Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Jenta mi på 2 mnd nekter å ligge i vogna si!! Skikkelig kjipt ettersom jeg selvfølgelig ønsker at hun skal få frisk luft og ta henne med ut. Men hun hyler med én gang jeg legger henne i vogna. Må holde henne på bussen! Ren bleie, full mage, nok klær, uro å titte på... har prøvd alt. Hender jeg tar ned kalesjen slik at hun ser litt himmel... men gråter likevel. Pr. i dag må jeg få henne til å sovne ved puppen og legge henne FORSIKTIG over i vogna. Da sover hun søtt ute i ca. 2-3 timer. Hva kan jeg gjøre?? Noen tips? Blir ingen turer her i gården.... Vil bare føye til at hun er superflink til å sovne i egen seng: ...
Sigyn Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Når man tenker seg om, er det jo ikke så rart at noen ikke liker vogn... Masse fremmede lyder og inntrykk, og lite utsikt til mamma. Og når baby roper på oss er det ikke alltid det er anledning til å ta h'n opp... Ingen av barna mine har likt vogn før de ble store nok til å sitte. Så vi lar vogna stå (selger den, faktisk), og bærer babyen. I et sjal, en mei tai, eller en ergo-sele. Lettvint, og hyggelig for både baby og foreldre. Sjekk ut tettinntil.com for tips om hva slags bæreutstyr som er best!
FruYirdaki Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Samme her som innlegget over! Vi parkerte vogna når gutten vår var 2 uker for der ville han ikke ligge! Og nå er vi egentlig glad for det! Vi har kjøpt oss bæresjal og Mei Tai og vi koser oss alle tre. Vi har av og til lagt han over i vogna etter at han har sovnet i Mei Taien og det har gått fint. Han sitter i bæretøyet og følger med på alt som skjer og vi har han tett inntil oss. Også er det veldig praktisk, slipper å tenke på alle hindringer man må når man bruker vogn!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Jeg har en babybjørn bæresele, men de små skal jo helst ikke "sitte" for lenge av gangen... Sånn sett er vogn veldig kjekt. Og hvis de sovner, kan man legge de fra seg... Dumt å gå rundt med vogna samtidig med bæreselen... Hilsen Hovedinnlegger
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Jeg stakk en billedbok med glade farger ned i madrassen bakerst i skyggen og la poden på magen. Når han ble sliten av å ligge på magen flyttet jeg boken (og bladde om!:-)) til en av sidene i kalesjen. Tro det eller ei, men dette funket hos oss. I tillegg fikk han masse trening i å ligge på magen mens jeg fikk masse trening med å pese opp bratte bakker. Kanskje det funker for gullet ditt også?
Gjest Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Hva med vogntrening :-) Legg bagen til vogna hjemme på gulvet, og sitt og kos med henne mens hun ligger i den :-) Lek litt med uroen sammen med henne. Kan hende hun vender seg til at å ligge i bagen er en kosestund :-) Det blir som å ha på seg slalomhjelm. Det er ekkelt og skremmende med en gang, spes om man skal kjøre slalom også da. Bedre om man kan leke romvesen hjemme i stua, og vende seg til vekat på hodet ol :-)
wasabi Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Min sønn ville heller ikke ligge i vogna, og det viste seg faktisk at det var fordi han ikke lå noe godt. Vi hadde en vanlig BRIO-vogn som han HATET. Den ristet og gynget så han slang rundt nedi der stakkars. Jeg byttet vogn (kjøpte brukt vogn på Finn og solgte den vi hadde, så det ble ikke noe dyrt heller!) Nå koser han seg i den nye vogna! Spør noen om dere kan byttelåne vogn en dag du feks er på tur med barselgruppa, og se om det hjelper?
ff__ Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 om du får deg en bæredings som ikke er babybjørn...men som er god for ryggen til barnet, kan du bære så lenge du orker. de bæredingsene som ble nevnt over er slik. du kan f.eks få deg et elastisk sjal....enkelt å bruke, kjempe deilig for barnet. bra for ryggen din og bra for ryggen til barnet. les mer på www.tettinntil.com du kan kjøpe mody wrap elastisk sjal hos f.eks: http://www.krusedull.net/ jeg bruker ikke vogn jeg. pappaen bruker det, men ikke jeg. og jeg har båret ham i hele fjor vinter...nu veier han 12,5 og det går kjempe bra. håper du sjekker ut dette! bæring er så utrolig deilig og så får en en helt spesiel kontakt med banret sitt, et barn som gråter lite og hendene fri!
IdaJacobine Skrevet 6. oktober 2006 #9 Skrevet 6. oktober 2006 Datteren min ville heller ikke ligge i vogn, men det har gått over. Nå er hun 3,5 mnd og synes det er greit å ligge i vogn, vel og merke når hun skal sove. Når hun våkner vil hun se seg rundt, så da setter jeg henne opp i vogna med kalesjen nede (hun sitter fint m litt støtte i ryggen). Men jeg går aldri hjemmefra uten bæreselen i reserve, da kan jeg risikere hylskrik og å måtte gå med henne på armen resten av turen. Gleder meg til vi kan begynne å bruke sitte-delen, da blir det enda bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå