Gå til innhold

Bli kjent! - (vær gjerne anonym, men signer med noe slik at vi kan skille anonyme fra hverandre!)

Anbefalte innlegg

Hvor gammel er du? 29 år

Hvor i landet bor du? Bergen

Hvor tung er du? ca 120 kg

Hvor høy er du? ca 163 cm

Vet du din BMI? Nei, men den er MEGET høy!!

Hvilken str bruker du i klær? ca 54

Hvor finner du klær? Spesialbutikker eller noen ganger er jeg heldig på KappAhl eller Lindex sine store str, men det er som regel ikke min stil.

Er du fornøyd med kroppen din, slik den er? Nei

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) Har lagt om kosten litt og ønsker å gå ned

Bruker du/vurderer du å bruke piller (Reductil e.l) til slanking? NEI

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? Finn andre i samme situasjon og få støtte

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) JA, 2 stk

Er du gift/singel/samboer/aleneforelder? Gift

Noe annet du ønsker å dele/spørre om? Lurer på hvor andre som er så store at de ikke passer inn i kjedebutikken's største størrelser finner klær på et stramt budsjett..........

Og om noen på min størrelse har noe opplegg med helsevesenet, spesielt hvis de bor i Bergen.

Ellers en stor takk til Twig, Slanker'n, Ranveig og alle andre som kommer med gode råd og støtte til oss som trenger det! Dere er fantastisk flotte!! Jeg setter stor pris på dere!

Hilsen,

NysgjerrigKari

Fortsetter under...

Flott tiltak!

Hvor gammel er du? 24 år

Hvor i landet bor du? Sotra

Hvor tung er du? var 101,9 på mandag

Hvor høy er du? 174 cm

Vet du din BMI? 33. Har gått ned frå 36 :o)

Hvilken str bruker du i klær? Stort sett str. 48.

Hvor finner du klær? Finn ein del på H&M, likar ikkje KappAhl. Cubus har bra (og lange) toppar, men av ein eller annan grunn så luktar ALLE Cubustoppane mine svett etter eg har gått med dei eit par timar. Merkeleg!

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) Ja, eg går på Grete Roede-kurs

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? Kom deg ut av sofaen! Finn deg ei veninne (gjerne ei som har nokre kilo ekstra ho og) som du kan gå på tur med eller gå saman med på trening.

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) Ja, vi har ein gut som nærmar seg året.

Er du gift/singel/samboer/aleneforelder? Gift, sidan oktober 04.

Noe annet du ønsker å dele? Sjølv om ein ikkje nødvendigvis vil ned i vekt, er det alltid bra å leve sunt. Eg synest eg har eit fantastisk klistremerkesystem eg :o) Eg får eitt klistremerke (på eit ark som heng på stovedøra) for kvar gong eg går ein tur + for kvar gong eg går ein heil dag utan å ete snop. Når eg har spart 100 klistremerke får eg ein premie, som eg kan velge sjølv. Trur den blir ein heilaften saman med veninna mi, god mat, kino, leik og moro, eller ev. ein tur på by'n. Eg har 97 klistremerke no!! Egentlig er det så kjekt å sjå på klistremerkearket mitt og vite at eg gjer noko aktivt for å kome i bedre form/leve sunnare at eg nesten ikkje treng noko belønning. Men det skal jo sjølvsagt bli kjekt likevel... ;o)

Hvor gammel er du? 25 år

Hvor i landet bor du? øslandet

Hvor tung er du? ca 128 kg

Hvor høy er du? ca 168 cm

Vet du din BMI? ikke helt sikker

Hvilken str bruker du i klær? ca 54

Hvor finner du klær? hm, lindex, ellos

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) Har lagt om kosten og ønsker å gå ned

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? Finn andre i samme situasjon og få støtte, gi støtte

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) JA, 1 barn

Er du gift/singel/samboer/aleneforelder? samboer

Ååh, kjempefint tiltak! koooselig å høre :D

Annonse

Hvor gammel er du? 30 år

Hvor i landet bor du? Bergen

Hvor tung er du? ca 140 kg

Hvor høy er du? ca 165 cm

Vet du din BMI? Nei...

Hvilken str bruker du i klær? ca 56--og litt til kanskje..

Hvor finner du klær? Handler på H&M. Eller på Lindex...Ellos blir også brukt...Går på Nefertiti i øvregaten dersom jeg skal ha noe spesielt..

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) Har begynt på Noka-dietten..ivertfall delvis og er optimistisk...

