Gå til innhold

Anbefalte innlegg

E ikke slutta helt men prøve. Har kutte drastisk ned,er nede i 5-6 om dagen istede for 20. Vil så gjerne slutte for babyens del men det er ikke enkelt. Barnefaren røyker også. Min mor og min svigermor røkte under alle sine sv.skap å alle vi er friske.

Jeg vil,jeg vil men får det ikke til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6163692-%C3%A6-pr%C3%B8ve-hardt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du. Kjenner meg igjen med deg, pleide også røyke ca 20 til dagen, gikk ned til mellom 5 og 12 etter jeg fant ut jeg var gravid og prøvde å slutte. Har holdt på sånn en del uker da, helt til det en dag gikk opp for meg at jeg faktisk hadde sluttet å prøve .. For jeg hadde jo redusert.. Den dagen tok jeg mitt siste trekk, og det er knallhardt, jeg er hissig som en ildtang, og mannen min går på tærne for han får så ørene flagrer nesten daglig, men han har sluttet selv så han vet hva det går i. Det er helt pyton dette her, men det er som mannen min sa til meg når jeg hadde et "abstinens-anfall", tenk hva det gjør med kroppen å røyke når du man kan ha det slik når man lar være. Stå på!! Det går an, men du må bestemme deg selv. Hjelper ikke at andre bestemmer dette for deg.

kine, vil du virkelig slutte? det høres ikke sånn ut. Du klamrer deg til det faktum at du er frisk selv om moren din røkte da hun var gravid med deg. Hvorfor ville du ellers nevnt det i innlegget ditt, om det ikke var et slags argument? Du vil ikke slutte, ikke nok iallfall, en del av deg ønsker å fortsette. Du kommer til å greie å slutte først når du ønsker det 100 %.

hei Kine,

som kanskje er den modisgste som har vært innpå her siden du har et navn på inneggene dine.

det som hjalp meg å slutte ut over å trappe ned var å sette opp belønning for å være røykfri. Jeg gav meg selv penger tilsvarene en 20-pakning hver dag, ca. 500 i uka. De pengene brukte jeg de fire første månedene på luksusting jeg ikke hadde tatt meg råd til før. dyre kremer, hårfarge hos frisør, dyre klesplagg. pengene brukt hver måned ble de samme uansett.

Etter de månedene trengte jeg ikke å belønne meg selv hver uke-måned, men har en stor belønnng frammi der på nesten 20 000 som jeg snart har nådd. familien ble så stolte av meg at de plutseli ville bidra med like mye.

Mao. i stdet for å pine seg ned fra noen få røyk til null på grunn av dårlig samvittighet som ikke funker på noe som drivkraft, så ble min redning å fokusere på belønning. Jeg hadde svær plakat på kjøleskapet med hvor flink jeg var fra uke til uke. klarte å slutte noen måneder før jeg ble gravid.

I tillegg bestilte jeg en hypnoseDVD på amazon.com med Paul Mckenna som het STOP SMOKINg FOR GOOD, som jeg roet meg med en gang om dagen de første fem-seks ukene. den kostet ca 160 kroner, kom etter en uke og var verdt hver krone.

slik ble 20 om dagen i 20 år til null, selv med røykende kollegaer og samboer.

vet ikke om du kan bruke tipsene, kanskje det er noen andre som har noen.

Hei. For meg hjalp det å kutte tvert......og det hjalp. Et slit i begynnelsen, men det gikk over. Hver mnd. setter jeg inn et beløp på "røykekontoen" min og det er utrolig hvor mye penger det blir. Når fødsel er over og kroppen min er tilbake i gamle former, skal jeg på shopping og kjøpe meg helt ny garderobe. Til nå har jeg vært uten røyk i snart 7 mnd. til tross for at samboer er storrøyker og ikke gir noe særlig støtte. Stå på, Kine.

Min mor og min svigermor røkte under alle sine sv.skap å alle vi er friske.

Alle skader kan man ikke se. Min svigermor røkte og sier at ungene hennes er friske, men faktisk har det vært noen "skader" som kan ha sitt utspring i røyken. Dette er fikset med operasjon, men har barnet kolikk bør man også få et lite "varsku"... Og man aborterte også for 30 år siden! Men en ting som er værre i dag, er at man i tillegg har den forferdelige forurensningen! Barn av røykere er jo nesten garantert å få astma...

Annonse

men kjære vene.. JA æ bruke det at både min mor og min svigermor røkte under sine svangerskap som en "trøst"(kall det va du vil)..

Å NEI jeg vil nok ikke slutte nok,da hadde jeg nok gjort det for lenge siden(å det er det som gir meg så dårlig samvittighet). Jeg vet jeg burde..

Skulle aldri skrevet inn hær,ville bare lette mitt hjerte å fortelle om hvordan JEG har det ang røyking. Å jeg må virkeli beklage for at jeg ikke er super sterk og fornuftig nok til å gjøre det.

Men alle skal vite at det er hardt å ikke ha viljen eller styrke nok til å gjøre det rette..

Jeg var så flink ang røyking sist jeg var gravid å da gjorde jeg alt det jeg skulle gjøre å da mista jeg 23 uker på vei.Så derfor er det nok vanskelig for meg å gjøre det "rette" denne gangen,det hjalp jo ikke sist.

Synes det er kjempefint at du forsøker å bli røykfri i svangerskapet. Vet det kan være veldig vanskelig og det hjelper ikke stort at man får dårlig samvittighet når man tenker på alle potensielle skader for barnet. Hva med å be om hjelp av lege og jordmor? Det er tross alt viktig med moralsk støtte for å holde motivasjonen oppe. Synes også at dette ikke bare burde være et ensomt prosjekt for deg, men kanskje du og din partner i fellesskap kan forsøke å slutte? Det er alltid lettere å være to, mens det kan være mye vanskeligere for deg å slutte hvis han fortsatt røyker. Min mor storrøkte under svangerskapet og det gikk bra med meg, men jeg tror nok det er til tross for og ikke på grunn av røykingen. Hun har vært storrøyker i 40 år og har nå klart å slutte, så det er fullt mulig :-)

Ønsker deg lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...