Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Hei! Jeg ble veeeldig svimmel en dag å hold på å besvime,var svimmel hele dagen å dro på legevakta til slutt. De målteblodtrykk å sjekka ALT det kunne være.. det fant en ting..urinvegsinfeksjon jeg har fått fordi jeg er gravid... Har ikke merket noe,bare svimmelhet forårsaket av denne infesksjonen og bare kløe rundt uriveisåpningen etc som kom ei uke før jeg dro til legevakta,men skjønte ikke at det var det.. Jeg fikk penicilling ved merket Selexid, men er blitt FRYKTELIG dårlig av dem, får vondt i magensekken å spyr de opp med engang..blir sengeliggende etter mine 6 tabletter som fordeles utover dagen,har fått utslett av de oxo så jeg tåler dem tydlighvis ikke. Noen som har tatt de før? som merket noe av de? OM noen av dere gjorde det hva fikk dere isteden? Vil gjerne være anonym jeg da:)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 --ops..glemte en N der i førsteordet(!)
*1D* Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Jeg har fått selexid selv for UVI, men ikke mens jeg var gravid. Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å ta kontakt med legevakta igjen, du trenger andre tabletter!!! UVI må behandles fordi under svangerskapet kan det sette i gang fødselen før tiden! GOD BEDRING!
cecilie stolt mamma :) Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Hei Jeg hadde villet tatt kontakt med legevakten for og høre. Du skal merked bedring allerede etter 2.tabeletter. Jeg har selv vært veldig plaget med uvi, så jeg vet hvordan du har det. Lykke til håper du blir bedre..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 hei. legen sa det ikke var farlig,er ca 14 uker på veg. Men leger sier så mye rart har jeg erfart.. Tenkte å dra til fastlegen min mandag å ta en urinprøve å se om det er blitt bedre,og hvis ikke få nye medisiner,klarer ikke ta selexid..bare spyr av dem blir så sinnsykt dårlig! Merker at kløinga er borte osv..kanskje jeg er blitt frisk har tatt halve kuren.. men jeg skal ringe legevakta. spørs om de damene i tlf kan si noe der da..er de utdanna egentlig?? OM det er farlig for barnet er jeg glad jeg fant det ut,bare flax egentlig..ingen symptomer..bare svimmel..
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Det er ikke farlig å ta selexid når man er gravid, jeg har fått den på resept fra to forskjellige leger. Men, begge to sa at kvalme og generelle tarmplager er bivirkninger man kan få av de. Jeg var endelig ferdig med morgenkvalmen da jeg fikk uvi, og ble skikkelig kvalm igjen når jeg begynte på de... Spesiellt hvis jeg ikke tok de til mat. Så, pass på at du ikke tar tablettene på tom mage - det hjalp ihvertfall litt på meg
Larviksjenta. nr4? Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 du får noen andre piller om du ringer legevakta og spør.du burde ikke bare slutte etter halve kuren å ikke ta en annen ferdig.du kan utvikle allergi mot pennicilin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå