3tettesmå Skrevet 3. september 2006 #1 Del Skrevet 3. september 2006 Hei! Ser du har svart så mye fornuftig og fint i mange innlegg her så jeg vil gjerne stille deg noen spørsmål hvis du har tid:-) Vi har slitt ganske mye med søvnen til sønnen vår i det siste og i desperasjon tenkte vi å forsøke å gråtemetoden. MEN vi hadde hele tiden en dårlig følelse med det og fikk kalde føtter før kvelden kom... Så nå er gråtekur avblåst. Uansett, det som er en sikker vinner for å få sønnen vår til å sove er bæreslynge. Det kan hende det blir litt hyling oppi den i starten, men med litt vuggevise og av og til en pupp oppi den så roer han seg veldig raskt. Alt i alt, en løsning jeg er ganske fornøyd med. Men til det jeg lurer på: Hvor lenge hadde du sønnen din i bæresjal? Hadde du sjal eller slynge? Begynner nemlig å lure litt på hvor lenge man kan ha babyen i liggende posisjon oppi den slynga. Syns jo allerede det kan virke litt trangt. Sønnen min er 3 mnd nå og veier litt over 7 kg. Gikk du forresten rundt og bar på sønnen din mens han sov om dagen eller la du han over i egen seng. Jeg eksperimenterer litt for å se hvordan han sover best. På forhånd takk for hjelpen:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6172788-lille-bill/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Bill Skrevet 3. september 2006 #2 Del Skrevet 3. september 2006 Hei Humle, saa flott at slynga fungerer for dere! Vi syntes ogsaa den var veldig, veldig fin, og skulle oenske vi hadde hoet om den saa tidlig som ved 3-maaneders alder. Booo var et halvt aar da vi begynte aa bruke den ordentlig. Dvs, naa kom han aatte uker for tidlig, saa vektsmessig laa han vel et sted mellom fire og fem maaneder paa det tidspunktet. Men vi brukte slynga en god stund - husker ikke noeyaktig naar han ble for stor, men det var vel kanskje ved rundt 9 maaneder (altsaa 7-8 for termin foedte barn). Da var han i hvert fall for stor til aa baeres sidelengs som en liten baby, men saa fant vi jo ut av andre stillinger etter hvert. Vi hadde en Maya ring slynge da vi begynte aa baere. Da Booo var 9-10 maaneder fikk vi en Ergo, som er flott naar man skal til byen osv. Han sover fortsatt gjerne i den, og det geniale er at vekta fordeles paa hoften. Jeg er ikke spesielt sterk, men selv om han veier nesten 12 kg naa har jeg ikke noe problem med aa baere ham i en time-halvannen. (Og saa liker han jo ellers godt aa gaa selv innimellom!) Naar det gjelder soevn om dagen kom vi fram til at det som fungerer best for oss stort sett er amming i soevn, evt baering, til noed sovner han i bilen og jeg baerer ham inn. (Men det siste er helst naar vi har vaert ute og gjort masse ting, saa han er veldig sliten.) Vi har som jeg skrev tidligere, kommet frem til at samsoving er det som passer best for oss, saa vi har kuttet ut seng (!) og sover paa en stor madrass paa gulvet. Naar jeg legger ham paa dagtid passer jeg paa at det ikke er noe farlig i naerheten, og saa setter jeg paa baby callen og lukker doera. Noen faa ganger sover han i vogna si, men jeg er ikke saa veldig stor fan av den lenger. Det er flott aa hoere at dere har lagt bort tanken om graatemetoden. Jeg er veldig glad for at vi aldri gjorde det selv. Tror jeg hadde hatt forferdelig mye daarlig samvittighet etterpaa. Foelg innstinktet, er blitt mitt moto. Kom forresten paa en ting til - det finnes en hjemmeside som heter tettinntil: http://www.tettinntil.com Der har de masse flere raad naar det gjelder slynger og sjal. Lykke, lykke til! Klems. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6172788-lille-bill/#findComment-6177564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3tettesmå Skrevet 3. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 3. september 2006 Tusen takk for langt og fint svar:-D Vi samsover også og det var faktisk en veldig god ide med stor madrass på gulvet... har jo tenkt på hvordan det blir når sønnen min begynner å kravle rundt og faktisk kan falle ut av senga. Skal huske det - hvis ikke jeg klarer å venne han til egen seng innen da..? ha en fortsatt fin kveld klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6172788-lille-bill/#findComment-6177928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Bill Skrevet 4. september 2006 #4 Del Skrevet 4. september 2006 Hei igjen Humle, Jeg bare lurte paa om du har vaert borti Attachment Parenting, siden du tydeligvis tenker saa veldig i de baner? Anbefaler veldig boka med samme navn av Dr Sears - der straa det masse bra om hvordan man kan leve med smaa barn og foelge deres naturlige utvikling uten aa 'kjempe mot dem' om du skjoenner. Men kanskje du har hoert om alt det der allerede. Klems, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6172788-lille-bill/#findComment-6193803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå