Gå til innhold

April: Ser at det ikke bare er vi som var hos legevakta igår=) OI...ble litt langt det her..

Anbefalte innlegg

Huff,ja,nå er vel tiden inne for alle sykdommer som følger med både i barnehagen og skolen.

Natt til igår våknet simen i 00.00 tiden og hylskrek,virket som om at han hadde vondt noen plass,men vi kunne ikke finne ut av det.

Simen lå sammens med meg i senga,og gubben på hans rom,om morgen når han våknet så var han litt varm,så jeg gikk inn til gubben med han,slik at han kunne stå opp med han,siden han hadde hatt ei urolig natt og jeg knapt hadde sove.

Da jeg stod opp,så målte jeg temperaturen hans,det var 39,5,prøvde å ringe legevakta flere gang,kom til slutt gjennom.

Han som svarte tlf pratet med legen,og fikk beskjed om å gi han paracet og se ann hvordan allmenn tilstand hans var,og da hadde han også fått dette utslett,ikke så mye,mest på mage og ryggen,så fikk også beskjed om å trykke et glass mot for å se om det forsvant,og det gjorde det.

Så senere ble han veldig slapp,feberen gikk bittelitt ned,og vi hadde bare paracet av 250mg å gi han,og det han egentlig skal ha er bare 125mg,men legen sa det var greit

Vi ringte tilbake til legevakta og fortlalte hvordan han var,og at han nå hadde masse utslett på føttern også,ble da bedd om å komme innom for en skjekk.

Da vi kom inn dit,så virker det som en kjempegrei lege,en dama,men etterhvert så skjønte vi jo at hun hadde litt sånn "unge foreldre holdning" at vi bare var der for at vi hadde lyst.. jeg har lite lyst å tilbringe en lørdag med å dra på legevakta med simen,har ikke lyst at han skal være syk i det hele tatt,men siden vi hadde fått beskjed om å ringe tilbake om feberen steg,eller han ble slappere så gjorde vi jo det,og ble jo bedt om å komme.

Hun kunne ikke finne ut hva det var,var enten et virus (alså de vet ikke) eller bare en allergisk reaksjon,hun tippet det siste,men vi kom ikke på om han hadde spist noen han ikke har spist før,før etter vi hadde dratt derifra med beskjed om å ringe om han ble verre.

Da kom vi på at han hadde spist kanelbolle dagen før,alså fredagen,men han så ut som han var i god form nå,og feberen var gått ned.Dette var i 17 tiden.

Vi fant ut at vi skulle dra en liten tur å spise ut,siden jeg snart har bursdag og vi hadde råd til det nå,og siden Simen var i grei form så syntes vi ikke det gjorde noe.

Da vi var ferdig dro vi på besøk til et vennepar,skulle bare hjelpe dem litt,de har nettopp flyttet,så da vi var hjemme igjen i 20tiden,var temperaturen til simen gått opp til 39,9,han fikk en paracet,og lå som et slakt på sofaen,etter ca.en og en halv time,så tok jeg temp.på nytt,var 39,2,og han var helt fjern,lå å slappet av oppå pappaen på sofaen, og fikk sånne "krampeanfall" ble stiv som en stokk,rykte i han,dette gjorde han ett par ganger,vi ringte legevakta igjen og fikk komme.

Da vi kom dit så var det samme lege,og det virket som et ork for henne at vi kom,det var jo ingenting som feilet ungen.

Ble litt små irritert når hun sa at jeg måtte ta det med ro når ungen ble syk,kunne vel tenke meg selv om det var jeg som hadde fått feber,da hadde vel jeg også blitt slapp..ARG!! det var hun som sa at vi måtte bare ringe om han ble verre og feberen steg,og siden dette var 250mg paracet,så kunne han bare få 2,5 i døgnet,og hadde nå fått 2 allerede.

Sa til henne om disse "krampene" men det var ikke så farlig,for hun viste at det var jo bare et virus han hadde,sa ifra om kanelbollen også,men da kunne hun fortelle det at hvis det hadde vært en allergisk reaksjon,så hadde han ikke fått feber,det var ikke det hun sa tidligere om dagen.

Ble så forvirret,så eneste vi fikk ut av det var å dra hjem med 125mg paracet og beskjed om å gi han dette.

Idag har han ikke feber,litt varm,men ikke feber,men derimot så er han full av utslett,rød/rosa prikker overalt,til og med på tissen og i rompa,har fått mye mer idag enn igår.

Så lurte på om jeg skulle ta han med til fastlegen imorgen hvis det ikke går bort..virker ikke som det plager han noe særlig,blir kjempesur i perioder,men det kan også være temperaturen i kroppen som stiger.

Nå ligger han og pappaen og sover og slapper av,så får vi se hvordan dagen utarter seg.

Er det noen av dere som vet noe om disse barnesykdommene?

Han har hatt den 4..tror det er det,feber i 3 dager så utslett,her kom det jo feber og utslett på en gang,og legen tenkte ikke i de baner i det hele tatt...

Huff..beklager et langt og rotete klage innlegg,men måtte bare få blåst litt ut =)

Mange klemmer

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...