Loise 2barnsmor ღ Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Sluttet dere å ta folat når dere begynte på 2 trimester? Jeg tar kosttilskudd som inneholder 0,2mg og har egne folat tabletter utenom som inneholder 0,2mg. Sånn at jeg tilsammen får den anbefalte daglige dosen på 0,4mg.. Jeg vet jo at man ikke trenger å ta folat etter man har kommet til 3mnd (12 uker) på vei i svangerskapet... Men siden det var så få tabletter igjen i folatboksen min tenkte jeg at jeg likesågodt kunne spise dem opp.. Så når den er tom har jeg kommet til 14+6.. Da slutter jeg.. Men jeg kommer til å fortsette med kosttilskuddet, så jeg får jo i meg halv dose folat gjennom hele svangerskapet.. Men det er da sunt det.. Det er vanlig dose for en ikke-gravid.. Ha en fin fin dag videre!!2 klem 13+6
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Jeg slutta med folat i min 13 uke var det vel. Hadde vel tabletter for et par uker igjen, men jeg leste at kroppen ikke trenger det lengre, og skiller det ut uansett. Fortsetter med omega 3 multi (som damen på apoteket anbefalte). Ha en fin dag du også! Regnet højler ned og jeg koser meg :-)
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Bruker bare 0,2 jeg.. Glemte folat noen dager, tok kosttilskuddet som jeg kjøpte på helsekost butikken.. Så fortsatte jeg bare slik. Da jeg ble gravid med datteren min så fikk jeg vite av legen min at jeg hadde ett fint folatnivå i kroppen... tenkte det ikke var noe jeg manglet denne gangen heller... så jeg har slurvet litt....
DiddiDaddi Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Tok også ut boksen med folat, er jo ikke nå farlig å få i seg folat. Jeg spurte jordmor ang folat, for jeg hadde ganske mye igjen, og hun sa jeg bare skulle fortsette. Er nå noen uker siden jeg stoppet å ta det. Tror du trygt kan ta den lille dosen folat ut svangerskapet ) Evt kan du jo høre på apotek, eller med jordmor neste gang du er der. Ha en fin dag du også )
¤mamma¤ Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Jeg tar fortsatt folat , nå i uke 22. JM sa jeg bare skulle fortsette, men hun ga ikke noen konkret grunn til det...
Bellen Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Jeg fant denne artikkelen på Mozon. Den ligger under temaet Før dere lager barn, men der står det: Norske forskere anbefaler kvinner å ta folat gjennom hele svangerskapet og i ammeperioden, og argumenterer i tillegg for å berike matvarer med vitaminet – et tiltak som har gitt gode resultater i andre land. Linken er: http://www.mozon.no/kvinnehelse/f_r_dere_lager_barn/flere_kvinner_b_r_ta_tilskudd_av_folat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå