Traveltobarnsmor! Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Min gutt har laktoseintoleranse og melkeallergi og vi har begynt på grøt. har kjøpt holle grøt men synes den er littdyr. Nestle maisgrøt skal være uten melk, men det står at det finnes spor av melk på pakken. Noen som bruker denne grøten likevel? andre alternativer?
Vanilla Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Niks, vesla reagerte på den. Man kan koke grøt av ris eller maismel fra helsekosten.Det er rimeligere : )
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Les lengre ned på innlegget; "Dere med barn som har melkeallergi eller laktoseintoleranse!"
torch Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Vi brukte Nestle sin maisgrøt før. Det kom ingen reaksjoner hos poden på den, men jeg ville ikke tatt sjansen hvis det er fare for anafylaktiske sjokk eller noe sånt. Min sønns reaksjoner er foreløpig "kun" eksem, så det går an å prøve ut ting for å se om han reagerer. Du må nesten vurdere om du i deres situasjon tør å prøve det ut.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 vile nok heller spart penger på andre ting enn på grøten om babyen har allergi!! Vi har kjøpt Hirse grøt på helsekosten, sjekket den nå og den koster 76 kr for 700 gram. Er det dyrt ??? Ser ikke på det når det gjelder noe barna bare må ha altså... da kutter jeg heller på noe annet. Det finnes jo flere alternativer, som å kjøpe ris og maismel selv på helsekosten, men da blir det gjerne litt lite jern etc. Men du kan ta vare på kvitteringer og søke om å få dekket noe av merutgiftene dette påfører dere.
Traveltobarnsmor! Skrevet 4. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2006 Kjøpte Holle grøt til 42 kr for 250 g eller noe sånt, ja synes det er dyrt i forhold til vanlig barnegrøt.Selfølgelig kan man gjøre det billigere...Takker for gode råd.
allergibarn Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 jeg sendte mail til Nestle og fikk følende svar; "Som du skriver så kan det være spor av tørrmelk i grøtene våre uten melk da disse produseres på samme linje som grøter med melk, men de aller fleste barn med melkeallergi kan bruke de likevel. Maskiner og utstyr blir selvfølgelig grundig rengjort mellom hver produksjon, men spor kan likevel forekomme (en såkalt Carry over effect). Vi merker derfor med "Spor av tørrmelk" i hht. "Forskriftsveileder- Merking av næringsmidler " fra Mattilsynet. Våre grøter uten melk brukes også til allergiske barn på Voksentoppen Astma-og allergisenter. Når dette er sagt, så er det klart at mengden av spor av tørrmelk og størrelsen på porsjonen vil kunne spille en rolle for en evnt. reaksjon hos et hyperallergisk barn".
Traveltobarnsmor! Skrevet 6. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. september 2006 Flottis!Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå