Gå til innhold

AUUUU - rier ER virkelig vonde!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saaatan så vondt...og jeg har såvidt begynt. Huffameg, gruer meg til 8 cm åpning og ti ganger så vonde rier. Men endelig er jeg i gang!! 12 dager på overtid, så det er ikke en dag for tidlig. De er ganske regelmessige nå... varierer med 7-9 min mellom. Har beordra sambo i seng for å sove litt, for jeg vil prøve å vente til det er 5 min mellom.

Noen flere som sitter med rier eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse lykke til!!! Snart holder du gutten din i armene dine! Åh, jeg må felle en tåre i glede for deg!

Skrevet

Tusen takk, venterjente3.10!

Ja, tenk - om noen timer er jeg mamma! (forhåpentligvis da....) Men tror ikke de stopper opp igjennå. Dette er definitivt ekte saker, for jeg greier ikke sitte oppreist når de kommer... må opp å gå ja, og til og med da gjør det skikkelig vondt. Godt jeg har noen smertefrie minutter å komme meg på mellom hver...blir nok verre utover natten. Men jeg gleder meg faktisk mer enn jeg gruer meg - selv om jeg vet det blir hinsides vondt...

Sitter her og bimmer og legger kabal mellom riene, hehe...

Skrevet

nei,sliter kun med modningsrier jeg....ille nok,hehe..

så godt du er igang nå da.virkelig på tide det ble din tur =0)

lykke til,ikke lenge til du er mamma nå...HELDIGRIS !!!

Skrevet

Så flott da, endelig ble det din tur :-)

Har følt meg kvalm og rar i hele kveld. Magen er steinhard, rygg og underliv føles som om det skal deles i to. Har vært i dusjen 6 ganger i dag pga vondt i ryggen. Kanskje det er et godt tegn, det føles ivertfall annerledes.

masse lykke til Sizza :-) håper det ikke drar ut særlig lengre.

Skrevet

Når har du termin igjen, monicah?

Når riene kommer kjennes det seriøst ut som om ryggen skal dele seg i to...det er vanvittig vondt, men samtidig så utrolig verdt det... og jeg vet det blir vondere snart. Er ca 6 min mellom nå, men plutselig går det 11 min....så drøyer det litt til jeg...den kommer vel ikke sååå fort. Sambo må få sove litt synes jeg...

Skrevet

Fyyyy f.... når jeg sitter er det 5 min mellom riene og når jeg går er det kun 3 min mellom. Ringte Ullevål og sa at jeg følte veldig for å komme snart, men da var det ikke plass. Fy faen så irriterende!!!! Jeg VIL jo føde der og jeg VIL ha pasienthotell :( Er liksom det jeg har forberedt meg på og gleda meg til...da sa jeg at jeg heller går hjemme noen timer til. Hun syntes jeg var veldig flink som klarte å jobbe meg gjennom riene alene (vil at sambo skal få mest mulig søvn) og mente det var helt trygt å gå hjemme litt til. Men nå gjør det så vondt at jeg tror jeg bare MÅ dra...de får finne et annet sykehus da...

Skrevet

Ufff det er jo det verste mareritt da...hadde jeg vær deg hadde jeg vekket samboer og fått han til å ringe så kan du konsentrere deg om å komme deg gjennom riene...finn sykehus før du reiser da så du ikke risikerer å føde i gangen....

lykke lykke lyke til...er våken igjen nå så oppdater meg så lenge du blir værende...:)

Skrevet

Hadde termin 25/8.

Regner med du er reist på føden nå. Krysser alt jeg har for deg. Masse lykke til, snart er det verste over :-)

Skrevet

De hadde plass til meg allikevel... men hadde bare 1 cm åpning, så fikk en stikkpille og ble sendt hjem igjen. Er 3 min mellom fortsatt, så jeg er utrolig sliten nå...har ikke sovet på over et døgn, og fødselen er ikke skikkelig i gang en gang. Men jm mente jeg kom til å føde iløpet av dagen... men jeg er så sliten så sliten...vil bare sove, men med kun 2 min pause mellom riene er det helt umulig :(

Skrevet

Hei Sizza!

Det høres forferdelig slitsomt ut! Håper virkelig at det tar seg opp så du blir ferdig med det! Krysser fingrene for at jordmor har rett i at du kommer til å føde i løpet av dagen:-)

Lykke til!!

Skrevet

Fikk du ikke noe å sove på? Stakkars liten, du må ha krefter vet du.

Prøv en varm dusj, og be mannen om masasje. Kanskje det kan få deg til å slappe avlitt.

Håper virkelig dette snart er over for deg :-) Lykke til :)

Skrevet

Fikk bare en stikkpille som skulle hjelpe livmoren til å slappe av litt... noen som ikke funker i det hele tatt, for det er fortsatt 3 min mellom. Går inn og ut av dusjen - lindrer litt...massasje er også deilig, men nå har jeg sendt sambo i seng igjen for å sove litt til. Ingen vits i at begge er utslitte... jeg har ikke sovet på 30 t, så håper det ikke tar altfor lang tid. Noe jeg desverre frykter... fikk beskjed om å prøve å holde meg hjemme til det kom blødning eller vannavgang.

