Gå til innhold

Drikker dere kaffe?


MammaiLarvik

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere er helt avholds når det gjelder kaffe nå.........?

Drakk mye selv før jeg ble gravid, men nå blir det bare en kopp hvis jeg er på besøk.

 

Hvorfor er det "farlig" med kaffe under graviditeten egentlig.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

koffein er vel ikke helt heldig. Jeg drikker til vanlig ca 1 liter kaffe hver dag på jobb, er kaffeholiker. Men etter kvalmen slo til i 1 tmester så har jeg ikke klart kaffe, og har jeg tvunget det i meg så har jeg blitt ekstra kvalm på kvelden... tror det er kroppen sin måte å si NEItakk på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også kaffe smakte helt forferdelig i begynnelsen, men nå smaker det godt igjen :) så jeg drikker en kopp kaffe latte hver morgen. I tillegg drikker jeg colalight når jeg vil kose meg (i helgene). det anefales at man ikke skal drikke mer enn 3 kopper kaffe hver dag (og mindre hvis man drikker andre ting med koffein. Abortfaren øker ved høyt forbruk av koffein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk også mye kaffe før jeg ble gravid, det var vankelig å slutte å drikke så mye.

For mye koffein er ikke bra.det gjelder ikke bare kaffe,men alt med koffein i.

Det hender at jeg tar en kopp når jeg er borte ellers har jeg klart å kutte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skikkelig "kaffekjerring" før, men nå orker jeg ikke tanken... Pluss at det ikke er bra for baby.

Jeg drikker en halv kopp på jobben, for å ikke vekke den største mistanken ;0) Og så er jeg jo stuptrøtt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...