Gå til innhold

Fødselsforberedende olje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere bruker oljer til å smøre inn nedentil. Jeg har sett en olje fra Weleda på apoteket, men den koster 150 kr og jeg synes det er dyrt for en olje man bare bruker noen uker og så ikke mere. Så er det ikke sikkert at det virker engang. Kan liksom ikke få meg til å smøre den andre steder.....

Kan man bruke en annen type olje, feks. babyolje eller olivenolje eller noe slikt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, har begynt på uke 38 og må bestemme meg snart. Har ikke lyst til at underlivet skal stinke olivenolje heller da.....

Kanskje dere har litt erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt jordnøttolje på apoteket. Lukter ingenting. Husker ikke hva den kostet, men tror ikke den var dyr.

Skrevet

Jeg tok opp dette med legen min. Vi ble enige om at det å smøre seg uansett ikke kan skade så derfor valgte jeg å følge kjerringrådet... Vi ble også enige om at jeg burde kjøpe oljen til weleda som er tilpasset formålet og dermatologisk testet... Ellers kan man bruke jordnøttolje f.eks. (eller les på oljetypene på weledaflasken... du kan sikkert bruke alle disse, men vanskelig å vite hvem som er best da...). Personlig tror jeg (og legen min var enig) at poenget er å tilføre fuktighet til huden så den blir smidig... og da tenker jeg at fetttypen i tran faktisk må være det mest gunstige siden tran gir næring til de underste hudlagene... (Leste dette som et tips for å unngå strekkmerker)... Mye tro her... du får finne ut hva du tror mest på selv. ;-) Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...