Sorry klaginga altså, men jeg trenger virkelig å syte litt nå.... for jeg har så vondt og er så dødstrøtt. Klarte å sove mellom riene i sted, men fikk jo bare sovet 2 min før jeg måtte opp å gå igjen. Så det ga jeg opp...

Skrevet

Hei

Går rundt med rier selv, men mine begynte klokken halv sju i dag tidlig. Du har all grunn til å syte og klage så mye du bare orker! 30 t uten søvn!! Herregud-håpe det plutselig blir fortgang i sakene for deg:)

Skrevet

Takk, Amalie...

Vi får oppdatere hverandre vi da...nå må jeg hoppe i dusjen, for denne smerten er uutholdelig.

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men jeg gidder ikke en gang høre at du klager! Send gjerne de riene hit - jeg tar de i mot med stor glede!!!

Er selv 12 dager på overtid i dag vet du, jenta mi, men her har vi enda ikke hatt et eneste tegn på at noe som helst nærmer seg....

Så, tenk på meg og vær glad du snart er ferdig å kan bli kjent med din lille sjarmør :o)

Lykke til og klem!

Skrevet

Endelig sizza :) det var gått at han vil ut på deg og nå :) jeg hadde og veldig tette rier, fra 3-5 min mellom hver. men da jeg kom på føden hadde jeg bare 2 cm åpning. med i løpet av 2.5 time hadde jeg åpnet meg fra 2 til 10 cm, så det kan plutselig gå fort. krysser fingrene for det. vet du ikke har det særlig godt nå :)

lykke til. antar du svinger innom her når du har fått han :)

Skrevet

Tok en deilig dusj/bad nå...fikk endelig slappa av litt. Kom masse blod med slim i, så da regner jeg det har begynt å åpne seg. Jøss - det var raskt, tira!! Måtte gjøre siiiiinnsykt vondt?

Og hva er i magen: sorry...som sagt ikke meningen...er veldig glad for at det er i gang, men det gjør bare så vanvittig vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når riene setter inn. Dessuten er jeg så sliten, og ble så skuffet da det bare var 1 cm etter 12 timer med rier. Men nå kommer det blod og det er bra....er sikker på at det snart er din tur! Føler med deg, for jeg vet hvor tung denne ventetiden er.... håper du får en fin dag :)

Skrevet

Jeg bare tulla litt med deg da vet du. Klart du har lov til å klage litt du også! Jeg bare brukte det som en gyllen anledning til å få syti litt selv :o) Sorry, ikke snilt!

Nå må du ha en riktig så vellykket dag, også håper jeg å få fødselshistorien din så snart du er på bena!

Skrevet

Du har lov til å syte eller grine nå. Føler virkelig med deg. Får håpe slutten på dette blir som for Tira.

Heier på deg. Go girl!

Venter i spenning på fødselhistorien din :-)

Skrevet

ja det gikk ganske kjapt. kom på sykehuset kl 3, 12 min over 6 var hun ute. da hadde jeg hatt pressrier i 20 min. men det gikk ganske fort. og gjorde bra vondt ja....riene blir veeeldig tette og kraftige på slutten.. men jeg sydde bare 2 el 3 sting så jeg hadde den letteste graden..heldigvis.. :) men husker når jeg lå der og jordmor sa hvor mye jeg åpnet meg. da jeg var 5 cm, og jm sjekket meg igjen hadde jeg plutselig 8 cm åpning. og husker jm sa at dette går veldig fort, så visst legene kommer med epidural nå jager jeg dem ut igjen...(dem kom jo aldri da...) egentlig glad det gikk så fort, selv om det visstnok skal gjøre vondere da...men jeg tror nå at det gjør like vondt uansett. iallefall så lenge man ikke har noe form for smertestillende... du får sørge for å ha typen vedsidna av deg, skal love deg at du kommer til å føle for å slå til noen...hehe :) typen min fikk iallefall høre at han var en pingle av en mann... noe jeg faktisk mener enda :)

men spennende at du og kommer etter nå. var liksom du, meg og mumi :)

Skrevet

hahaha, ikke få meg til å le da...gjør så vondt...pingle av en mann ja. Sambo er så god og flink foreløbig så tror ikke jeg kommer til å kjefte på han...men tiden vil vise... lover å komme med fødselshistorie så fort jeg er hjemme igjen ja :)

Skrevet

Er du her enda Sizza?

skal si du er tapper...jeg skal prøve å være like flink jeg også når jeg får rier...ligger her på senga og følger med...dupper litt av innimellom:)

Skrevet

Er her enda ja... nå kommer de ikke fullt så tett lenger og er ikke riktig så vonde som i sted. Herlig, for da får jeg "hvilt" litt... har ikke sjangs til å sove, men hjelper på med noen smertefrie minutter innimellom. Håper det ikke dabber for mye av da...men de kommer med 5-10 min mellomrom og varer i minst 50 sek så jeg tviler på det. Dessuten blør jeg litt + at den ene puppen har begynt å lekke, hehe...

Skrevet

Huff...... det er ikke gøy når man har hatt så mye vondt og bare 1 cm åpning. Syntes du er tapper. Håper det snart skjer skikkelig saker, og at de evt. kan ta deg inn på sykehuset og ta vannet, det setter som regel fart i sakene. Massevis av lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...