Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #1 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg tok testen idag, som var positiv. Sist mens 1. aug. Jeg er vel da i min 5. uke. Var på fest med jobben på torsdag. Der smakte jeg på blåskjell (4 stk, er ikke så glad i det), og jeg drakk èn halvliter øl. Jeg har litt dårlig samvittighet, jeg visste jo at jeg kunne være gravid. Men jeg vil ikke at folk skal spekulere før jeg vet det selv, liksom. Og akkurat nå passer det ikke så bra å si det på jobben. Vet dere hvorfor man ikke skal spise blåskjell? Tror det er pga. toksomaplose (?????), men hvis man evt. er smittet av noe sånt, hvordan merker man det? Hu ernæringsdama på babytv.no sier ikke noe om at man ikke skal spise blåskjell, og at man kan drikke et glass alkohol i ny og ne. Dette er det nok stor uenighet om... Noen som har noe klokt å si om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurv Skrevet 2. september 2006 #2 Del Skrevet 2. september 2006 det er nokk ikke på grunn av toksopasmose, men blåskjell (og andre typer skjell) kan lagre giftstoffer fra alger i lang tid. Disse kan skade fosteret og man bør derfor ikke spise det.. men jegt tror dette bare gjelder hvis blåskjellene er "dårlige" (som mår mattilsynet går ut med advarsel) og man blir da normalt dårlige. Tror ikke du skal bekymre deg på grunn av et par skjell (spesielt ikke hvis du ikke har følt det dårlig etterpå) og det lille av alkohol du drakk er ubetydelig! Kos deg med spiren din du, og prøv heller å unngå alkohol og blåskjell i framtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå