Gå til innhold

Er dere flinke med treningen jenter?


H med en prinsesse+ en i magen

Anbefalte innlegg

Jeg VAR veldig flink før sommerferien, før jeg ble gravid, men nå må jeg innrømme at jeg er blitt aaaaltfor slapp... og jeg har dårlig samvittighet for det. Er kun 3 min å gå til SATS fra der jeg bor, og jeg er medlem, men allikevel klarer jeg ikke å komme meg på trening. Har vært mye overtidsjobbing i det siste, så det har jo sin forklaring til at jeg ikke har overskudd når jeg kommer hjem. Men neste uke er jeg i uke 12, og da har jeg bestemt meg for å starte et nytt og bedre liv, og at jeg forhåpentligvis har litt mer overskudd. :o)

 

Er det ellers noen som vet om man kan trene vanlig, eller om man må ta spesielle hensyn. Skjønner at man ikke burde løfte så tungt og sånn, men spinning, høy puls etc. kan man fremdeles være med på vel? Skal til legen neste uke, så skal forhøre meg litt med henne også. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

må nok inrømme at jeg har blitt fryktelig slapp jeg og... Men nye og bedre tider kommer;) hihi

 

Har hørt at man kan trene like hardt som før man ble gravid så lenge ingen ting er galt i graviditeten:) Men man bør lytte til kroppen, og drikke mye vann:)

Ellers så bør man jo unngå hopping og rette situps litt lenger ut i graviditeten. (dette med sit-ups har jeg lest er fra 4 mnd. sikkert litt ulikt fra person til person;))

 

Tror ikke der noe problem å løfte tungt så lenge d ikke er noe galt med graviditeten og du føler deg sterk nokk til det;)

MEn pass på for man får lettere strekkskader når man er gravid, så ikke press for hardt å varm godt opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Godt å høre at det er flere som meg der ute. Til uken skal jeg begynne å trene igjen! Juhuuu! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tror muligens jeg skal ut å jogge en tur i dag, prøve å forhindre at altfor mange unødvendige kg setter seg på kroppen. De nødvendige får jo lov å komme;) men vil ikke ha alle de andre kiloene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-har treningsforbud, jeg... null trening, null sex, ta det heeelt med ro. Akk ja, hvis alt går bra, kan det hende jeg sakte men sikkert får lov til å begynne igjen senere i svangersakapet. Jogget ut 7.mnd sist, og syntes treningen var kjempeviktig for å forebygge vondt i rygg og bekken. Skjønner ikke hvordan det skal gå hvis jeg må ta det med ro helt til mars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treningsforbud her også:( Trente til 4 mnd med forrigemann, men så fikk jeg forbud!

Nå er det ingen vekter, jogging,sex eller stress. Får kanskje lov senere:)

Synes det er helt pyton, var innstilt på å trene. Får prøve å gå turer og sykle litt roøig på studio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening hva er det???;)

 

He,he nei, skulle nok vært flinkere:) Nå som jeg føler meg i bedre form har jeg lovet meg selv å skjerpe meg litt:) Blir ikke noen avansert trening her altså, kun sykkel- og gåturer:) Tenkte litt på å skaffe meg en skritt-teller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke den flinkeste men all aktivitet er bra aktivitet=)

Lever litt på den, setter meg på trimsykkelen et kvarters tid vel en 3 dager i uken.

Har jeg for lang treningstid blir det vanskligere å komme i gang neste gang, 15 min er en overkommerlig tid og jeg føler jeg har virkelig vært flink når jeg har fullført det.

 

Resultater blir det også av det,ellers å vaske/rydde i hus trener og beveger du kroppen og gå tur.

 

Har også bare noen min fra treningsstudio men det er for mye styr å komme seg ned å sette i gang,da driter jeg heller i det.

 

Du får ha lykke til med det nye bedre livet med trim å aktivitet=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en slik Silva skritt-teller for noen uker siden og den er fin-fin :)

Utrolig hvor langt man går i løpet av en dag, bare til buss, tog, bil, jobb, frem og tilbake til printeren, hjem igjen, handletur osv...

Mange tusen skritt hver dag - uten tur. Man bir jo litt fiksert på disse tallene som vises også, så jeg har i blandt slengt på en kveldstur og vipper lett de 10.000 som anbefales.

Ikke det at jeg er noen sylfide eller planlegger å bli det, men jeg får i alle fall presset kondisen litt, for den har blitt merkbart dårligere disse ukene. Bakker som tidligere gikk i godt tempo småsnakkende med en venninne er nå virkelig slitsomme * pust-pes*, håper bare det har tenkt å stabilisere seg snart.

Flere som sliter med kondisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke kondis? Jeg trente inntil 5 uke, da ble jeg slått ut av smerter, kvalme og 0-energi. Har hatt noen få gåturer, og merker kondisen har falt veldig! Merker det også opp trappa til kontoret, blir tungpusten som bare det. :-/ Men nå må da snart formen komme tilbake?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal orke å begynne å trene. Det eneste jeg har lyst til er å sove. Trener ikke hardt uansett men går turer ute og på tredemøllen. Har ikke blitt til at jeg har gjort det i det siste. Er så ufattelig trøtt og slapp... Får håpe det kommer seg. Har ikke lyst å ese så vanvittig ut heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...