Gå til innhold

Baby watcher.. farlig for barnet??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er mye diskutering frem og tilbake ang. bruk av babywatcher, og vi er MANGE som mener at det ikke kan være skadelig å bruke den bare noen få ganger. Blir selvfølgelig noe annet med titt og ofte eller hver dag. Og i ditt tilfelle skjønner jeg godt hvorfor du vil lytte etter babyen nå. Er lett for andre og fagfolk å si at det kan være på grunn av foranliggende morkake eller at babyen ligger med ryggen ut at du ikke kjenner noe.

Vil jo forstyrre noe i og med at det er bølger som sendes inn som gik gjenlyd i apparatet da.

Hei

Jeg spurte faktisk gynekologen min om han ville fraråde meg å bruke Babywatcher, men siden jeg har mistet 3 ganger før syntes han det kunne være en god idé å skaffe seg en. Han sa imidlertid at jeg måtte bruke den med måte, fordi en slik doppler er kraftigere enn den ultralyden jeg ellers får hos ham.

Jeg leste om det på nettet om det ble ikke anbefalt pga bølgene som "forstyrrer"barnet, mange bruker det flere ganger om dagen.. Jeg fant ut at ejg ikke ville kjøpe det, drar på 3d-ul og får en fin film med meg hjem med min bebbis som jeg kan vise til fam og venner, der er det med lyd..

jeg spurte også legen min om det var skadelig. Hun sa at den lille ligger så godt beskyttet at det er ikke farlig i det hele tatt. Men at man likevel skal bruke den med måte. Hun sa at om man ble hekta på den så kunne man få unødvendig panikk om man hadde vanskelig for å finne hjertelyden en dag.

Jeg har brukt den 4-5 ganger. Nå når jeg enda ikke kjenner liv så er det kjekt å kunne konstantere at det faktisk er noe der :-) Men bruker den med måte og ikke mer enn maks ett minutt eller to av gangen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...