Gå til innhold

Andre nesesprayavhengige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært det i flere år, og brukt nesespray daglig i svangerskapet. Står på pakken at den kan brukes i graviditet.Blir likevel litt bekymra.. Er vel heller nesen min som er ødelagt..Noen andre som er avhengige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt at det har vært påvist noe skade på foster av nesespray. Hadde det bært fare for det, hadde vi hørt at vi ikke kan ta det i det hele tatt..Men står faktisk at gravide kan bruke det..Men kanskje lurt å ikke bruke for ofte..

Skrevet

Har vært sørpeforkjøla i en uke nå og går ikke ut av huset uten nesespray. Jeg tror ikke at den har noe innvirkning på babyen, den virker så lokalt. Men hvis du har brukt det i flere år så ville jeg nok snakka med legen, er visst ikke anbefalt å bruke lenger enn 1-2 uker av gangen, av hensyn til din nese. Da burde du sjekke om det kanskje er noe allergi som ligger under som gjør at du må bruke nesespray.

Skrevet

Grunnen til at det står på pakningen at man ikke skal bruke nesespray mer enn 10 dgr er fordi man så utrolig lett blir avhengig av det. Til slutt føles egentlig nesen din tett selv om den egentlig ikke er det pga alt nesespraybruk. Hadde jeg vært deg hadde jeg fortalt det til legen din slik at hun /han kan skrive ut noe på resept som du kan bruke i en overgangsfase mens du slutter med de som man kan få kjøpt resptfrie på apoteket. Vil informere om at nesen faktisk kan bli ødelagt av langvarig nesesparybruk... Lykke til. Mange har vært i din situasjon før...

Skrevet

Hei,

Det var mye snakk om dette med nestespray inne på 1. trimester når jeg var der... Rhinoksin kan man f.eks. ikke bruke når man er gravid da det kan virke abortfremkallende... Jeg vet ikke hvordan det er med mildere varianter som otrivin... mener det sto et sted at gravide helst burde holde seg til saltvannsoppløsning...

Alle legemidler man vil bruke bør man først konsultere med legen om... det gjør iallefall jeg.

Tror ikke milde nesedråper kan være så farlig, men jeg tar ingen sjanser... på nattbordet har jeg alltid kleenex og en papirkurv ved siden... (siden jeg ble gravid)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...