Gå til innhold

ammeutstyr i fødebaggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere med ammeutstyr i fødebaggen?

(Huff, baggen min er enda ikke klar... jeg må være den treigeste førstegangsfødende av alle... to dager til termin...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har med ammeinnlegg, men ikke noe annet. Skulle jeg trenge pumpe og de ikke har så er det heldigvis ikke lange turen for pappan å hente hjemme!

Skrevet

Jeg kommer til å ha med meg ammeinnlegg og ammebehåer.. Min bag er fortsatt ikke pakket den heller, men så har jeg jo masse tid (6 dager til termin, hihi)

Hvor skal du føde forresten?

Skrevet

Jeg har ei på 1,5år(i dag:)) og hadde en del problemer med ammingen med henne. Sopp innfeksjon fra 1 mnd og brystbetennelse opp til flere ganger. Denne gangen har jeg med meg masse amme utstyr fra dag 1. Jeg kjenner jo litt til de forskjellige smertene nå.. og det er så vondt med brystsprenget de første dagene så jeg tar med pumpa, for jeg syns det er lettere enn å klemme ut i dusjen som jeg fikk råd til sist.

Ammeutstyr jeg tar med: pumpa, ull ammeinnlegg og vanlige, bryst sjell i plastikk og naturlig, brystkrem og bryst beskttelse.

men jeg har altså dårlig erfaring fra før og er livredd for det igjen.Håper jeg ikke får bruk for noe:)

lykke til!!!!!!

24 dager igjen her:)

Skrevet

Hadde også betennelse, sår osv. forrige gang. Denne gangen har jeg med albueskjell. De er helt geniale. Har også med purelan krem til brystvortene og ammepumpe - elektrisk. Vet ikke om jeg kommer til å bruke pumpen, men skjellene og salven er et must!! Ammebh og engangsammeinnlegg i tillegg til ullinnlegg tar jeg med.

Når jeg fikk sår på brystvortene forrige gang måtte jeg ligge med puppene i grønnsåpevann i 15 minutter 2 ganger hver dag - og det var VEEEEELDIG vondt hver gang han skulle ammes. Vil ikke oppleve det igjen.

Skrevet

Jeg hadde ikke betennelse sist gang, men noe inn i granskauen såre brystvorter. Håper ikke jeg får det denne gangen, for det var sinnsykt vondt ved amming..

Vet ikke om det er endret fra sist (4 år siden), men da fikk man Purelansalve på sykehuset og fikk låne skjell der.

Skrevet

Veldig kjekt med salve til brystvortene sine. Ikke alle som får det til med en gang og man blir fort litt sår.... :-))

Skrevet

hvor kjøper dere ammeinnlegg og ull innlegg?

Skrevet

hvor kjøper man brystskjell?

hilsen trimester 2 jente, kommer over om 1uke..men det er litt skummelt her inne! strippinsnakk og greier..ooo.. :oS

Skrevet

hva slags brystkrem? o finnes det ammebh i ull noe sted?

spørsmål spørsmål.. :O/

Skrevet

Apoteket har ammeinnlegg i lanolinull. Jeg var veldig fornøyd med de sist. Nå finner jeg de ikke igjen, må nok investere i et par til... Kjøpte og noen gjennom sparkjøp, men da måtte jeg bruke 2 for at det skulle holde... Litt dyre de på apoteket, men vel verdt pengene!

Skrevet

Purelan salve mot såre brystvorter. (kjøpes på apoteket)

Skrevet

Jeg fikk tak i brystskjell på apoteket på majorstua rett ovenfor t-banestasjonens hovedinngang... jeg tror det er apotek 1. Det er kun den kjeden som har dem...

Skrevet

Jeg har kjøpt ull-innlegg et par steder... men etter råd fra jordmor kjøpte jeg to sett fra Ull-rik via nettet. Disse er de eneste jeg har funnet som kan vaskes på 60 grader noe som er veldig viktig for å unngå bakterievekst som kan gi brystbetennelse...

Skrevet

Hm... jeg har kjøpt en håndpumpe... tror jeg tar med den i tillegg til ammeinnlegg og skjell jeg da... Takk for tipset!

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Håper å få baggen klar i dag!!

Skrevet

Brystskjell fikk jeg sist også på sykehuset... men jeg har aldri brukt dem. Purelan brystsalve meget bra. Ammeinnlegg i ull har jeg hatt, men heller aldri brukt. Fikk faktisk noen gratis på babyshop her for noen uker siden også. De selger de sikkert for de som er interesserte. Ellers har jeg kun brukt vanlige ammeinnlegg fra Natusan tidligere. Har vært godt fornøyd med de....

Skrevet

Pakk i vei - snart er det din tur på vei til føden :o)

Men ang. ullinnlegg..har ikke dere andre fått en pakke hos jordmor som inneholdt såpe, salve, ullinnlegg og noen bøker? Fikk denne "posen" på 36 ukers kontrollen jeg..

Lilje; skal du føde på Riksen? Skjønner du er fra Oslo, siden du har vært på Majorstua :o)

Skrevet

Ammeinnlegg hadde jeg med. Ullinlegg fikk jeg der,skjell fikk jeg låne der og pumpe hadde jeg ikke bruk for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...