Gå til innhold

Andre med smerter i/stive ledd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg nok er en av de heldige som til nå (uke 32) har hatt et forholdsvis greit svangerskap uten for mye plager. Er selvfølgelig kjempeglad for det, for ettersom jeg skjønner er det ikker alle som har det like greit.

Siste uken har jeg imidlertid fått enormt stive ledd og det kan tidvis være ganske smertefullt og plagsomt. Jeg kan ha problemer med å holde blyanten/holde i rattet osv. Er dette en typisk svangerskapsplage??

Kos dere i helgen allesammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som at vi er i "samme båt". Jeg har også hatt det relativt problemfritt, bare kvalm de føste ukene, men jeg har det også sånn som du beksriver innimellom. Leddene, spesielt fingrene stivner og blir vonde, og jeg må stadig "knekke de opp" for at det skal bli bedre, men kjenner fortsatt at det verker i dem. Hadde tenke å spørre legen om det var normalt, men glemte det selvfølgelig på forrige kontroll. Er 34+1 i dag. Godt å høre at det er flere enn meg som har opplevd det hvertfall :)

God helg!

Skrevet

Ja, da er det sikkert bare en svangerskapsgreie som går over :) Det er flere i familien min som er plaget med leddene, så jeg var litt redd for at det var det som hadde kommet allerede nå, men da er det sikkert ingenting å bekymre seg over. :)

Skrevet

Det er nok det. Våkner hver morgen med smerter i fingre og knær. Veldig vondt! Gleder meg til babyen kommer og alle plagene blir borte..

Skrevet

Hadde ikke sett at andre gravide var plaget av det eller hørt noe om det før nå:) Har hatt vondt i fingra og knærne og vært stiv i leddene en stund..har flydd i et par uker og vært litt redd for å spørre i tilfelle det skulle være noe alvorlig. Gikt eller noe (er visst littegranne krisemaximerer når jeg ikke veit grunnen til plager.. :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...