Gå til innhold

HVA ER BEKKENBELTE(trenger svar!!)

♡ ¯`°•.¸*jippi*¸.•°´¯ ♡

Anbefalte innlegg

hva er egentlig bekkenbelte? hvor får man dette? er virkelig plaget med bekkenet nå.. har vært til fysioterapeut og har også blitt teipet i bekkent.. men ingenting hjelper.. er 50% sykemeldt nå..men blir det ikke bedre til uka blir det 100%. vil ikke være hjemme jeg.. er jo bare 15+4 nå.. takker for alle svar!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6172518-hva-er-bekkenbeltetrenger-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fysio bekkenbelte som du kan prøve da, og de vet vel hvor det kan kjøpes også ? Jeg fikk prøve det hos fysio, men det hjalp ingenting på meg. Du burde jo prøve før du kjøper mener jeg i tillfelle det ikke er noe for deg.

Ellers vil jeg tipse deg om osteopat, hvis fysio ikke hjelper. Det blir ikke dekket av trygdekassen, men jeg betalte gladelig det selv for det hjelper virkelig.

Lykke til !

Hei du !

Sitter her å er sykemeldt selv 100% er 16+2. Fikk konstantert at jeg hadde bekkenløsning da jeg var 15+3. Ble rådet av legen min om å gå til kiropraktor. fysioterapi hjelper ikke meg fordi det er muskulært og ikke nervene. Fysioterapauter kan ikke gjøre så mye hos pasienter med muskulære plager vist nok fikk jeg greie på av en fysioterapaut. Men må betale kiropraktor, de kan også sykemelde deg.

Jeg ble rådet å bruke bekkenbelte for å prøve å stabilisere bekkenet nå jeg viste jeg skulle gå mye eller sitte lenge. Det får du kjøpt hos bandasist/sykepleiersentere eller kanskje hos noen apotek.

Bekkenbelte er et langt strikkbelte som du "klemmer sammen" bekkenet med. Jeg kjøpte et sånn i mitt første sv.skap og det fungerte kjempebra. Bruk en lang genser/topp over så vises det ikke. Mamma ordnet et slikt til meg, jeg tror det var gjennom fysioterapeut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...