Gå til innhold

Farge hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sikkert et dumt spm, men hvordan er det med å farge hår når man er gravid? Bruker ikke farge mitt normalt, men nå ser det så livløst og blast ut i fargen, solbleket og fælt. Fikk plutselig lyst å farge det da jeg oppdaget at det står ei pakke i et skap her... Men det er kanskje ikke så bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fargingen skader ikke barnet, men noen sier at fargen kan bli litt annerledes enn tenkt. Dette på grunn av hormonene i kroppen så vidt jeg vet.

Skrevet

Jeg spurte frisøren min og hun sa jeg burde vente.. Hjemmefarging er værre en hos frisøren pga kjemikaliene og grunnen til at de sier du bør unngå det er fordi de ikke er sikre på hvilken innvirkning det har på fosteret. Jeg har droppet fargingen under graviditet og gleder meg til jeg kan se litt bedre ut om en måned eller to! Jeg vet at de fleste farger alikevell, men jeg har heller valgt å droppe det siden frisøren ikke anbefalte det. Gidder ikke å ta noen sjangser. Farge håret kan jeg gjøre snart uansett. Må innrømme jeg har følt meg litt ustelt uten da... :)

Skrevet

Takk for svar! Mannen min er borte på kurs i helga, så spørs om det ikke blir litt farging som tidsfordriv da. Resultatet blir ikke verre enn originalen er nå, likevel;)

Skrevet

Jeg har prøvd å stripe håret i begge svangerskapene. Føste gang skulle jeg legge inn noen lyse brune stiper i mitt blonde hår. De ble nesten svarte!! Måtte til meg avfarging, i flere runder. Endte med at håret ble så tørrt at jeg måtte klippe 10 cm på lengden.

Denne gangen skulle jeg stripe håret litt mer gyldent (hadde blitt så solbleika etter ferie i Thailand). Frisøren kunne garantere at det ville gå bra. Stripene fikk lilla skjær...

Så anbefaler ikke farging i svangerskapet!!!

Skrevet

tror frisører sier litt froskjellig.. sånn er det jo med alt :=)

Men jeg ahr farget og stripet det mens jeg var gravid og det fikk akkurat den fargen jeg ønsket:) Har kjøpt ny pakke i dag .. solblekinga ser ikke ut.. så nå blir det litt mørkere enn ellers men med striper;)

Håper det blir bra:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...