Chiquita Bananas Skrevet 18. september 2006 #101 Skrevet 18. september 2006 Næmen - jammen fikk jeg nr.100 og det uten å stresse med å huke tak i den... ) Dagen min er reddet !! Gubben er helt besatt på et bilspill på Playstation - høres ut som han har Tourettes syndrom...han er heeelt i sin egen verden og slenger med leppa og vrir kropp og føtter i forskjellige retninger - lager grimaser og snakker vrøvl og brøler til. Må få satt opp et skjult kamera så han får se hvor fjern han ser ut ;op hahaha..... Snakk om å leve seg inn et videospill !!!
Gjest Skrevet 18. september 2006 #102 Skrevet 18. september 2006 Ha ha haha..Slik som min når han spiller ett av de ørten bil spilla vi har på xboxen..Vi har chipa den så vi har over 90 spill..Sikkert 30 forskjellige bilspill..Så her er det tre gutter som krangler om kontrollen..Snuppa er søt, hun vil at mamma skal spille Barbie på hest og så skal hun se på....Barbie redder små føll....He he Selvfølgelig bryr vi oss om deg..:0) Har lagt inn ett innlegg på ris og ros..Du kan gjerne legge til flere linker om du finner noen flere... Nå er det natta her i huset.Har en avtale med ei bok i senga..Holder på med nok ei mankell bok.Har bare ei igjen da har jeg lest alle 9 bøkene om Wallander... Tusen takk for tipset ang vekta :0) Lurte på å ta avføringsmiddel jeg før jeg dro.....Gå ned ett par kg..Hohoho
Chiquita Bananas Skrevet 18. september 2006 #103 Skrevet 18. september 2006 Hahaha....spis sviskeyoghurt !! Det gjorde jeg - og hver gang jeg hadde en liten boks med det så ble det fart i magen, på en god måte ;o) Du får tømt deg bra da hahahaaha....... Eeehhh...skulle ikke du legge deg ?? Nå orker jeg ikke mer - nå tar jeg en dusj etter all jobbinga i dag og legger meg i en nyoppredd seng. Herlig... Blir gal av alle disse sure oppstøtene !! Blæh !!! Har hatt litt kynnere og nå - derfor har jeg drøyd det litt.. Menn....er ikke mye som skal til for å aktivisere dem ;op Jeg føler på meg at du .....liker bøker skrevet av en Mankell....vet ikke hvor jeg har det fra, føler det bare på meg ;op Skal inn og se på ris og ros sida....
Gjest Skrevet 18. september 2006 #104 Skrevet 18. september 2006 Tror du jeg har kommet meg i seng ennå???? er faen meg limt fast til denne stolen her..Er så trøtt at jeg ikke orker tanken på å gå opp trappa :0) Kan ikke forstå hva du mener...aner ikke hvem mankell er jeg..hohoho
Chiquita Bananas Skrevet 19. september 2006 #105 Skrevet 19. september 2006 å herrreeeguuuuud kvinne....hva må til for å få deg i seng ?? Nå trodde jeg ærlig talt at du sov søtt i senga di !! Hehehe.....vi har bytta seng på soverommet. Senga til gubben var temmelig utbrukt - så siden vi måtte hente mine ting på lageret så bytta vi til min som er litt mindre...Å herrreeeegggguuuuuuud...er en evig krangel om plass hver natt !!! Han legger seg heeeelt på midtstreken vendt mot meg - har en sånn gammeldags sprinkelseng så vi kan måle etter midtsprinkelen. Og når han snur seg så slenger han rumpa ut - over på min side...Jeg blir gaaaal....jeg takler ikke å ha en hengende over meg når jeg skal sove. Så i går kveld da vi skulle legge oss - så ble det baaaare tull... Plutselig skulle han ut og finne tau (hadde rulla sammen taubiter som jeg la foran inngangen) - så ut sprang han - splitternaken !!! Kom inn og vi lagde et skille - gjett om jeg passa på grensen min som en hauk !! Men kasta tauet tilslutt - ble litt slitsomt å være grensevakt når jeg ville sove ;op Men vi er nødt til å få en bred seng igjen - det er samme sirkuset hver natt...hahahaha....men nå har vi kjøpt så masse - så jeg synes ikke vi skal prioritere det, men dette er krise ;op Det gikk jo så greit i stavanger, men da var vi vel så forelska at vi ville være oppi hverandre... Det er bare jeg som har problemer da - han har ikke noe imot å ligge oppi trynet mitt !! For da får han så god plass bak seg, mistenker jeg ham for !!! I dag skal jeg treffe ei BIM venninne til lunsj ) Det blir koselig. Billig og god kinamat...nam nam....Etterpå ser det ut som jeg skal møte gubben i drammen siden jeg allerede er der - skal gi oppdrag Dress et nytt forsøk. Får håpe vi ikke krangler igjen ;op hahahaha......Men begge var skikkelig trøtt og slitne sist gang - så jeg brydde meg ikke om at vi dro hjem med en gang. Hadde fått hodepine og var ikke så engasjert. Gleder meg til å se han i en skikkelig dress og ikke en slik som man konfirmerte seg i for maaaaaange år siden ;o) Må få klippet håret hans også - jeg snauklipper han alltid på den ene siden !! Men jeg må lokke han til å sette seg i en stol og la seg bli klippet - han er ikke kjempebegeistret for det.
vinterbarn ;O) Skrevet 19. september 2006 #106 Skrevet 19. september 2006 Herregud for noen skarvle høner jeg har tråd med da.. har dere ikke noe liv eller??? hihi... Bortsett fra og sove oppå hverandre om natta eller krangle om plass.. hehe.. Kjent ting, ihverfall med 2 barn oppi der innimellom også, vi voksne ligger med hodet på hvert vårt nattbord, mens jentene moyjer seg rundt med god plass!! Ikke rart det er veldig skjeldent nå.. Skikkelig træging blitt jeg, prøver å holde koken så godt jeg kan. Blir ensomt her på 2 trim uten dere da, var noen "tøffe" uker på 1 tri før jeg kom over hit også, kjiipt og henge sånn etter.. Kanskje jeg skal finne meg noen nye som jeg kan lede over.. hehe ;O) Var det 29 man flyttet over?? da kommer jeg jo like bak hebbie da, sjekka nå og er 24 uker i morgen, men visst vi ikke roper veldig høyt kan jeg jo kanskje sitte på i jakke lommen din over Hebbie?? Skal være muse stille så ingen ser eller hører meg.. *looooover* Lurer på om jeg er veldig liten denne gangen jeg, ingen som tror jeg er snart 6 mnd på vei.. de syns ikke det ser sånn ut.. føler meg jo ikke veldig stor heller men... har liksom ingen å sammenligne meg med.. (man skal jo ikke det heller da men...) og husker jo ikke hvor stor jeg var sist heller.. er jo evigheter siden. Eneste jeg veit er at jeg var 108 cm rundt magen 1 uke før fødslen med første mann... For det har jeg skrevet opp!!! Skrev opp alt mulig med første... kjent ting Idefix..?? Hver gang jeg skriver Idefix.. så blir det Idefis.. rare greier.. hihi.. Idag skal jeg ha min første time hos fysiot. blir spennende og se om det er noe virkning.. er jo ofte bare godt å ligge der og slappe av med varmehåndkler og massage, så skal jeg ta med mp3 spilleren, med masse slow ballader.. skal kose meg da tenker jeg.. ;O)
Gjest Skrevet 19. september 2006 #107 Skrevet 19. september 2006 Skreiv alt opp med nr 2 jeg :0) Nr 1 var ikke planlagt så jeg ville ikke tenke på at jeg var gravid engang :0) he he he Jeg har lagt på meg 2,5 kg på 6 uker..vræææææææææl...Har fått ødem på 1-2 ser ut som en bolle på kvelden.De pølse fingrene. Jeg må på ul på torsdag i morgen om jeg ikke kjenner særlig med liv i dag/natt.Ungen har blitt ekstremt lite aktiv i forhold til før.Så det må de sjekke opp.Pluss jm brukte lang tid på å finne hjertelyden idag.Men hun mente at den satt planta i seteleie nå...Får se om jeg må på ul i morgen eller jeg kan vente til torsdag.Kjente litt liv i stad,heldigvis :0) Den gidda ikke røre på seg fordi jm trykte noe inderlig så jeg ble litt bekymra. Skal tilbake dit den 3 oktober.Hadde jeg skulle hatt ks den 3 hadde hun tatt i mot lillemann...Men jeg sa at hun heller måtte komme inn på besøk :0) Nekter å vente en dag ekstra :0) Såg du at innlegget er fjerna hebbie? Før jeg la meg i natt var det fjerna av moderator....Skal si de fikk ræva i gir. Jeg klaga på ris/ros siden.
Chiquita Bananas Skrevet 19. september 2006 #108 Skrevet 19. september 2006 Idefis...tiiihii *fnise*....har rompehumor ;op fikk høre fra MaybeMe at dem hadde fjerna tråden...sitter og lurer da på om jeg faktisk skal gidde å gå videre med det - om det blir bare stress med saken...jeg tar det ikke tungt - det er så bak mål med slike kommentarer.... De sier at man skal hoppe over når man er 28+0, da er man i uke 29...stemmer ikke det ? For da hopper jeg over på fredag ) Babyen var kanskje veeeeldig trøtt...) Her er det mye liv - så jeg håper det fortsetter....blir litt engstelig når jeg tenker etter om sist jeg kjente liv. Men nå er det jevnt hele dagen, må jeg være mer nøye nå med å sjekke at jeg kjenner det daglig.... Håper alt er ok uansett.... Har blitt sløv jeg ....i begynnelsen skrev jeg ned ALT...etter noen måneder gadd jeg ikke lengre. Så jeg har ikke fått med meg når tid jeg kjente liv, fikk den streken etc.....
Gjest Skrevet 19. september 2006 #109 Skrevet 19. september 2006 Hopp over på fredag du :0) Idefis passer egentlig ufattelig bra...fiser mye for tiden..he he he :0) Synst du skal be om at hun blir utestengt jeg.Du kan lese på linken jeg har lagt ut på skravla..Hva jordmor sisri sier im gulli..Synst at du bør be henne bli utestengt jeg.Ikke gi deg..Ligger mange andre innlegg fra gulli om du bare søker opp henne.Ekkle dama :0(( Var ute og høstet inn noen av eplene våra .Har aroma epler de er så gode..Spiste ett nettopp og da ble det litt liv i krabaten...Så da blir det ul på torsdag. Det er lovd årets første høststorm her i kveld/natt..fant ut at jeg skulle redde noen av eplene..Har planer om å lage ei eple kake etterhvert :0)
Chiquita Bananas Skrevet 19. september 2006 #110 Skrevet 19. september 2006 Jeg kan sende en mail til dem og forklare saken ihvertfall - ble litt gira igår...men det er så tåpelig. Så bra at han våkna til da !! Kanskje det bare var eple han ville ha ) Må skrive mer senere fikk litt vond full følelse i magen etter middagen. Gubben lagde middag ) Stekte kjøttpølser med potetstappe....
Gjest Skrevet 19. september 2006 #111 Skrevet 19. september 2006 Ja send en mail.Jeg lurer på å gå å legge meg ned på en liten stund eller om jeg skal drite i det og heller ta veldig tidlig kveld..Finne sofaen er iallefall en tanke..Er så sliten.. Ja den spraler litt nå etter det eple..Det var nok det den furta for..Har vært litt mye sjokolade i det siste :0) Jeg elsker firkløver og melkesjokolade som ligger i kjøleskapet og blir kald...DET er godt det :0) Er nok ikke bare vann de 2,5 kg nei :0))
Chiquita Bananas Skrevet 19. september 2006 #112 Skrevet 19. september 2006 kjøpte en smil til gubbe på lørdag som et hint etter vi krangla...men han ville ikke ha den da. Så i dag la jeg den i en skål vi har ute i gangen, denne gangen så fikk ikke Fant tak i den fordi vi har bytte den lave kommoden med et høyt skatoll... Hørte at gubben rev forsiktig i papiret og sto der ute leeenge...jeg spurte om hva han drev med og om han åpnet smilen...nei det gjorde han ikke. Så jeg gikk ut etterpå og løftet den....dusten hadde åpnet den i den ene enden og snudd den åpne siden og gjemt den delen bak en caps.. Som om jeg ikke skulle finne det ut !!!
