Gå til innhold

vk-klubben


stomperud

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia! Anja79 her. Nå fant jeg endelig fram! Går itj fort itj! ;) Du, hvordan høres en fosterlyd ut?? Du er jo laangt foran meg - foreløpige beregninger viser 5 uker på veg for meg! Skal til legen på fredag, det blir spennanes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo i luken :) Abb mitt på VK går ut onsdag, så da hopper jeg så smått på her :) Jannicke_BUA på VK :)

Er 14 uker idag, leste at nå begynner livmoren å trene seg opp, så etterhvert vil man kjenne kynnere, gleder meg :D hihi. Skal også på ultralyd de nærmeste dagene, heldigvis ferdig med innvendig ultralyd nå, så nå trenger jeg ikke å bekymre meg for at det er en mannlig :D

 

Er sykmeldt fra jobben, bekkenet som utvider seg ifølge legen, veldig vondt for megja, hehe, kan ikke løfte noe/noen, og jeg jobber på småbarnsavdeling i en barnehage, så da ble det sykmelding.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Så flott at dere fant fram!! ;) Fosterlyd høres sånn ut:dunk, dunk dunk, dunk, dunk, dunk... ;) veldig fort!! hører hjertet!! Og litt surklings-lyder.. ;) gleder meg til torsdag.. ul igjen... syns selv det høres voldsomt ut med så masse ul, men det er jo ikke jeg som bestemmer det.. og det er jo moro å se.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg tror ikke jeg skjønner helt den lyden før jeg hører den selv... ;) Men dere, har dere noen tips mot kvalme? Drikker grønn imsdal som bare det, men synes bare det hjelper litt. Vanskelig å konsentrere seg på jobb, og der må jeg liksom være på topp nesten hele tiden... Lykke til på UL! (Begynner å bli inne i terminologien så smått her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også tenke meg noen råd mot kvalme!!! Spydde rett etter at jeg sto opp i dag.. Hadde ikke tatt opp brød, så måtte eta en god morgen yoghurt før jeg dro på jobb.. Jobber i barnehage, og der er det full fart! begynte å bake muffins og rundstykker med de første barna som kom, men måtte sende en sms til sjefen å spør om han kunne komme... Jeg følte yoghurten satt langt oppi halsen, og at jeg ikke kunne bidra med stort på jobb.. måtte legge meg ned litt på sofaen mens barna sto å rørte i bollene.. ;) Og en liten knert på 2 år kom å la seg oppå meg og kosa... ååå.. det var koselig, da!!! Gleder meg til å få min egen!!! Og ei jente som går i 2. klasse (har SFO i barnehagen på morgenen) knuste egg og ordna.. hehe.. Godt med god hjelp! Om 1,5 time skal jeg på ultralyd, så drar jeg tilbake på jobb igjen! Syns forresten kokt potet på flatbrød og smør (med litt buljong) er kjempe godt... og demper på kvalmen litt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hele gjengen sovna eller? hvordan går det med dere? Jeg sitter bare hjemme, kjeder den vonde ræva av meg,hehe. Er sykmeldt enda, starter på jobb igjen neste mandag :)

 

Er 15+2 idag, kjenner faktisk livmora når jeg kjenner på magen, man kan visst kjenne den uka her :D Gled dere :)

 

Ellers er formen på topp, vondt i korsryggen nå som det utvider seg der nede da. Har en gammel skade som kommer tilbake. Men har begynt å svømme, deilig! Anbefaler det virkelig. Treningsstudioet jeg er medlem i, har svømmebasseng. Og boblebad da, men den må jeg nok holde meg unna :(

 

Jeg å jobber i barnehage stomperud :) Småbarnsavdeling, 9 barn fra 9 mnd til 2,5 år :) Savner barna allerede :( Skal bli godt å starte på igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke selv i barnehage, men min kjære samboer gjør! Han begynte for bare fire uker siden, aldri jobba med unger før (men de kryr til han), og han stoortrives! Blitt en helt ny gutt! :) Så jeg har skjønt at det er en veldig givende jobb ja! :)

