Gå til innhold

hva sover deres babyer i om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det ull-pysjer? har mange pysjer,men lurer på om det kan bli for kaldt?har det veldig kaldt på soverommet....men blir uansetten stund til han må ha ull...og hva gjør dere med hendene?han her sover med armene oppe med hode, og er ofte veldig kaldt på hendene....bør han ha tynne votter? blir litt vanseklig det og pga han tutter på totten....

Skrevet

mi jente på 6 mnd sover med pysj+en kortarmet body under!Hun er ikke kald på hendene så jeg vet ikke helt om akkurat det men..

Skrevet

Vi brukte ullpysj i fjord og det blir det nå også.

Kjøpte på nøstebarn i fjord, men i år blir det janus. Så lenge de er gode og varne ellers på kroppen tror jeg ikke det gjør noe om de er kalde på hendene.

Skrevet

Jentene her sover i ullpysjer, på soveskinn og med dundyne om vinteren. Aldri hverken for varme eller for kalde...

Skrevet

Sist vinter var han nyfødt. Han sov i bomullspysj på lammeskinn med dundyne over seg. Sov som en stein! Vi får det ikke så innmari kaldt på soverommet, men det kommer ned i 17-18 grader tenker jeg.

Skrevet

Ullpysj - har brukt den hele dressen fra www.ull-rik.no. Det blir det enten i år også eller den lyseblå fra www.janus.no

Om de skulle sparke av seg dyna eller bli våte - blir de iallefall ikke kalde.

Skrevet

Ull :)

Hvor gammel er bebisen din?

Min ble født i slutten av oktober i fjor, og han sov i ullpyjamas helt frem til mai/juni... Det fine med ull er at den er selvregulerende, så babyen slipper å fryse hvis det er kaldt og slipper å bli klam når det er varmt.

Vi har det også kaldt på soverommet, og jeg merker VELDIG at høsten er på vei... Tror jeg trenger ullpysj selv, denne vinteren.. :)

Vi har forresten ullpyjamas fra Nøstebarn, og jeg er kjempefornøyd med den. Jeg vurderte også å ta på gutten min ullvotter på de aller kaldeste nettene, men han likte ikke å ha dem på så det ble aldri til at han sov med dem på natten. Tror ikke det egentlig er nødvendig, sålenge de er varme og gode på resten av kroppen :)

Skrevet

Vinteren som var sov guten vår i ulltrøye og bomullsnattis, på saueskinn med tynt ullteppe over seg. Dyne på toppen på dei kaldaste nettene, men det var ikkje ofte han trengte det. Sidan han vokste så fort i begynnelsen ville det blitt veldig dyrt med ullnattdrakter, men no i haust skal han få det ja. Spesielt sidan han bevegar seg meir i søvne, og har for vane å spakre av seg dyna/teppet.

Så lenge babyen er varm i nakken/på brystet gjer det ikkje noko om hendene er kalde.

Skrevet

hei=)

tusen takk for mange svar=) gullet mitt er 3 mnd nå=) blir nok til at eg kjøper ull eg og =) spessielt nå som han har fått en liten forkjølelse og...

hvor mange pysjer kommer eg til å trenge?

Skrevet

HeisanN!

Jeg hadde bare EN ullpysj, jeg :) Og den brukte han fra nyfødt til han var.. hmm.. 5-6 måneder, tror jeg. Den var str. 62, mener jeg å huske.. (Nøstebarn). De er veldig gode i størrelsene, så han kunne bruke den til han var 66 cm lang omtrent.. Hadde sparkebukse i str. 68 (også Nøstebarn), og brukte den som pysj de nettene det ble nødvendig..hvis ullpysjen var til vask eller noe. Siden det er ubehandlet ull så renser plaggene seg selv, så du trenger bare vaske en gang iblant. :)

Men nå hadde jeg en baby som omtrent aldri gulpet da - om han hadde vært gulpebaby regner jeg med at jeg ville trengt i hvert fall ett skift til.

Nå til vinteren blir det også Nøstebarn ullpysj her i huset. :)

Skrevet

Da han var nyfødt og frem til våren sov han i ullbody & ullstilongs + ullsokker (alt tynt) + dyne over. Det trekker en del om vinteren her vi bor. Bedre å kle på litt for lite enn for mye da. Sjekk temperaturen regelmessig (i nakken). Hvis han er kald i nakken så kan du ta på han mer klær eventuelt tynne ullvotter på fingrene. Selv om noen er kalde på fingrene når de sover betyr ikke at de fryser eller egentlig er kalde overalt. Nakketemperaturen er den riktige tempen :) Når det ikke er så kaldt bruker vi pysjamas med fot i (vanligvis uten body under) eller bare body & strømpebukse. Det er du som er moren & det er du som bestemmer hva barnet ditt skal ha på seg- ikke vi :)

froggi

Skrevet

da lillen min ble født var det ganske kaldt.. men han sov ikke i mer enn pysj og sokker. hadde flanell i senga hans. han var god og varm da han våkna på morran.

regner med at jeg bruker det samme i år også.. er ikkeså greit at de er for varme heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...