Gå til innhold

Brumm...Snøfilla....Cristina....?

Anbefalte innlegg

Hvordan går det?

Noen dager siden sist ;o)

Det nærmer seg uttak for deg, Cristina??

Og Brumm, du ruger for harde livet tenker jeg! Tenk at nå ruger vi samtidig :o)

Snøfilla.....håper du har det bra!!

(Håper alle har det bra....;o))

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6168069-brummsn%C3%B8fillacristina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :o)

Joda her går det bra, da jeg endelig fikk svar på at egget ikke kunne falle ut;o)

Tror han trakk på smilebåndet han overlegen på St.Olav da jeg ringte;o)

Men jeg engstet med skikkelig i går, hadde litt sånn slimete utflod da jeg tørka meg etter toalettbesøk den kvelden jeg fikk satt inn egg.... Ble litt hysterisk vettu..... Men han sa at slim i livmorhalsen bare var bra! :o) Så mye vi ikke vet........ Og så mye det er å engste seg for....

Håper virkelig vi lykkes nå!!!!

Etter så mange negative tester i august, så tipper jeg og HÅPER at trenden er i ferd med å snu!! Og at det blir maaange positive tester i tiden som kommer!!

Ellers så er jeg som jeg pleier.....Trøtt etter medisinen....

Kjenner jo litt sånn "ting og tang" nede under navlen et sted, men orker ikke bruke energi på å kjenne etter.....

Ble jo gravid i sommer (men mista) og da gadd jeg ikke kjenne etter noe...tror ikke jeg hadde nor særlig symptomer heller......

Uansette er det litt tidlig å kjenne etter på dag 2!!!! Hehehehehe.....

Du da? Har du det bra? :o)

klem fra

Hei Lenn!

Ja nå nærmer det seg uttak med stormskritt. Var på ul på dag 6 på lørdag og fikk beskjed om at det er 5 egg, 2 store og fine og 3 mindre, som kan komme til å bli fine de også..... Jeg er kjempespent!

Skal på ny ul imorgen ettermiddag og da får jeg vel datoen for uttak. Legen anslo torsdag/fredag da jeg var der igår, så det blir vel mot slutten av uka ja.... Får bare håpe at eggene befruktes og deler seg fint. Er litt utskjemt akkurat med det, for som regel befruktes alle eggene mine (tar jo bare ut en 3 - 4 hver gang for jeg får så få), men det er jo ikke verst at 90-100 % av eggene befruktes. Ja jeg er bare helt i hundre nå, tusen tanker i hodet, men har egentlig ro i kroppen, og en følelse av at dette går bra. Håper inderlig det!!!!

Nå skal jeg gå å ta puregonen min kl halv 8 og klexane som er blodtynnende sprøyte. Den er vond!!!!! Men det går jo på et vis - hva gjør man ikke?!

skriver til deg imorgen kveld etter at jeg har fått mer litt info på ul. Ha det bra så lenge, og gratulerer så masse med et flott egg som du har fått satt inn. Jeg er såååå imponert - 8-delt - det er jo glimmrende. Ønsker deg alt godt Lenn, denne gangen går det bra for deg, jeg vet det! Lykke lykke til og mange gode klemmer.

Hei Lenn:-)

Joda, her går det bra. Er ikke så ofte her inne nå som vi ikke er "i ilden", men det tar seg nok opp når nytt forsøk nærmer seg. I mellomtiden skal vi prøve å slappe av og kose oss med høsten. Har planer om noen hytteturer, teaterforestillinger og venninnebesøk som skal bli hyggelig. Hadde et vennepar på besøk i går som også sliter og som skal i gang med 1. IVF i oktober. Godt å kjenne noen i samme situasjon, og i går koste vi oss med vin i håp om at det blir leeeeenge til neste gang.

Stikker innom nå og da for å følge med på deg, Spira og Brumm - det er liksom dere jeg "kjenner" beste her inne nå, og dere er jo rugere alle 3 så da må jeg holde meg oppdatert på jublehylene som kommer etter hvert. August var jo en tragisk mnd. når det gjaldt positive tester, så da setter jeg min lit til at dere snur den triste tendensen:-)

Klem

Jo, jeg har det kjempe fint også :-) Men jeg tror ikke man får symptomer dag to nei :-) Jeg er jo der også-.... Etter at testen viser gravid, har jeg mer tro på at vi vil merke noe :-)

Men jeg er ennå øm i eggstokkene etter uttak, og litt i brystene... Progestan tablettene sies jo å gi symptomer som graviditet - så man kan vel ikke kjenne etter så lenge man går på dem. Kan jo til og med bli morgen kvalm av dem står det...

Men nå SKAL det gå bra med oss da :-)

Klem

Annonse

Hei lille venn og GRATULERER så masse!!!! Er jo helt fantastiske nyheter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tenk at vi er rugere begge to!!!! Ja nå er det bare å krysse fingre og håpe på 2 positive tester. Jeg var jo dum å ta en test idag jeg...dag 10.... Var neg. Hadde bestemt meg hele tiden for å vente til torsdag. Men da vi kom hjem isted, klarte jeg ikke dy meg.... men det trenger jo ikke å bety noen ting. Egentlig tror jeg at jeg prøver å senke alle forhåpninger... Gidder egentlig ikke bruke energi på å "kjenne etter" om jeg k a n være gravid. Vet jo at vi får gravidsymtomer pga progesteron. Ikke vondt i pupper lenger, men har jo litt andre smågreier da. Men er jo uansett tidlig i en graviditet å få symtomer da.

Men jeg har et litt pinlig spørsmål...... I kjedeåpningen er det akkurat som om jeg har en stor kul??... Akkurat som om det blokkerer åpningen, men det gjør jo ikke det. Merket det da jeg skulle sette inn progesteron tabletten isted. Noen ide om hva det kan være? Har hatt det tidligere, for noen år siden, forsvant bare. Får skrive et innlegg om det, for jeg blir jo litt bekymret, og "håper" non andre har erfart det samme..så jeg kan få et svar...

Kos å høre fra deg også Snøfilla! Så fantastisk at dere fikk ordnet dette før jul!! Da slipper du bekymringene vedr julen og alt skal ordne seg skal du se!!! Tenk at da er du gravid i julen:o)

Stor stor klem :o)

Ung voksen : ja det er vel litt optimsitisk å tro på symptomer på dag 2.... For å være ærlig så har jeg ikke tro på symptomer i det hele tatt, jeg... Vi stapper i oss så mye hormoner at symptomene lurer oss opp i stry... Hm. Morgenkvalme av Progestan, ja....det kan jeg levende tro. Har vært småkvalm av den fra den dagen jeg begynte å ta den. men det går heldigvis opp og ned..... :o)

Får bare håpe tiden jobber fort....

Snart skal de blå kryssene hagle ;)

Cristina: Lykke lykke til på UL. *Krysser* alt jeg har, nå skal den sitte. Lovende at du har en god følelse....Tror denne "roen" er viktig i en så stresset periode....

Jeg har roet meg veldig ned ettersom forsøkene har gått. Så får vi se om det har noe for seg :o)

Kom inn og oppdater i kveld da ;o)

Snøfilla: Skjønner godt at det blir litt færre BIM-besøk når du ikke er i gang... Sånn er det med meg også.... Kommer oftest VELDIG sterkt tilbake når jeg er i forsøk...he he.... (sykemeldt og greier.... da blir jeg litt (les:veldig) avhengig av dere ;o))

De målte ikke tykkelsen på slimhinna før forsøket, men sa at det så veldig fint ut.

Jeg reagerte veldig bra på akupunkturen, så han anbefalte IKKE å ta noe i rugetiden, i og med at jeg hadde mista før... Da han stakk nålene og "skrudde" på de, var det som elektriske støt....Og jeg ble utrooolig avslappet både før og etter innsetting. Var inne på hjemmesiden hans i går og leste litt (boerke.no)Virker proff. God utdannelse innen aku.

Ble litt småengstelig ifht den første akupunktøren min... da jeg sammenlignet de to, ble han første så "dustete"..... Plutselig så jeg alle "feilene" hans,

Han bannet en del når han forklarte ting til meg (f.eks: "man blir så jævla sliten osv..") + at han ble sur da jeg sa at jeg hadde bestilt aku før og etter innsetting i Tr.heim. Men han rodde som en gal etterpå for å "gjøre det godt igjen". Nevnte dette for Børke i Tr.heim, og han sa han ville undersøke litt for meg her i den byen jeg bor, i tilfelle jeg får bruk for akupunktør til neste forsøk.(bor jo 5 timer fra Tr.heim)

Jaja...man lærer så lenge man lever. jeg plukka han jo bare ut fra gule sider...ikke så lett når man ikke kjenner noen som går til aku.....Hm.

Brumm: He he....dennne testingen dere.....Dag 10 er for tidlig vet du ;o) ;Mye kan skje de neste dagene! Og jeg håper inderlig du får en positiv test !!!! ;o) Skjønner at dagene går tregt nå på slutten av rugetiden.... Jeg synes de 5-6 siste dagene før test er TERROR. Det er rett og slett vondt å fungere, for alt dreier seg om det som skal skje på testdagen. Og så er det jo å forberede seg på det verste, men håpe det beste....Ikke enkelt!!!!!!!

Men lykke til framover, min venn....Prøv å smøre deg med tålmodighet noen dager til....

"Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" :o)

Ha en riktig god dag jenter!!!! :o)

Mansse klemmer fra

Hei Lenn

Da har jeg vært på ny ul. De 2 fine eggene var blirr større og ser bra ut, mens de 3 små som jeg håpet sånn på blir det ikke noe av. Så da har jeg altså bare 2....Men man trenger jo bare ett gullegg ikke sant? Jeg er enda rolig og optimistisk! Planen videre er enda en ul på onsdag morgen for å fastslå når jeg skal sette eggløsningssprøyta og når uttaket blir. Legen mente at det blir sannsynligvis uttak enten fredag eller lørdag. Det blir spennende, men kjenner at jeg også gruer meg litt. Syns jo ikke at det er noe behagelig og jeg bare hater gynekologstolen og spekulumet. Men men, det er jo ikke lenge det står på og egentlig går det jo ganske greit. Får jo både morfintablett og litt avslappende, så det går greit. Og det tar jo ikke så lang tid å ta ut bare 2 egg. Nå satser jeg alt på at begge blir befruktet og kan settes tilbake. Kryss fingrene for meg!!

Håper at det går bra med deg fortsatt, tenker masse på deg.

Hold meg informert videre, ok?!!

Stor klem fra meg :)

Du har helt rett : Man trenger bare ett gull-egg ;o)

Bare fortsett og være rolig, dette skal gå bra...........

Hvis vi ikke "snakkes" før onsdag morgen må du vite at jeg tenker på deg når du er til UL og *krysser fingrene* for deg .o)

Med meg er det bra.Fysisk iallefall. Men har vært litt "uttafor" i dag sikkert pga hormonene...litt kort lunte og sånn, og det merker sønnen min... Vi har kranglet i dag og det er så vondt... Kjefting og masing som bare ender i gråt og ubehagelighet....

Men i kveld satt vi leeenge sammen på sengekanten og leste bøker, snakket og sang fra barnesangboka :o) Jeg utsatte leggetiden med en ekstra halvtime.... Siden jeg er SM, har vi rolige morgener, og det er ikke noe krise om vi sover litt lenger ;o)

Så nå kan jeg sitte her og smile, i full visshet om at alt er bra, og at jeg nok ikke er den første som har kranglet med barnet mitt :o) (det er bare så surt at det skal være inndirekte pga hormonene.....)

Ha en riktig god kveld Cristina :o)

Klemmer fra

Hei:o)

Ja denne testingen..... Er jo helt tullete.... Tok en i dag tidlig og, som selvfølgelig var neg..... Nå har jeg ingen flere tester liggende:o)

Kjenner jeg har veldig kort lunte, og det går jo selvfølgelig ut over mann og barn....... Prøver å ta litt ekstra kose tid med min lille prinsesse. Prøver å forklare litt, hvorfor jeg blir fort lei meg osv. Tårene kommer jo så fort.... Så på 71 grader nord isted. Han ene deltakeren sang nattasang for de andre, og tårene mine trillet.... Brumm- mannen syntes jeg var søt da...skjønte jo ikke hvorfor jeg gråt men... ja disse hormonene.