Gjest Skrevet 19. september 2006 #113 Skrevet 19. september 2006 Hohohoho han er som en unge den mannen din.Ingen tvil i det :0) Ler høyt!! Sitter å venter på bonde romantikk har funnet ut at jeg skal følge med på det fremover.Har sett de to andre sesongene så...He he he Har spist melkesjokolade så nå har liten blitt aktiv,nesten slik at jeg funderer på å avbestille ul timen.men på en annen måte har jeg fryktelig lyst å se liten igjen da :0) Får sikkert bekrefta gutt for tredje gang..Men gubben vil ikke spørre...Så vi får se hva vi gjør :0) Har funnet ut at jeg mangler en wallanderbok så da må jeg på biblioteket å låne....Får se om jeg tar meg en tur på torsdag.Har en haug med bøker jeg urde levere inn snart..
vinterbarn ;O) Skrevet 19. september 2006 #114 Skrevet 19. september 2006 God kveld venner ) Nå er barna i seng, mor har fått på kosedress og pledd.. venter på kakaoen som skal bli varm og bonderomantikk... Livet er hærlig.. syns det er litt deilig med høst jeg.. da kan man kose seg inne meg goood samvittighet!! Fikk akutt lyst på knekkebrød med brunost her i stad. måtte farte til butikken.. spiste 4 stk.. kjemp digg var det.. ;O) Så bra det har blitt liv i lille gutt igjen da.. han hadde nok bare en liten hvile pause... her er det ingen hvile pause om dagen.. Var helt spinn vill hos fysioterapauten i stad.. Jeg skulle prøve og slappe av med varme og musikk.. men det skjærte seg fullstendig.. Lille prøvde å sparke bort varmen virket det som... håndlet beveget seg.. hehe.. Lille snåle babyen min... som jeg ikke vet hva er.. hehe.. Er litt lettere å få et "forhold" til babyen når man veit kjønnet.. det ser jeg nå!!
Chiquita Bananas Skrevet 19. september 2006 #115 Skrevet 19. september 2006 hahaha....skjønner du nå hva jeg har med å gjøre !! Har fått forsmak på hvordan det er å ha en liten unge i huset ;op Må jo bare le av ham..... Hvis du har fått spørsmål om å ta UL på andres regning.....da tar du den !! Mora mi ringte - dreit i det og fortalte at jeg var sykemeldt frem til permisjonen pga. bekkenløsningen...hun var helt ok med det. Trodde hun kom til å vri inn at svigerinna mi har vært gravid 3 ganger og vært frisk og rask alle gangene....siden jeg har en stund igjen...Hun ble heller litt sur for at jeg tvilte på henne og ikke ringte til min egen mor og fortalte at jeg hadde det vondt. Vi er jo alle forskjellige og en graviditet er en stor påkjenning !! Ja mamma..... Så da var den byrden fjernet - sier til alle de andre i barnedåpen at jeg er det så slipper jeg flere spørsmål om jeg er på jobb - når dem ringer før 4 eller jeg har vel ikke fri den dagen der... Litt sukker i munnen gjør bra for magen ;o) hehehe..... Jeg pleier å drikke isvann og gi Junior et lite sjokk hehehehe......neida - han reagerer på alt og ingenting uansett nå.... Åååå - jeg vil og se noe bevege seg på magen. Har ikke prøvd det enda !!! Gubben fikk kjenne Junior i dag da - imorges så sparket han så rart. Var så bestemt i sparket...så da tenkte jeg at nå måtte vel gubben klare å kjenne det. Fikk et par spark før han roa seg....