Bruker du/vurderer du å bruke piller (Reductil e.l) til slanking? NEI!!!!!!!!

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? Det er godt å være flere som kan støtte hverandre og gi råd og back-up.

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) har to barn. 3 og 1.5 år.

Er du gift/singel/samboer/aleneforelder?Jeg er gift...

Hvor gammel er du? 29 år

Hvor i landet bor du? Nord Norge

Hvor tung er du? ca 88 kg

Hvor høy er du? ca 169 cm

Vet du din BMI? ca 30, tror jeg

Hvilken str bruker du i klær? ca 46

Hvor finner du klær? H&M, KappAhl, Cubus, stort sett.

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) Teller kalorier,med på vektklubb.no. Har gått ned 6 kg siden start

Bruker du/vurderer du å bruke piller (Reductil e.l) til slanking? HAr tidl brukt reductil, men hadde mye bivirkninger

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? Har ingen råd. Finner ikke helt ut av dette selv, ennå.

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) Ja, 2 stk

Kvinne i sin beste alder, med en BMI på langt over gjennomsnittet, ca. 40 i BMI. Bor i Bergen, lykkelig gift med en deilig liten gutt på 1 1/2 år.

Har fått hodet ut av sanden, og skal ned i vekt. Ingen piller, kun krom.

Hvor gammel er du? 23 år

Hvor i landet bor du? oslo

Hvor tung er du? ca 90 kg

Hvor høy er du? ca 170 cm

Vet du din BMI? 30,79(?)

Hvilken str bruker du i klær? ca 48

Hvor finner du klær? gravid avd hennes & mauritz

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) prøver så godt jeg kan, men sprekker hele tiden...

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? aner ikke. er så fortvila at jeg bare ser meg selv og mine problemer

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) JA

Er du gift/singel/samboer/aleneforelder? sambo

Noe annet du ønsker å dele/spørre om? nei

Hilsen,

pingla som ikke tør å stå fram

Hvor gammel er du? 27 år

Hvor i landet bor du? Vestfold

Hvor tung er du? 98 kg

Hvor høy er du? 170

Vet du din BMI? ikke nå :)

Hvilken str bruker du i klær? 48-50

Hvor finner du klær? Handler klær på lindex, kapphal og H&M

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) Slanker meg ja, er med i et overvekts prosjekt gjennom sykehuset.

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? Skal man ned i vekt, er det viktig med god støtte fra venner og familie. Og man trenger nødvendigvis ikke trene seg i hjel. Tenk over den daglige aktiviteten. Hva kan man gjøre der?

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) ei lita tulle på snart 2 år.

Er du gift/singel/samboer/aleneforelder? Samboer

Slankern :)

Hvor gammel er du? 26 år

Hvor i landet bor du? Syd for Oslo

Hvor tung er du? ca 113 kg

Hvor høy er du? ca 169 cm

Vet du din BMI? Tror den var på 36 da jeg gikk gravid

Hvilken str bruker du i klær? 48/50

Hvor finner du klær? Som regel Lindex. Er så kjedelig at når en må litt opp i størresler påsser det best for 50åringer.

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) Ja, lagt om kosten, godterivanene, og begynnt å trene.

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? Ta deg selv i nakken, og si at nok er nok. Nytter ikke å synes synd på seg selv uten å gjøre en skikkelig innsats for å få det til! Det værste er å komme igang, men det blir lettere etterhvert

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) Ja, 1 jente

Noe annet du ønsker å dele/spørre om? Da jeg meldte meg inn i treningssenterkjeden SPENST fikk jeg en time med personlig veiledning. Av veilederen min fikk jeg et slags kort, hvor jeg samler stemper hver gang jeg trener (men minst 2 ganger i uka). Om jeg har klart å trene minimum 2 ganger i uka etter 12 uker får jeg en overraskelse :)

det-er-aldri-for-sent

Hvor gammel er du? 28 år

Hvor i landet bor du? østlandet

Hvor tung er du? ca 94 kg

Hvor høy er du? ca 16o cm

Vet du din BMI? 36 tror jeg...

Hvilken str bruker du i klær? ca 50

Hvor finner du klær? H&M, Kaphal, eller zizzi (men siden jeg fikk vesla og er i svangerskapspermisjon, går mye av pengene på saker og ting lilligull bare "må" ha, så det blir ikke så

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) begynt på grete roede:=

Bruker du/vurderer du å bruke piller (Reductil e.l) til slanking? håper grete roede gjør susen;)

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? ha troen på at dette klarer du, og finn støtte, jeg har veldig troen på grete roede for tidrn jrg da;) hadde ikke klart å holde meg i nakken uten samlingene der, tror jeg;)

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) ja, ei vakker lita snuppe på 6 mnd.