Var hos akupunktur idag. Fortalte at jeg hadde tatt test idag da....hi hi. Hun sa at det tar jo fra 2-5 dager før egget fester seg, så for de det tar 2 dager for, vil kunne få pos test på dag 10. Men om det tar 5 dager, vil den ikke være pos ennå. Har nå lovet min mann og beste venninne at jeg må vente til tors. Om jeg ikke skulle være gravid, anbefaler akupunktøren en time hos henne for å få ut hormonene raskere slik at kroppen er mer mottakelig neste gang. Renser lever osv.

Innbiller meg jo nå at jeg selvfølgelig ikke er gravid. Har ingen følelser for det i det hele tatt. Vi får se på tors.....

Cristina: Jeg fikk også tatt ut 2 egg. Det tok veldig kort tid. Da legen var ferdig, måtte jeg spørre han om han var sikker på at han var ferdig:o) Så dette er ikke noe å grue seg for. Jeg sov nesten ikke hele natten, grudde meg sånn!!!!! Var ikke vondt i det hele tatt:o) Ønsker deg all lykke:o)

Lenn, du får kose deg hjemme da. Skjønner jo godt hva du mener med kort lunte.... Sånn er det med disse hormonene. Denne gangen er det din tur!!! Så krysser ALT jeg har!!!!!!!! Bostavelig talt.... Tør jo ikke ha sex en gang... hi hi.

Sove godt da lille venn:o)

Mange klemmer

Heihei .o)

Ja du må nok smøre deg med tålmodighet noen dager til Brumm :o)

Den som ikke har opplevd disse tunge dagene før test, kan ikke forstå hvor grusomt det er..... *Phu.*

Det er nok individuelt med smertene ved uttak! Kan skjønne at to egg ikke var så veldig ille å få ut. Jeg tok ut 22...... Det tok nok litt lenger tid....Men det er jo likevel ikke "uoverkommelig"..... Gjør det igjen om jeg må (noe jeg ikke har tenkt til, for jeg vil gjerne lykkes NÅ)

Du må komme inn og oppdatere Brumm, med en gang du vet noe sikkert.....

Vi reiser bort en tur fredag morgen og blir borte til søndag kveld. Så jeg MÅ vite hvordan det har gått med deg før jeg drar. Evnt kan du sende med en SMS... :o) (sånn som jeg gjorde sist vet du....sukk)

Ha en fin dag alle sammen .o)

Klemmer fra

Annonse

Hei:o)

Ja jeg må nok det.... Nå er det ikke lenge igjen... Skulle egentlig på kurs imorgen, men er flyttet til tors. Så ringte ciconia og de sa jeg kan ta blodprøven imorgen:o) Veldig spent da..... Eller eg ikke.....Har en så utrolig dårlig følelse. Og synes det er litt rart å skulle ta en blodprøve for å se om jeg er gravid... De skal jo sende prøven til Danmark. Skal spørre om de kan sjekke også, da får jeg vel svar dagen etter.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg VIL være gravid. Dette tar så uendelig lang tid!!!

Skal sende deg sms jeg:o)

Hvordan går det med deg da?? Tenk, snart en uke til du kan teste.... Ikke vær så dum som meg da..... Dumt å ta den testen tidligere. Har bare ødelagt humør og alt...

Kose deg videre da lille venn:o)

Stor klem

Heisann vennen :o)

Nei jeg skal prøve å vente til neste fredag med testing :o)

D går greit her....Men går jo og kjenner og tenker og funderer på ting og tang da vettu :o) Ikke noe lett periode dette her......*sukk*

Håp og pessimisme går hånd i hånd som alltid i denne fasen... ;o)

Skal reise bort en tur i helgen og håper å slå ihjel litt tid (og litt penger he he)..........

Lykke lykke til med blodprøven!!!

Krysser det som krysses kan :o)

PS. Lykke til på UL i morgen Cristina!!

Stooor klem og kos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...