vinterbarn ;O) Skrevet 19. september 2006 #116 Skrevet 19. september 2006 Blir så irri over folk som ikke skjønner og skal liksom være så flinke selv.. "graviditet er ingen sykdom..:" osv. Fullstendig klar over det.. Men som jeg sier... Hadde jeg hatt mulighet til å jobbe fullt ut..så hadde jeg selvfølgelig gjort det, syns jo ikke det er fryktelig stas å gå hjemme sånn dag etter dag... Men jeg tror at de som er friske og bare sklir igjennom de 9 mnd som "bare gravide".. ikke forstår hvordan vi andre har det!!! Så jeg driter i det rett og slett, er min kropp!! yahoo!! Jeg har gått hjemme siden slutten av mai.. da var jeg 6 uker på vei.... Hebbie: kan du ikke se bevegelser utenpå ennå?? Her ser jeg hvert et spark, til og med igjennom genseren. Skikkelig trøkk. Nå er den så aktiv at alle som vil kan kjenne også, er ikke mange rolige minutter i døgnet. Før sluttet den å sparke når noen la hånden på magen.. men den tid er over ;O) Mannen min syns det er litt ekkelt han, så unngår å kjenne så veldig.. selvom jeg maser veldig.. Han syns det er litt alien... og det er det jo absolutt.. har et levende vesen som vokser seg stor inni min mage.. er jo helt sinnsykt egentlig ;O)
Gjest Skrevet 19. september 2006 #117 Skrevet 19. september 2006 Da har jeg sett bonderomantikk :0) Tror det kan bli bra i år.Litt dumt at det bare ble med ei dame da... Bra mora di ikke tok det på negativ at du er sykmeldt.Men jeg kan nok forstå henne også at hun ble litt lei seg fordi du ikke har sagt fra før.Husk hun skal bli mormor for første gang :0) Har sittet å flira av den tråden fertila og dodge har laga...Tok det med engang..at her er det noe muffens,men torde ikke si det høyt....Blir jo banka for meningene sine på bim :0) Les hvem er far...om dere lurer på hva jeg mener:0) Har hatt sterke kynnere idag,så det kan vel være derfor liten har vært litt aktiv igjen. Skal ta ul timen,vil se babyen igjen.Gleder meg helt vilt jo :0) Er litt redd for at de ikke anbefaler ks lengre etter at det har kommet frem at det er farlig.Det er ikke barneavdeling på sykehuset her,da må vi flyttes til nærmeste avdeling som er i ålesund.....Huff har blitt litt skremt. Fy f....fluene biter noe så inn i granskogen nå for tiden...Er helt opp spist på leggene..Det gjør vondt ! jeg må snart få ringt fysioterapaut,har fått henvisning..Men lurer på å gå..Har ikke bestemt meg helt.Synst jeg aldri er hjemme lengre på dagen..Flyr hit og dit på ærender...Er sliten ,tjukk og lei.
Chiquita Bananas Skrevet 19. september 2006 #118 Skrevet 19. september 2006 Kanskje jeg ikke kan se det utenfra pga. alt fettet mitt som ligger i veien ;op hahahahahohohohohihihihi......... Mora mi er veldig påpasselig på at hun skal være en mor som vi kommer til uansett - men det funker jo ikke alltid. Følte jo det var en del dumme ting hun og de andre sa - så da har jeg ikke følt behov for å informere dem så mye om min status.... Men skjønner at hun vil være en del av dette - spesielt når hun er med både før og etter.... Har ikke sett den tråden - må sjekke det !! Jeg er så plaget med sure oppstøt for tiden - er helt grusomt !! Jeg er såååå klar etter å trene - spesielt etter å ha lest i Her og Nå og ser alle de jentene der !! grrrr....... Jeg må purre på kurbadet og høre om det snart er plass til meg slik at jeg kan få behandling FØR fødselen ikke ETTERPÅ.....
Gjest Skrevet 19. september 2006 #119 Skrevet 19. september 2006 Tror tråden var hvem er jeg gravid med eller noe sånt...Black ett eller annet var nicket.Nei, nå skal jeg finne senga..Er sliten idag.Fikk nettopp melding fra titsi.Du husker henne? Hun er endelig på nett igjen...Har jo vært uten nett hele andre trimester hun... Snakkes nå er det finne senga tidlig kveld :0))
Chiquita Bananas Skrevet 20. september 2006 #120 Skrevet 20. september 2006 Du la deg ikke !! så deg inne på skravlesiden ;o) Husker Titsi ja ) Vi får slenge henne med på tråden vår......hun liker jo å skravle ogå !!!
