Gå til innhold

Hvor mange uker på vei?


Mamma til HogM

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har litt vanskelig for å finne ut hvor langt vi er på vei med nr 2.

Grunnen er at siste mens begynte 27.juli og vi må ha blitt gravide ca 20.-22. juli. Kan skje det? Også husker jeg ikke når mensen før det var. Hvis jeg taster inn 27.juli blir terminen 5.mai, men burden den ikke være litt før? Noen som har noen synspunkter? Hvor langt mener dere jeg er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

regn ut termin ved hjelp av babyverden. Der kan du regne ut fra befruktningdato. Hvorfor mener du du må ha blitt befrultet en uke før mens?? Forstår ikke hvordan det skal gå ann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du har gitt riktige datoer her? Var du gravid med mensen da?

 

Hvis det stemmer, kan du regne ut på babyverden.no ved å taste inn dato for befruktning.

 

Hvis du var gravid under siste mens, så funker ikke terminberegning ved hjelp av siste mens-dato.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg fikk igjen mensen så har den ikke vært så regelmessig som tidligere og det har vært 3-4uker mellom hver gang. Jeg vet vi koste oss den helgen i juli (ikke hverdagskost for oss nå om dagen, så jeg husker det godt) og jeg har lest at men kan få en liten blødning når man skulle hatt mensen, noe jeg sikkert fikk (blødde litt i 3dager). Derfor må jeg jo ha vært gravid og hatt mens. Termin på barneverden ble 16.april, dvs jeg er 8 uker på vei. Og jeg føler meg opppblåst og at magen begynner å bule litt. Får prøve å skjule den litt til.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du KAN gjøre som er litt sikrere, er å ta en HCG-sjekk til legen, der tar de blodprøve der de måler hcg-nivået.. og da kan de se om det tilsvarer nivået på ca 8 uker..

 

Evt en tidlig UL.

 

Hadde vært litt greit å funnet ut dette, hadde det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...