 

Jeg har også klart det kunststykket å bli sjukmeldt, men pga svangerskapskvalme!! Føler meg faktisk ganske teit - for man tenker jo litt sånn "halloo, gravide har gjennom århundrer blitt kvalm når de har vært gravid, men klarer å jobbe likevel", men jeg gjør jo da altså ikke det, og det føles som et nederlag. Men jeg klarer ikke holde på maten, bruker forferdelig lang tid på å få i meg noe, og gått ned snart 4 kilo på tre uker... Og så har jeg en veldig stressende jobb (er journalist). Prøvde å foklare sjefen min (en eldre mann) på at jeg MÅ sette ned tempoet, med det resultat at jaaada, det skjønte han - for så bare å overlesse meg med ENDA flere saker! Det hjalp jo ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda! Høres ikke noe særlig ut å bli sjukmeldt, nei! Men da har dere i allefall litt tid på å bli frisk på!! Blir jo ikke bedre av å stresse vidre!!! Ta det med ro, og lytt til kroppen!!! Jeg er skikkelig trøtt for tida!!! i følge sist ul er jeg 13+4 syns magen allerede har begynt å vokse, jeg.. :S jaja.. ;)nå stikker det litt nedi her.. syns det er litt gøy... ;) Håper dere blir bra at fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei:) Se der ja.. der fant jeg dere:)

 

Pepsimax:) her.. Ser d ikke er så mye aktivitet her, men nå har vi jo andre nick som vi kjenner igen, så d går ja ann å snakkes på andre forum også.. Jeg er nå i min 37 uke så d begynner å nærme seg for meg..

 

Håper d går bra med dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjenner jeg blir litt misunnelig på dere som er kommet så langt! :) Ikke for at jeg ikke vil oppleve en voksende mage og kjenne på å være gravid, jeg er bare akkurat nå veldig lei av å være i dårlig form og føle at dagene sneegler seg fremover uten at det vises på magen!! Men nå begynner jeg å kjenne at den er litt hard enkelte steder, og samboeren min kjente det første gang i går. Det var koselig!! :)

Begynner endelig å klare å spise litt igjen, og det er jammen deilig å få litt mer energi! Har gått på akupunktur noen uker nå og det virker som om det hjelper.

Jeg må innrømme at jeg blir litt stressa nå når vektpila ikke lenger går nedover, men littegrann opp. Jeg vet jo at den skal det, men vektklubben og mandagsveiinga er litt i blodet ennå. ;)

Håper det går bra med alle dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 uker på vei.. og gått opp 2 kg.. uff.. er det mye? Men fører at det varrierer mye fra mnd til mnd om man går opp eller ikke og.. jeg spiser i allefall IKKE godis, potis eller brus!!! men kjære vene.. vi trimmer vel dissa kiloene av etterpå, vi..? ;) ser det har kommet en liten "bulk" på magen.. og det er jo gøy, da!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kilo hørtes lite ut spør du meg! :) Jeg spiser heller ikke usunt, for jeg har INGEN planer om å være like stor som da jeg starta i vektklubben... Er utrolig glad for at jeg har gått ned de kiloene jeg har i forkant av dette, for ser for meg at magen kan bli tung å bære likevel etter hvert?

Nå er jeg akkurat 9 uker på veg, og blir pittelitt mindre kvalm for hver uke, det er godt. Men holder fremdeles på å svime av bare jeg går fort i trappa! I kveld skal jeg på stor tapas-fest, det er jo genialt for meg med litt sære matvaner for tida.. ;)

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

halloen!!

