Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det er snakk om cyster eller muskelknuter som kan gjøre det vanskelig å bli gravid. Har lest andre steder om dette, men jeg ønsker å høre litt erfaring fra dere som har fått diagnosen.

Selv sliter jeg bl.a med sterke smerter ved menstruasjon. I tillegg har jeg ubalanse i lymfesystemet (hovne lymfer rundt omkring).

Jeg hørte noen snakke om viktigheten ved å ha regelmessig sex, og at dersom sex er sjeldent, kan knuter oppstå i livmoren/skjeden.

Vi har mistet to ganger og skal til utredning, men jeg er som sagt veldig nyskjerrig på deres erfaring, spesielt sex-biten. Noen som har erfart dette?

Dette ble veldig personlig, men håper så mange som mulig med diagnosen Endometriose kan svare meg.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har fått diagnosen Endometriose etter lap. i april i år. Det var et slag i magen...men jeg hadde allerede mine mistanker før jeg ble operert.

Jeg hadde kraftige smerter ved samleie, spesielt i tiden rundt eggløsning. Dette kan jo være litt problematisk når en prøver å lage en ny verdensborger. Ellers så hadde jeg kraftige menssmerter første dag av mens.

Under lap så fjernet legene en god del endometriosevev som lå rundt omkring inne i buken. Jeg har heldigvis ikke en veldg stor grad av endo, men nok til å gjøre det hele ganske umulig...

Vi ble gravide på første forsøk etter lapen. i april, og alt ser ut til å gå bra. Har termin i februar 07:)

Vet ikke helt om dette hjalp deg så mye, men er det mer du lurer på så skal jeg forsøke å svare:)

Lykke til!

Klem

Skrevet

Hei du!

Jeg fikk også konstatert endo, etter en kikhullsoperasjon sept-05.

Har nok hatt det i mange år, har alltid hatt sterke smerter ved menstruasjon.

Nå det gjelder sekx og endo, så er det mange som har problemer med det, da det kan være svært vondt.

Jeg har aldri hatt det slik, tvert om har jeg hatt ett normalt sexliv med fast partner i mange år.

Og ettersom vi har prøvd å få barn i mange år også, er det ikke sex det har skortet på, for å si det slik:-)

Jeg har heller aldri hørt denne teorien, og det er vanskelig å svare for andre.

Dersom du vil ha mere info, anbefaler jeg denne siden:

www.endometriose.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...