Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Noen som vet i hvilken uke det veksler fra det å måtte legge seg ned hvis vannet går, og til at man ikke må legge seg ned? Var hos jordmor i uke 31, fikk da beskjed om at hvis vannet gikk på dette stadiet, måtte man legge seg ned. Nå er jeg i uke 35, og lurer på om jeg er over denne tiden nå? Kan jeg fortsatt holde meg oppreist hvis vannet går? Babyen har ligget med hodet ned siden før uke 30, men vet ikke om det er festet.
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Jeg var over tiden, hodet hadde ikke festet seg og vannet gikk. Jeg måtte da legge meg ned.. Ringte da til føden og siden jeg hadde kort vei til sykehuset kunne samober kjøre meg om jeg lå i bilen. Da jeg kom opp undersøkte de meg meg (GU) og hodet festet seg tydeligvis da vannet gikk. Da kunne jeg opp å gå igjen, etter at de hadde tatt ctg registreing for å sjekke at babyen hadde det bar, og at ikke navlesnora hadde kommet i klem under hodet til babyen. Det er DET de er redd for hvis vannet går og hodet ikke er festet (at navlestrenngen kan komme i klem). Tror ikek det er avhenging av hvilken uke du er i, men om hodet er festet eller ei.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Synes det høres rart ut men. De fleste flergangsfødende opplever jo ikke at hodet til babyen fester seg i det hele tatt. Må alle flergangsfødende legge seg ned da? Jordmora mi sa at dette trodde de før, men at de hadde gått vekk i fra det nå. Antok at ho mente de som var til termin. Får ringe føden for å være helt sikker da. Takk for svar! Hovedinlegger
fikk gutt i september Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Jeg er i uke 38. Ungen har lagt seg godt ned i bekkenet, men hodet er ikke festet. Spurte legen på sist kontroll om jeg måtte legge meg flat hvis vannet går, men han sa at navlesnoren ikke kunne komme i klem når hodet var kommet så langt ned i bekkenet.
allergibarn Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 vannet mitt gikk 15 dager før termin - og hodet var ikke festet. Ringte til jordmor og fikk beskjed om at jeg kunne både dusje og spise frokost før jeg kom til kontroll. Det var nytt nå at man ikke trengte å legge seg ned, for det skjedde ikke at navlesnoren kom mellom slik man tidligere har trodd. Hun sa at gjennom hele sin karriere hadde hun opplevd det EN gang go det var hos ei med 5 cm åpning hvor vannet gikk på sykehuset.. Så går vannet ditt, ring til føden og hør hva de sier der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå