Gå til innhold

hvor mye puregon tar dere??

Anbefalte innlegg

jeg har sprayet en stund nå og skal snart begynne å stikke... jeg har pcos og er tynn og har fått beskjed om at jeg må ha en veldig lav dose med stimulering for å unngå overstimulering, så jeg skal ha 50IE pr dag i 10 dager. har hørt om andre som har brukt 450IE så 50 høres så lite ut :-) hva har dere andre brukt? må de fortsette lenger hvis ikke eggene utvikler seg nok eller bare øker de dosen?

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6167822-hvor-mye-puregon-tar-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann

På mine forsøk har jeg brukt 150ie, dette har resulter i 10-12 egg.

Dette med dosering er individuelt, og fler faktorer kan spille inn. Det er jo bedre at du starter på en liten dose for så evt øke, en at du skal bli overstimulert.Dette ser de på ul, hvor store og hvor mange folikkler du har utviklet.Da bestemmes det om du må øke dosen eller ikke.

lykke til

Hei!

Første gang brukte jeg 150IE. Resulterte i ca 60egg.... Så ble avbrutt. Neste gang brukte jeg 125IE, da stoppet det opp og også avbrutt. Denne gangen brukte jeg 132IE, 2 fine egg, 1 befruktet som jeg nå ruger på:o)

Jeg har pco.

Mengdene er veldig varierende som du ser. Med pco og pcos er det vanskelig å finne riktig dose, så de må prøve seg frem. Hvilket sykehus holder dere til?

Ønsker deg all lykke:o)

Klemmer

Annonse

Takk igjen for svar :-) Jeg holder til på Haukeland. De er kjempegreie der så jeg tviler ikke på at de vet hva de gjør, men de er jo alltid veldig travel så det er ikke så greit å ringe og spørre om alt mulig :-) Har litt på følelsen at denne første gangen blir mye prøving og feiling med dosering osv. Vi med PCOS har jo større sjanse for overstimulering så de tar det vel forsiktig til å begynne med. Er dere begge rugere? Lykke til med alt uansett !!! Og husk at det ordner seg alltid for snille jenter til slutt :-) Vi må bare være tålmodig... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...