Gå til innhold

Noen som drikker kaffe? *Takk for svar*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lest et sted at man ikke bør drikke over tre kopper om dagen.... Har selv drukket kaffe gjennom hele svangerskapet, men i svært varierende mengde (drikker ikke hver dag, men kanskje litt mer enn tre en sjelden gang også).

Koffeinfri kaffe er selvfølgelig ikke helt det samme, men det smaker godt synes jeg og skal vel ikke være skadelig etter hva jeg vet :o)

Er vel anbefalt å ikke drikke for mye kaffe nei, tror det fremdeles er litt usikkert om det er pga koffeinet eller andre stoffer i kaffen. Holder meg unna for mye brus med koffein også. Men litt kan vi trygt drikke, og jeg unner meg - og koser meg stort med - en espresso om dagen :o) Nyt en kaffekopp om du har lyst til det du!

På listen jeg fikk av JM stod det: 1-2 kopper kaffe, 3 kopper te og 1 1/2l Cola!! Så det er jo utrolig mye koffein. Dropper du te og Cola, kan du trygt drikke kaffe:)

Jeg drakk ikke kaffe de tre første månedene, men nå drikker jeg hver dag..

Annonse

Fikk inntrykk av at det var særlig de tre første mnd man skulle begrense koffein inntaket. Men du kan trygt drikke to kopper kaffe pr dag ifølge mattilsynets liste. Jeg koser meg med en latte hver dag jeg:)

Har ikke drukket kaffe de tre første månedene pga kvalme, men har begynt å drikke et par kopper til dagen igjen nå.. Jeg har også drukket kaffe da jeg var gravid med mine to andre barn, og de er friske og raske som bare det! Kos deg med en kopp kaffe du!..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...