 

Der fant eg frem ja,.. venter fortsatt på å bli gravid, har ikkje lykkes enda, men har forhåpentligvis eggeløsning no i helga,, så håper ting kan klaffe da!!! har vaska hus, skal til å trene litt no, dersom vi ikkje skal på stølen og overnatte... jaja snakks noke meir!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sære matvaner, ja!!! Ja, det er det flere som har.. hehe.. Samboeren bynner å bli litt fortvila tror jeg.. for det er som regel han som er ferdig først på jobb og som lager middag.. umulig for han å vite hva jeg liker fra dag til dag.. hehe.. Men men... det jeg er utrolig glad ofr.. skrevet det før?? ;) er i allefall at jeg ikke har lyst på brus i det hele tatt!! Tok fram en colaboks til middagen i dag, men orka ikke tanken på å drikke!! Ja, og de andre god-sakene, da.. ;)

Ellers så har jeg strikka ei bukse til baby'n , og genseren er også snart ferdig... Er ikke like flink som mamma til å strikke, men det blir i allefall sjølgjort!!! ;) Og som ho sa.. "jeg har jo strikka endel flere masker enn deg også" ;) Men moro er det jo uansett, da!!! Har også lyst til å kjøpe alt mulig til knøttet, men.. det er jo 6 mnd igjen ca, så må holde det at litt til i allefall.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surk: Vi får krysse fingrene i denne tida da! :)

 

Stomperud: Du er iallfall helt sikkert bedre å strikke enn meg! Jeg driver nemlig og strever meg gjennom et helt ensfarga pannebånd!! Jadda.. Det verste er at jeg ikke kan strikke sålenge om gangen for jeg blir så kvalm av det, topp!

 

I dag har jeg vært så dårlig, kvalm og vondt i hodet, at jeg er helt desperat!! Ikke kom jeg meg på jobb som jeg hadde lovet sjefen på fredag (er 100 prosent sjumeldt da, men vil liksom starte litt i det små igjen), ikke kom jeg meg i banken for å underskrive papirer til den nye bilen vi har kjøpt (må ha stasjonsvogn nå, med hund og baby på veg..;) og ikke kommer jeg meg i 1-årsdagen til sønnen til venninna mi. I det hele tatt en skikkelig toppdag. Kunne ønske jeg visste at det helt sikkert kom til å gå over snart!!

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom her jeg...

Testa svakt svakt svakt positivt på fredag, satser på ny test på tirsdag, og håper den er mer tydelig :)

Har mange symptomer, og føler meg i grunn gravid...

 

Får se til tirsdag da:)

 

Hvordan er det med trening på dere gravide? Har veldig lyst til å greie å holde igang så lenge som mulig jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moniccen.. no er jeg spent på om testen fremdeles er positiv!!! ;)

Jeg er i uke 17 nå.. I går og i dag har jeg mala barnerom.. i fargen cappuchino.. syns det ble så lunt og fint!! Endelig noen fridager nå, så jeg fant ut at det var lurt å gjøre det nå før det blir alt for kaldt ute... må jo lufte ut litt.. ;) og babyer er visst veldig sensitive på slike gasser, så da er det jo bare like så greit å bli ferdig med det i god stund før!! :)

Ellers føler e meg i god form.. har ikke fått begynt å trent enda.. men føler jeg forbrenner endel kcal i mine daglige gjøremål for tida... Selv om vekta peker oppover.. ;) Har begynt med julevask.. har et 3 etg.'s hus, så må bare begynne skal e bli ferdig.. er jo ikke alltid jeg har overskudd heller.. :)

Når har dere termin???

Jeg har 20. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig termin 7. mai! Tiden sneegler seg fremover... Er utrolig lei av å være dårlig for tiden, er sykemeldt på 5. uka og fremdeles sliten og kvalm. Menmen, forhåpentligvis går det til noe godt! :)

Jeg begynner å se veldig frem til å være 12 uker på veg, ikke lenge igjen nå. Håper jeg også får energi til å vaske hus snart, det ser virkelig ikke ut her hjemme!! Blir jo kvalm bare av det! ;)

 

Stomperud: Når slutta du å være kvalm?

 

Moniccen: Spent på hvordan det gikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

GRATULERER MONICCEN!!!!!! Så arti!!!!

