Gå til innhold

Noen med termin 6.mars??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Sandra!

Jeg selv er 28 år, gift og bosatt i Kristiansand. Har ingen barn fra før, så dette er veldig spennede for både meg og mannen min. Har du vært på ultralyd og fått bekreftet dato eller bare regnet deg frem til den selv?

Lurer på om datoen min blir forandret. Skal ikke på ultralyd før 10.oktober,og det er så lenge til.

Alt bra med ditt svangerskap? Selv har jeg det strålende, ikke noe vondt i det hele tatt.

• 3 uker senere...

Hei:-)

Jeg har termin 4 eller 5 mars og skal føde på bærumsykehus. (noen som har hørt noe pos./neg. om det sykehuset?)

Skal på ultralyd om 1 uke, gleder og gruer meg, da får jeg nok en mer bestemt termin, og så håper jeg på å få vite kjønnet!

Jeg har enda ikke kjent noe liv, men prøver å kjenne etter hver dag. Det eneste jeg kjenner er litt smerter, håper det er normalt, altså ikke sterke smerter, bare litt på sidene av livmoren. Kan godt være det er luftsmerter. Merker dere noe?

Annonse

Hei,

Jeg har termin ca 5-6 mars og har også fått fødeplass på Bærum sykehus. Jeg har bare hørt positivt fra de jeg har snakket med. Skal på ultralyd om 14 dager og det blir spennede. Merker ikke noe liv der inne ennå så gleder meg veldig til ultralyden og håper på å se masse bevegelser da og at de kan se kjønnet.. :-)

Hei Hanne

Da kan det være vi treffes på sykehuset:-)

Blir gøy med ultralyd, men først og fremst beroligende å få vite at alt er bra med den lille... satser jo på det!

Bærum sykehus er sikkert ok, men har hørt om et par stykker som måtte bli sendt med ambulanse til Rikshospitale pga komplikasjoner.

Men det er sikkert veldig sjeldent det skjer...

Har du fått noe mage enda? Jeg har litt om dagen, og på kvelden er den ganske så stor syns jeg;-)

Hei første-27.

Ja, det er jo fullt mulig vi treffes på sykehuset. Får vel en enda mer satt tremin etter ultralyden satser jeg på.

Når det gjelder magen, så ser jeg og min samboer veldig godt at den har blitt litt større, har en liten bul foran der.. Mens andre som vet at jeg er gravid mener at de ikke klarer å se det ennå. Men den blir vel mer og mer synlig etterhvert, det er faktisk ikke mange av buksene mine som passer lengre.

Vi går en spennede tid i møte... :-)

Bor du i Oslo/Bærums området?

Jeg bor i Oslo, Skøyen.

• 2 uker senere...

Hei igjen Hanne

Skriver tilbake litt sent så vet ikke om du leser dette, men jeg har vært innlagt på Bærum sykehus hele forrige uke. Jeg skulle på vanlig ultralyd kontroll på sykehuset 26 sept. på vei inn begynner jeg å blø, ganske mye, føltes ut som det gikk hull på en vannballong. Jeg kom gråtene opp på gyn.avd. hvor ultralyd blir gjort, der møtte jeg en jordmor som ganske fort fikk satt i gang undersøkelsen. Det var et friskt og fint foster, riktig størrelse på hode, mage og lårben. Men morkaka lå litt langt nede og det var trolig her blødningene kom fra.

Etter dette kom en lege og tok en vagingal utlralyd på meg, hun konstanterte at det var morkaka og jeg mått bli på sykehuset til det slutttet å blø. Heldigvis så sluttet det etter et døgn, og etter 4 dager fikk jeg reise hjem. Nå er jeg sykemeldt i 2 uker med streng beskjed om å ta det med ro og ligge mest mulig. Kjedelig - men det er stor sannsynlighet for at alt skal gå bra!

De var så flinke og snille på sykehuset - jeg har kun positivt å si om dem som jobber der, de tok det på alvor å gjorde alt de kunne for at jeg skulle ha det bra!

Vel, det var en liten skrekk opplevelse, men gleder meg enda mer til termin og få se den lille jenta (jordmor sa at hun tror det er jente:-)

Har du vært på ultralyd nå?

magen min synes godt nå! litt rart men også hyggelig!

Jeg bor i Asker, midlertidig på Nesøya men skal flytte til Nesbru etterhvert. (ikke langt ifra Sandvika)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...