Gå til innhold

Surt tøy..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har plutselig begynt å lukte surt av tøyet når det har vært i tørketrummelen, noen forslag til hva det kan være eller hva jeg kan gjøre? Den er 3-4 år gammel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ang tørketrommelen så tror jeg du må bytte filter eller noe for det begynner å lukte surt når de blir gamle..

å vaskemaskinen vet jeg ikke men det kan jo være det at vannet er litt gammelt,eller at det er noe gammel gummi eller noe i maskinen som surner vannet..

Skrevet

Skal visst hjelpe å rense filtera, og med vaskemaskin kan man kjøre noen runder med klor. Og pass på å kjør et par uten for sikkerhetsskyld, hvis ikke får du ødelagt klærne.

Vi byttet ut begge for litt siden, vaskamaskina var gammel og alt luktet rart. Men nå er alt sommerfriskt og reint:)

Skrevet

Hei! Det kan være såperester fra vaskemaskinen som gjør at tøyet lukter surt. Det er et tips å kjøre en kokevask (90-95 grader) en gang i blant, samt bruke litt mindre vaskepulver.

Skrevet

jeg opplever at når jeg bruker skyllemiddel med epleduft og tromler klærne så stinker det mugg av dem. det gjelder ikke andre typer skyllemiddel.

Skrevet

Lurt å la døra på vaskemaskina stå litt åpen etter at du har tatt ut tøyet slik at også maskina får tørket seg. Det står i hvertfall i bruksanvisninga på maskina vår.

Skrevet

Fikk til tips å kjøre håndklær på kokvask et par ganger, det har hjulpet hos oss. Og lufte etter vask, som en sier her.

Skrevet

om du tromler skal helst ikke ha skyllemiddel i klesvasken pga det legger seg hinne i trommelen. har problemer med at det lukter rart av t skjortene til min mann og at lukta smitter over på mine, har tørket de ute, i trommel og inne men lukta er der, klarer ikke å beskrive hva det lukter, men føler det litt ubehagelig, redd for at andre skal syns det lukter vondt jeg, mens han kjenner ikke lukta. noen med tips?

Skrevet

Veldig gode råd over her, men sjekk først: synes ANDRE at det lukter surt av tøyet etter tørkeltrommelen eller er det bare du...? Luktesansen min er helt på en snurr nå i graviditeten (akkurat som sist), og jeg syntes alt tøyet vårt som har vært vasket med enkelte vaskemidler (spesielt Omo Color), luktet veldig surt. Lurte på om det var tørketrommelen eller om jeg hadde latt det ligge for lenge i vaskemaskinene før jeg tørket det - men neida, det "gikk bort" da jeg begynte med sensitive vaskemidler...hører selvførgelig med at mannen min ikke syntes det luktet surt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...