Gå til innhold

April: Så var me jammen meg på legevakta i dag og

Anbefalte innlegg

Dere husker sikkert at LillePia hadde en blemme som me oppdaget sist LØRDAG... herregud det er en hel uke siden. Og på søndag så ble det til et kjempe ekkelt sår. Det var nok mer enn at hun skrapt seg - eller om hun i det hele tatt gjorde det.

for det viser seg at det er brannkopper...

Det er han eldste som hadde det først, så er det LillePia som begynte sist helg og Gullhår nå i begynnelsen av uken. Og nå har eg det på hendene - to store ekkle sår som svir som bare det. EKKELT... æsj.

Eg har ikke en gang vore inne på tankte at det var brannkopper, men da venninnen min var her så trodde hun det kunne være det. Eg leste litt i helseleksokon, men ble ikke klok av det.

Ringte legevakta og forklarte og me fikk komme hele familen.

Ja og jammen meg har me alle (uten min mann da) fått resept på antibiotaka som skal ta dette.

Dei to minste har fått det i fltende form , Gullgutt har fått tabletter som passer til hans vekt og eg tilegnet voksne... hjelpe meg så me ser ut... det er skikkelig ekkelt. Eg holder på å kaste opp av å se på desse såra. Dei er kjempe ekle. Kvalmende ekle....

Klør og svir... går å smører meg å legger meg!

Natta.

Fortsetter under...

Uff, det høres hverken spesielt morsomt eller delikat ut - får håpe dere blir kvitt det kjapt. Og kanskje like greit at alle fikk det på en gang, så blir dere virkelig kvitt det når det forsvinner også. Tenker dere var et fint syn der dere kom hele gjengen på legekontoret, hehe. Håper natta har vært bra *klem*

usj! Ja, brannkopper er noe dritt!! Snuppa hadde det fra hun var 10-11 uker gammel til hun var 18 uker!!! Ble ikke kvitt det! Store sår og blemmer. Smurte og smurte henne inn med salver som skulle ta knekken på det innen to uker, men ble ikke sånn, akkurat..

Håper deres medisin virker kjappere enn vår!! Vi voksne slapp heldigvis unna med skrekken.. VAr ikke måte på hva dere skulle gjennom nå!! God bedring iallefall!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uffa meg... det er noe svineri!! Har du fått bacimycin salve av legen? hvis ikke, så løp ned på apoteket å kjøp en sånn tube. Tar knekken fort på de stygge greiene!!!

God bedring!!!

Annonse

og ikke bruke samme håndkle, bruke hansker når dere salver inn sårene. Vi fikk resept på brulidin i tillegg til bacimysin (alltid morsomt å stave det navnet..ehehe). Skal ikke bruke de salvene over lengre tid, så greit å veksle på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...