Gå til innhold

Hvorfor skylder alle på hormonene?

Anbefalte innlegg

Da mener jeg ikke gravide selv, men alle rundt. Jeg re kjent for å ha et skikkelig 'søreuropeisk' temperament og en overdreven rettferdighetsfølelse. Denne kombinasjonen medfører at jeg ofte er litt i fyr og flamme - som at jeg for eksempel ofte forsvarer min brors eks overfor min mor som mislikte henne fra dag en (merk: uten annen grunn enn at hun var mye på farten). Disse utblåsningene kommer på ingen måte oftere, men siden alle sier (både i ord, blikk og kroppsspråk) at *ah, la henne fyre frem, det er jo bare alle de der hormonene'. Men det er IKKE det. Arrrrrg.

Fortsetter under...

Faktisk er det en form for hersketeknikk som blir utført når folk himler med øynene og ikke gidder ta oss seriøst pga hormoner..

Jeg var på kommunestyremøte i går og opplevde det samme, enda den gjengen er vant til at jeg kjefter på dem fra talerstolen, så følte jeg at det var en litt sånn: "Hun kan ikke for at hun sier det hun sier, for hun er jo gravid stakkar, med masser hormoner og greier"-holdning blant folk. Snøft.

Jeg skylder litt på hormonene selv jeg... Merker at jeg blir fortere sint innimellom nå. Mulig det er en kombinasjon av at jeg fortsatt (etter 5 mnd) innimellom har veldig lyst på en røyk og hormoner! Så hvis jeg blåser av noe forferdelig sier jeg til meg selv: Jaja, det er hormoner..... :-)

Men det må jo være skikkelig provoserende at andre sier det da!

Det verste er at jeg blir bare enda sintere, men sa skyldes det bare enda mer på hormonene. Hva gjør man da når dette utføres av ens egen mor?. Jeg kjenner jeg blir sinna bare jeg tenker på det. I en diskusjon i bilen i dag om ett eller annet uviktig ble jeg kalt kverulerende, irrasjonell og hormonell. *sint*

Min mor var slik da jeg gikk med nr 1, for da var jeg en del sur på min daværende kjæreste som var dårlig til å stille opp. "Det er bare hormonene" fikk jeg til stadighet høre.

Men det var det så jammen ikke, for jeg var sint lenge etter at jenta ble født. Vi var 18 og 19 år, og han var nok en del mer umoden enn meg, så det endte med at det ble slutt.

Så det er ikke alltid det er hormonene nei.

Nå har samboeren min gått i ledtog med mor. Grrr. Vi driver å lagrer vekk det vi ikke skal ha. Vi har, som mange kanskje har fått med seg, nettopp flytta. Vi skal bo i huset til mor og far mens de bor i utlandet. Det vil altså si at vi skal passe huset. Etter hhv 7 og 5 år på diverse umøblerte hybler har vi tilsammen masse ting hvorav mange kan lagres bort. Alternativene er to boder på eiendommen: Den ene er isolert, men åpen for kattene våre (men andre katter sniker seg inn der), dermed stinker det kattepiss og andre ting der inne, men det er varmt og tørt. Den andre boden er tørr og låst, men ikke isolert. Da jeg sa at det viktigste for meg var at tingene våre ikke stinket kattepiss når vi flytter igjen, og at jeg dermed ville valgt den uisolerte boden, så kikka begge (sambo og mor) rart på meg og sambo sa: er det virkelig logisk, det er vel bare de der hormonene....!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annonse

Ja, viss jeg selv skylder på hormonene så er det greit, men det blir feil nmår andre sier det. Det blir jo det samme som at jeg kan tulle med at jeg er feit, men når andre sier det så er det bare frekt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...