Gå til innhold

Hvordan skal jeg tolke denne mensen?

Anbefalte innlegg

Endelig er mens-smertene over. Fy søren å deilig. Det begynte onsdag, med bare litt brunt, torsdag litt brunt og rødt og kom litt mer, fredag kom det mer friskt blod og i går nesten ingenting og i dag har jeg ikke blødd noe. Jeg slutta på p-pillene 26 juli. Og dette er første mens på meg siden mars. Måtte ta abort i mai og utsatte mensen med p-pillene. Jeg så for meg at jeg kom til å blø mye nå når jeg fikk mensen, men gjorde altså ikke det.

Vet dere om hvordan jeg skal tolk denne syklusen nå? Kanskje litt teit spørsmål, men jeg er ikke inn i dette med mensen og syklus.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6173131-hvordan-skal-jeg-tolke-denne-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Detter høres ut som en typisk slutta-med-pilla-mens. Vil tro det bare var spotting du hadde på onsdag, og at det var torsdag og fredag som var mensdagene dine. Du skal ikke bli forbauset om du får noen dager med brun utflod (mensrester) nå, det er helt normalt. Etter noen pp vil du nok erfare at du blør noe mer, men menssmertene må du nok regne med har kommet for å bli.

Ok. Men dette er vel en ordentlig mens jeg har har om den slutter i dag eller at det kommer bare sånn brun utflod nå utover? Jeg har vel stor sjans for å få EL denne mnd?

Jeg håper virkelig ikke disse ekstreme smertene som jeg hadde fra onsdag til fredag blir hver gang. ? For jeg har aldri pleid å ha så vondt før når jeg har mensen. Har alltid hatt normal syklus før. I hvertfall ikke langt om å gjøre.

Etter en abort og mesnutsettelse så er det ikke så rart at kroppen forandrer seg og at mensen blir vondere. Om du får EL eller ikke er umulig å si, det kommer jo an på hvor fort kroppen din kommer "i gang" igjen. Men jeg tror du skal regne dette som er vanlig mens.

Ja, ikke sant. Sikkert uvant for kroppen dette. Kommer ikke til å glemme disse smertene. Gjorde jo så vondt at jeg måtte ringe legen og trudde det var noe annet alvorlig.

Er det ikke alle som får EL selv om mensen kommer?

Jeg hadde veldig mensmurringer og oppblåst mage 2 uker ca før dette begynte om onsdagen. Da kjente det ut som mensen skulle komme. Men det kan kanskje ha vært EL?

Det er dessverre sånn at du kan ha regelmessig mens uten å ha EL. Ei venninne av meg slutta med pilla og fikk normal sykluss med en gang, men ble ikke gravid. Eter et år ble hun utreda og de fant ut at hun mangla EL. Da fikk hun Pergo, men ble ifortsatt ikke gravid.

Nå er hun endelig gravid etter 3. prøverørforsøk og venter en gutt til jul.

Annonse

Åh...Såpass. Håper ikke alt blir krøll med syklusen min nå at jeg ikke får EL. Blir litt bekymra jeg. Jeg har i hvertfall aldri hatt noe problem å bli gravid før. Har ei datter på 5 år fra før av og ble gravid i mars, men desverre måtte jeg ta abort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...