Gå til innhold

Spørsmål nr 999 om EL-testing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter en "normal" EL vil man kunne få positiv test? Jeg har begynt å teste denne syklusen, og tørr liksom ikke stole heeelt på at jeg begynte å teste tidsnok, men kan isåfall bare være 1-2 dager for seint.

Fikk negativ test både i går og i dag.

Huff, nervepirrende dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke noen svare bare bitte-litt på dette???

Skrevet

positiv test kan man vel få med en gang el er i gang.. hvilken dag begynte du på? jeg begynte å teste på dag 12, men hadde ikke el og pos test før dag 18

Skrevet

Etter EL så er testen negativ. Før selve EL, dvs når eggblæren brister og egget fanges opp av egglederen, stiger konsentrasjonen av hormonet LH. Testen viser når EL er i ferd med å skje. Da forventes det at du får EL innen 24-36 t.

Her er syklusliste for når du skal starte testingen:

Her er en syklus-liste for når man skal starte EL testing:

21 dag teste dag 5

22 dag teste dag 6

23 dag teste dag 7

24 dag teste dag 8

25 dag teste dag 9

26 dag teste dag 10

27 dag teste dag 11

28 dag teste dag 12

29 dag teste dag 13

30 dag teste dag 14

31 dag teste dag 15

32 dag teste dag 16

33 dag teste dag 17

34 dag teste dag 18

35 dag teste dag 19

36 dag teste dag 20

37 dag teste dag 21

38 dag teste dag 22

39 dag teste dag 23

40 dag teste dag 24

Lykke til,

Skrevet

Hehe, da har jeg også misforstått.. trudde konsentrasjon av LH steg når egget hadde løsnet.. Takk fra meg også da, Mary had a little lamb;)

Skrevet

I vedlegget som følger med CB digital EL-tester står det at f.eks. ved 28-dagers syklus skal en starte testinga på dag 11......

Skrevet

Men f.eks. dagen etter EL, vil testen være negativ da??

Skrevet

Men f.eks. dagen etter EL, vil testen være negativ da??

Skrevet

Er ikke helt sikker, men stigningen av LH (hormonet som styrer EL) inntreffer vanligvis 24-36 timer før et egg frigjøres fra eggstokken. Stigningen vil vise seg som positiv EL-test. Mulighetene for å bli gravid er størst samme dag som påvist LH-stigning og dagen etter.

Skrevet

Jeg forsto heller ikke el-testene til å begynne med. Men du har altså eggløsning dagen ETTER at den har slått ut positivt! (12-24 timer etter er vanligst).

Skrevet

Ikke 100% sikker men tror at testen vil være negativ dagen etter EL ja.

Den sykluslisten jeg la ved fulgte med El testen min. Jeg skal starte testingen på dag 11 - men er så redd for å gå glipp av den da jeghar hatt litt ustabil syklus i det siste. Starter på dag 10 jeg. Forrige mnd ble den positiv på dag 14, denne gang (i dag) på dag 13.

Skal ta en test i morgen kveld også for å se om den fremdeles er positiv ;-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg har det akkurat som deg *mary had a little lamb!

Er redd for å miste EL, fordi syklusen min varierer litt.

Kan du ikke si fra hva testen viser i morra?? viss du gidder, hadde vært kjempesnilt!:)

Tvi tvi for deg!!

Skrevet

hei

nå har jeg hatt første periode med el-testing på mange år. (fikk ei jente sist jeg gjorde dette :))

jeg hadde flere dager med negative tester, så en dag med to tydelige streker men test streken litt lysere enn kontrollstreken - har da lest at den er negativ og trodde jeg ville få helt positiv test dagen etter - men da hadde den igjen kun en strek.

nå har jeg kort syklus - helt ned til 24 dager - og har da hørt at man noen ganger må teste to ganger om dagen for å treffe på helt positiv test.

Jeg trengte ikke det - positiv nok for meg

men desverre er gubben bortreist :)

utrolig å finne ut at kroppen fungerer som den skal

Skrevet

Det kan jeg gjøre vet du. Men jeg tester om kvelden da så da kommer svaret fra meg i morgen kveld.

Takk for lykkeønskninger og tvi, tvi til deg også ,

Håper vi møtes i 1. tri VELDIG snart ;-)

Skrevet

Hei igjen,

har ikke glemt deg. Tok en test i går kveld igjen og den var fremdeles positiv. Det vil si jeg fikk positiv test lørdag og søndag. Er litt i tvil om jeg skal brenne av en test til for å sjekke om den har blitt negativ nå???? Tror nemlig at jeg hadde EL i går kveld eller i natt da jeg fikk så voldsomt mye EL slim i går.

Skrevet

Hvorfor kan ikke den EL-testskjemaet være lengre da!!??:(

Jeg har nå gått 53 dager uten mens... Sluttet med pillen i november i fjor og venter enda på å få et positivt svar... :( Og det er ikke et tegn til graviditet eller noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...