Gå til innhold

September: Slutt på soveproblemene?

Anbefalte innlegg

Er kanskje litt bråkjekk, men de siste dagene har vært så herlige at jeg velger å tro det er en ny trend.

Pluggen har alltid vært umulig å legge. Kveldene var et mareritt. Babyen gråt seg svett og mors hjerte gråt sammen med ham. Gikk inn til ham ofte og bysset og sang eller sat sammens med ham til han sovnet. Hver gang vi gikk ut av synsfeltet begynte han å gråte. Tok 30 minutter å sovne på en god dag. Han gråt i det vi sa natta på stua og hiksta i det han ble lagt i senga. Grusomt.

Så tok vi en helg og var kjempeslemme. Vi lot ham gråte ut. Han sovnet stående på kne i senga med hodet mot sprinklene. Første natta tok det neste 2 timer. Neste natt tok det 1 time og natta etter 15 minutter. Den påfølgende uka gråt ham (sutret, ikke remjet) i max 5 minutter før han sovnet. De siste dagene har jeg lagt ham i senga. Pratet litt om dagen, sagt natta og susset ham på panna. Så går jeg ut. Det kommer ikke en lyd fra soverommet og når jeg sjekker han 5 minutter senere, sover han! HERLIG!

I tillegg, siden han var vant med at vi var der til han sovna, forventa han selvfølgelig at vi var der når han våkner på natta. Hendte ofte at jeg satt med han en time på natta. Nå når han finner søvnen på kvelden selv, roer han seg fint på natta og. Gråter med en gang han våkner. Så sutrer han noen minutter og iløpet av 5 minutter sover han igjen.

Er så glad vi tok den skrikekuren! Var nok forferdelig for både mor og barn mens det pågikk, men det må da være bedre enn å kjempe mot senga hver eneste kveld!

Fortsetter under...

Så flott da. Sikkert ikke kjekt når det står på, men godt for begge parter nå i ettertid. Vil nok tro han har skjønt det nå og den gode trenden fortsetter. :)

Burde kanskje gjort det samme her for vi har de siste månedene måttet sitte inne på rommet til Trym til han sovner (startet da han begynte å reise seg i senga), noe som tar fra 5 til 30 min.....-så det er jo ikke så ille da. Men det er jo greit å slippe liksom. hmmmm.....*tenke litt på det*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...