*klem*

Annonse

Hvor gammel er du? 33 år

Hvor i landet bor du? Vestfold

Hvor tung er du? ca 105 kg

Hvor høy er du? ca 165 cm

Vet du din BMI? Nei

Hvilken str bruker du i klær? ca 48

Hvor finner du klær? Stort sett på Lindex, noen ganger Kapp Ahl. Sliter med at gensere blir alt for lange på armene når jeg må ha så stor størrelse at pupper og mage får plass.....

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) Har lagt om kosten og spiser nesten Fedon-mat. Går tur hver dag med Tulla mi i forbindelse med at jeg leverer eldstemann på skolen.

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? Vær glad i deg selv og begynn å behandle kroppen din pent, dvs fyll den med sunn mat og trim :-)

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) JA, 3 stk

Hvor gammel er du? 34 år

Hvor i landet bor du? Østlandet

Hvor tung er du? 107 kg

Hvor høy er du? 168 cm

Vet du din BMI? 37,9

Hvilken str bruker du i klær? 48

Hvor finner du klær? Mest på Kappahl og Lindex.

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) Jeg kan godt si jeg er på slanker'n. Men hovedsaklig har jeg lagt om kostholdet, og begynt å trene.

Bruker du/vurderer du å bruke piller (Reductil e.l) til slanking? Nei

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? Ta en dag av gangen, og prat med noen andre som er i samme situasjon som du selv er i. Veldig viktig når man føler alt går mot en. Og her inne er det mye støtte å få. Bruk oss flittig.

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) Ja. 1 stk. Og vil gjerne ha en til.

Noe annet du ønsker å dele/spørre om? Jeg håper vi kan ha en god tone oss i mellom. At vi kan støtte hverandre, være der for hverandre, at jeg kan gi gode råd, og ikke minst få gode råd.

Hvor gammel er du? 25 år

Hvor i landet bor du?Askøy

Hvor tung er du? 91 kg

Hvor høy er du? 167 cm

Vet du din BMI? Nei

Hvilken str bruker du i klær? bukser 48 og topper xl

Hvor finner du klær? H&M og Cubus

Slanker du deg? (Ønsker du å slanke deg?) Er begynt å gå tur hver dag, og prøver å legge om kosten..men er vanskelig

Bruker du/vurderer du å bruke piller (Reductil e.l) til slanking? NEI!

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? vet ikke

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) ja, en sønn

Er du gift/singel/samboer/aleneforelder? samboer

Noe annet du ønsker å dele/spørre om?

Hvor gammel er du? Er ei gammel førkje som har passert de 40

Hvor i landet bor du? Midt i Trøndelagen

Hvor tung er du? ca 110 kg

Hvor høy er du? 173 cm

Vet du din BMI? Nei, har ikke regnet den ut

Hvilken str bruker du i klær? Varierer, 52/54 eller xxl

Hvor finner du klær? KappAhl, Lindex, HM, Zip, Zizzi, Mona Lisa/Stormoteringen eller Hjørnet.

Er du fornøyd med kroppen din, slik den er? Er ikke fotomodell, blir det aldri heller, men seriøst, ja faktisk jeg er fornøyd med den jeg er i dag ;)

Slanker du deg? Nei, jeg slanker meg ikke. Jeg spiser faktisk sunt, og det holder i massevis, for jeg har kjempelav kolestrol, og er faktisk i fin form.

Bruker du/vurderer du å bruke piller (Reductil e.l) til slanking? NEI! ALDRI!!! Tar ikke slikt. Og, i tillegg et ekstra nei med tanke på alle bivirkninger som finnes i disse.

Ditt beste råd til andre i samme situasjon? Vær deg selv, og vær stolt av den du er er. Og det bestandig.

Har du barn? (Evt hvor mange barn har du?) Ja, i lita tøtta på 10mnd.

Er du gift/singel/samboer/aleneforelder? Samboer med samma kailln i over 20 år.......

Noe annet du ønsker å dele? Klæsbutikkene i Norge genrelt er alt for dårlige på klær for oss frodige. Jeg handler faktisk mesteparten av mine klær enten i Danmark, f. eks hos AZ/Bilka, eller i Tyskland hos Ulla Popken. Moteklær til ca halv pris av norske. Siste mote til en hver tid. Spreke farger, mønstre og et kjempeutvalg........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...