt..

 

Siste dagene har jeg gått pittelitt opp i vekt (jeg klaarer ikke å venne meg av med å veie meg hver dag, fy meg..) så nå er jeg på minus 2 kilo tilsammen siden jeg ble gravid. Har en viss følelse at jeg snart fyker i været. Magen min er ganske stor allerede!

 

Ha en finfin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått opp 6 kg, jeg.. ca 24 uker på vei. Sist jeg passerte disse kiloene føltes mye bedre enn nå egentlig!! ;)veide vel ca de såmme som nå for akkurat 1 år siden... hehe.. og da syns jeg jo at jeg hadde gått ned så masse og var et supert tall å se på vekta.. :) Men nå er det ikke så supert, nei.. ;) Neida.. bryr meg egentlig ikke så vanvittig om disse kiloene, da.. Nå har jeg en god unnskyldning for å bli feit!! hihi... Matvanene jeg fikk etter VK er jo her enda... Mye av dem i allefall!! Men jeg tillater meg å kose meg litt også... men det blir jo ikke all verden.. Sitter å strikker så masse, så rekker jo ikke putte noe i munn.. og sjokkis blir jeg så dårlig av... :)

 

Vi har sprinkelseng etter stedattera mi (mangler madrass), kurv etter meg, kjøpt noen klær på salg og strikka litt... Til jul ønsker vi oss gavekort på bohus for å kjøpe stelle-kommode.. ;) Og så har jeg ei superGAL mor!! Hehe.. Hu kan jo plutselig komme på å kjøpe vogn til oss!!! Det er det morsomste ho vet.. hihi..Vi tar jo imot alt vi får med takk, da!!! Men får nesten dårlig samvittihet om vi får så fine ting!!! Tror hu har strikka litt hu også... og har veldig lyst til å strikke "reise-hjem-settet" til den lille.. :)

 

Ellers så koser jeg meg masse med magen!! Og det sparker og romsterer inni her.. :) Skal på sjekk igjen om ei uke angående føttene..Det blir greit!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halloen!!

 

Er gravid eg og!! endelig.. er 6 veker idag, kvamen har begynt no, vore heime fra jobb idag. .var ned og tok akkupunktur, skal nedatt mandag og.. håper det hjelper, så kvalmen lettar litt til jul, kjedelig å vere dårlig da!!1

 

Matlysta er ikje på topp for tida..har fått i meg litt mat etter eg var og tok akkupunktur da, så er no bra det.. er spent på morra dagen om kvalmen kjem likekraftig da!?!?!?

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så kjempemoro!!! Ja, kvalme er no dritt!!! Men tenk framover!! Det gir seg etterhvert.. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hallo igjen jenter :)

 

Lite liv i trimdebattene gitt...

Hvordan er det med dere?

 

Jeg er omsider kvitt alt som heter kvalme, og har kommet igang med trening igjen:)

Lykkelig for det.

 

Skal på UL i morgen, spennende!

 

Har forresten ikke gått opp i vekt enda, og er veldig glad for det!

 

Få høre fra dere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...