Gå til innhold

Lurer på; Permisjon...igjen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff..jeg blir sprø av dette her. Jeg har termin 25 okt. og skal ut i permisjon 2 oktober. VI skal ha 54 uker totalt og 80 % lønn. Stemmer det da at jeg skal begynne på jobb den 8 oktober 2007, og at pappaen har perm frem til 19 november. Eller må hele permisjonen være avviklet i løpet av 54 uker??? (skal også avvikle 3 uker ferie i permisjonen).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke regnet på det du spurte om, men jeg tok meg en tur på trygdekontoret og fikk de til å hjelpe meg med skjemaet jeg. Hun sa også at disse datoene blir ca datoer og at du får et brev i posten etter at barnet er født med de opplysningene som faktisk blir gjeldene.

Skrevet

Hvis permisjonen din starter 2. okt, så er det 54 uker fram til 8. okt. Totalpermisjonen er 54 uker og pappaen kan ikke ha 6 uker etter at du har hatt 54 uker, de 6 ukene er inkludert i de 54. Hvis du skal ha 48 uker permisjon og 3 uker ferie inne i dette, så skal du tilbake i jobb 17. sept (hvis jeg telte tiktig).Pappaen har 6 uker etter dette fram til 29. okt. Permisjonen kan altså avbrytes for å ta ferie, og dere kan ikke ha permisjon samtidig.

Skrevet

54 uker er TOTAL permisjon.. dva at pappapermen også må være innenfor disse 54 ukene..:)

Skrevet

jeg har termin 24 okt, men skal ikke i perm før 3 okt, altså akkurat 3 uker før termin. lurte bare på hvorfor du skulle ut i perm en dag før meg når du har termin en dag etter meg? hehe, bare nysgjerrig altså!?:) kunne jo vært jeg hadde gått glipp av noe.. har du en spes avtale el noe, eller er det jeg som har gjort feil?

Skrevet

Tror kanskje at hovedinnlegger har regnet med fra mandagen i den 3.uken før termin. Men det blir feil. Termin onsdag 25.okt, betyr at permisjon starter onsdag 4.okt.

De 54 ukene skal fordeles mellom far og mor. 3 uker før og 6 uker etter fødsel er forbeholdt mor. Ellers kan man dele som man selv vil. Men man kan ikke ha permisjon samtidig. Hvis man da evt ønsker å være hjemme begge to, så må den ene ta ferien sin.

Skrevet

De tre første ukene av permisjonen er dessuten forebeholdt tiden før fødselen... Føder du før termin (hvis du sluttet å jobbe nøyaktig 3 uker før termin slik de fleste gjør, så mister du de dagene som var til overs av disse tre ukene... Vi har visst fått disse 3 ukene ekstra for at vi skal ta fri og være uthvilt til fødsel og til barnet kommer...

Skrevet

Ja, det stemmer. Jeg har siste arb. dag fredag 29 september. Men det er fordi jeg skal avspassere mandag og tirsdag. Permisjonen begynner onsdag 4 okt. Men glemmer at det ikke er permisjon siden jeg har siste dag på jobb fredag 29 september.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...