Gå til innhold

April: Ser de små noe på TV?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Matilde ser litt barnetv hver kveld. Mat har vært litt trøblete uten distraksjoner og en kveld fant jeg ut at "hvorfor ikke"? Ser alt fra 10-30 min av det, og er superfascinert, i alle fall av Postmann Pat og Gisle Vink. Gisle Vink er mor og fars favoritt - vi ler oss ihjel av sjefssauen og flokken hans. "Jøje meg!!" ;o) Men Matildes favoritt som hun både ler og klapper til er introen til barnetv og slutten (de derre rare dyra som flyr rundt).

:o).....Introen til barnetv, ja.....Den var jeg fan av også. Det kom jeg på når du skrev dette. Husker du/dere den grønne ormen eller hva det var som lå rundt i ytterkanten på skjermen. Husker det var en del farger....også husker jeg melodien....eller melodi og melodi..Var vel mer en slags kjenningstone eller noe....ringing... Husker den ikke utenat, men hadde kjent den igjen på lang vei :-)

*løper inn til redd lillegutt*

Husker ormen ja, men ikke helt melodien. Det jeg husker er den sommermelodien og introen de hadde ei stund, med noe tegnede folk som bader og en rød ball og noe greier...

Og her om dagen trodde jeg jeg skulle daue på jobb. MUMMISANGEN PÅ HJERNEN! "Du store min som tiden flyr, nå er det tid for eventyr, med Mummi, Sniff og alle vennene, dette blir nok spennende, her kommer Mummi, mamamamamamamama, papappapapapapapapa, mammamamapapapappama". Kjære vene...

Ja. Den husker jeg også......Husker du Babarfamilien, eller hva de het ,da? Pappa babar tror jeg var blå i hvertfall. Alle hadde sin farge og kunne gjøre seg om til det som trengtes..... Husker babar pappa gjorde seg om til vannmølle en gang *ler*

*fnis* barnetv er såååå genialt, jeg digger det. skal liksom mate matilde mens det står på, men blir oftende sittende med haka på knærne og glemmer helt hele grøten, hehe.

Gisle Vink som jeg snakka om er helt genialt. Ene dagen handla sauedelen av historien om sjefssauen som skulle være barnevakt for en babysau. Sauehistoriene er liksom innfiltrert i Gislehistorien. Mens Gisle og vennene var ute for å finne nyhter er det selvsagt ingen som legger merke til papirdragen som flyr rudnt med et lam i enden... Sånne smådetaljer er det hele veien, og jeg ler meg ihjel...

Men jeg husker godt koakoakoakoak - nininini... tar du den? Og de derre leirefigurene, en blågrønn og en oransj.. Og smitt og smule og labbetuss og vibeke sæther og portveien. alt kommer plutselig strømmende på...

Annonse

jaaaa.....bli helt melankolsk her jeg nå.....det ovale vinduet osv.... Kjenner ikke igjen koakoakoako-ninini må jeg si *tenker hardt*..... Mener du kvakk-kvakk sangen som vi kaller den her?... Papiranda som seilte rundt på et speil? Også en av mine favoritter ( hvor enkel er det mulig å bli?) Men de leirefigurene husker jeg veldig godt!....... Også Colargol...."jeg er bjørnen colargol, jeg kan synge dur og moll osv...".. Også Skrotnisse! Og Pompel og Pilt ( likte ikke dem!)...... Tror jeg må prøve å få med meg Lille å se Gisle Vink, som du snakker om. Er det barnetv på NRK? Ellers kan jeg anbefale et av Lilles (og pappa'ns!!)andre favorittprogram; Lazy Town. Farger, musikk og sang og riktige budskap til barna..... les mer her: http://www.lazytown.com/ Vi blir faktisk litt fasinert av dette hele familien :-)

er kvakkkvakksangen ja :o)

pompel og pilt tror jeg jeg er akkurat for ung til *glis*

gisle er barnetv på nrk, ja - eneste hun får se. de hadde gisle i dag så da tipper jeg det er noen dager til neste gang.

hm, må sjekk lazytown - hvor vises det?

Det går på morgene/formiddagen på Tv2. I hvertfall i helgene.....som en del av Tv2 junior.....vent litt *løper etter avisen* hmmmm var visst bare på lørdager.....Men så at kl 0716 går noe som heter Babar. Kan vel ikke være????

Åh....stakkars Lille tør ikke sove, og nå begynner det å tordne her og. Pokker altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...