Når jeg slutta å være kvalm?? Hmmm... kom og gikk litt.. var egentlig kun 2 uker der det var skikkelig ille.. men også vært noen dager med litt magesyre tidlig på morgenen!!! har faktisk kommet opp litt for ei uke siden også.. men det tror jeg var fordi jeg hadde en litt stressende periode... Men kvalme og sånn er vel veldig individuelt...

er 18 uker nå... termin 24.mars. Vært på ultralyd i dag! Kom ut med blanede følelser. Det viste seg at ungen vår blir klumpfot. Kanskje en liten bagatell, men takla ikke så godt å få høre den beskjeden allikevel.. Men kommet over værste sjokket... skal til tr.heim å få høre mer på mandag... Så da får vi krysse fingre på at det ikke er noe mer enn det!! Men gruer meg til å se vår lille baby med gips.. uff.. Men får tenke på at det er bedre at det er noe sånt så tidlig, når "han" enda ikke forstår noe... ;) Samboeren min vet forresten kjønn, nå.. men jeg vet det ikke.. ;) litt rart at han vet det, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen... :)

Ikke så mye aktivitet her inne ser jeg...

 

Greide de virkelig å se det på UL såpass tidlig, utrolig hva teknologien har gjort altså ...

Skjønner at d var litt sjokk, men de fikser d vel, og babyen kommer jo ikke til å huske noe av det.

Blir sikkert ikke moro for dere, men likevel bedre enn å leve med foten slik...

 

Er akkurat i begynnelsen på kvalmen min jeg, pleier å vare i 3 mnd omtrent... Fikk råd om å spise mandler, da ble jeg enda verre :/

Så d gjør jeg ikke mer :)

 

Jeg fikk vite kjønn på begge mine gutter på UL, er altfor nysgjerrig til å vente 0:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! :) Nå tenker jeg ikke så mye mer på føttene som blir klum-føt. Jeg vil heller fokusere og nyte svangerskapet!! :) Og klumpfot eller ikke, detta blir MORO!!! :) I morgen skal vi dra å få mer info! Gruer meg ikke!! 3 dager siden vi fikk den beskjeden no, og allerede vendt oss så godt til den tanken!! Tenker bare positive tanker no!!! ;) ÅÅÅÅ... som jeg gleder meg til å bli mamma!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hajjooo!!! Leenge siden sist :) Hva har skjedd hittil? Selv er jeg nå 5 mnd på vei( eller 20+3 uker da, 4 dager igjen til 5 mnd,hehe) :) Magen har kommet, klærne er trange :) Mamma kjøpte ny jakke til meg nå igår, en som magen kan vokse litt i :)

 

Ellers har vi faktisk vært driitheldige(unnskyld språket), vi har fått kjøpt en babypakke hos naboen vår til 1000 kr, i den pakken er det kombivogn,lekegrind,stellebenk,vippestol,spisestol og diverse småting :)

Alt er så og si ubrukt, ikke nytt da, det er 9 år gammelt, men vogna har hvite hjul som fortsatt er hvite for å si det slikt. Hun som har dette hadde en sønn for 9 år siden som døde da han bare var 5 mnd gammel, og først nå vil hun bli kvitt det så raskt som mulig, så vi skulle få alt for 1000 kroner. Takker ikke nei til det :)Vogna er megasøt da, mørkeblå med bamser inni,hehe :)

 

Ellers er formen kjempefin, vært på ultralyd også, tror det blir jente :) Kjenner bevegelser nå, hehe, sparker hardt noen ganger :)

 

Når har dere termin? Jeg har fått tildelt termin 10.Mars :) Har dere begynt å kjenne liv? Hvordan er det med dere ellers?

 

MVH

 

Jannicke_BUA fra Vk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 2 uker etter deg!!! 24. mars!!! moro!! Håper det blir mer liv innpå denne tråden etterhvert.. stille for tida!! Men håper alt er bra med alle!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...