Gjest Skrevet 20. september 2006 #121 Skrevet 20. september 2006 PÅ tide med ny tråd snart,kanskje inne på 3 trimester så får vinterbarn være på besøk :0) Ja vi må slenge på titsi.. Jeg har ikke dagen idag.Er dritt kvalm og har migrene.En for j...dag mildt sagt. Har fått tak i 5 gratis biletter til barne filmen Over hekken på lørdag.Det er banken som har tilbud til ungene.Så da drar vi hele gjengen.Ikke så farlig om snuppa ikke gidder sitter hele filmen når den er gratis :0) Nei,nå må jeg snart legge meg..Er så kvalm idag..Gleder meg til i morgen,da blir det ul :0)
Gjest Skrevet 20. september 2006 #122 Skrevet 20. september 2006 Tror om dette innlegget blir fjerna?? Ser gulli er ute igjen. ang engangstøtten..Håper at hun får en så jævlig fødsel at hun aldri noen sinne kan få barn igjen om hun er gravid.Om hun ikke er gravid så håper jeg at hun aldri kommer til å kunne få barn slik at hun må i ivf kø...Og ikke blir gravid.Adoptere kan hun garantert ikke siden hun er så steike teit.grrrrrr... Har lyst å bytte forum, men da kommer jeg til savne dere to .... Men blir kvalm for hver gang jeg ser det nicket.. Nå er det vel jeg som blir utestengt.
vinterbarn ;O) Skrevet 20. september 2006 #123 Skrevet 20. september 2006 Hehe hormoner i sving Idefix.. ;O) Sorry, men jeg er så likegyldig til sånne personer jeg... dropper bare å lese og svare de, gidder ikke engasjere mg i de svara og spørsmålene. Orker ikke la meg provosere over mennesker jeg ikke har noe forhold til!! Ho går jo til angrep på alle, ikke bare en! Nå har jeg bakt noen sinnsykt gode muffins.. fant oppskriften her inne.. brownies muffins.. guuuuud de var gode!! Må dere prøve, og så super enkle og lage. Tok 20 min fra start til slutt.. og så gooode ;O) Lite fornøyd her nå.. nam nam ;O) Jeg vil gjerne være med på trå på 3 tri jeg.. Kult å få besøke der inne.. da kan jeg jo late som jeg har kort tid igjen også.. Og siden jeg ikke skal gå over tiden, er den jo litt kortere uansett.. hehe..(Liker og tro ;O) ) Lille likte også muffinsen min kjenner jeg.. splitter gal jo!! Koselig å gå på kino med barna, bare synd det er så sinnsykt dyrt, vannvittge priser for å se en film.. nesten så det ikke er verdt det! Men ungene syns jo det er veldig stas da. Heldig du som fikk billetter.. da hadde ikke jeg tvilt heller.. Koselig og finne på noe alle sammen ;O)
Gjest Skrevet 20. september 2006 #124 Skrevet 20. september 2006 Er kjempe fornøyd.Sparer masse penger på gratis bilettene :0) Er ikke så ofte på kino.Det er jo billigere å kjøpe dvden når den har kommet ut.Så ser vi den på prosjektøren hjemme.Hjemme kino. Har du oppskrifta på de muffinsene? Fikk sabla lyst på noe godt nå.. Ja jeg er hormonell.etter at hun skreiv at hun var glad for at pappa døde,at jeg fortjente det fikk jeg henne opp i halsekragen :0(( Over hekken ser jo ganske så morsom ut da :0)
vinterbarn ;O) Skrevet 20. september 2006 #125 Skrevet 20. september 2006 Du må ikke missforstå meg.. skjønner veldig godt at du virkelig hater henne.. ho har vært rå i kjeften både mot deg og Hebbie.. Full forståelse for det altså, var ikke sånn jeg mente det!!!! Jeg er bare sånn person som ikke orker å engasjere meg med sånne folk, men dere er litt flinkere enn meg der til å gi ut meldinger og engasjere dere.. og da får dere tilbake med rimelig drøy og ufortjent mynt.. Håper dere forstår hva jeg mener..???? Oppskrift skal du få.. spist 10 stk snart jeg.. ALENE!! Glad jeg dobla røra, ellers hadde det ikke vært noe i gjen til jentene.. blitt rimelig sure da... eller forresten, det de ikke veit har de jo ikke vondt av.. hihi... Brownies muffins 2 egg 3dl sukker.. eggedosis. 100gr smør-smeltes 2 dl hvetemel 1 ts vaniljesukker 3-4ss kakao Fyll formene halvfulle. stekes på 200gr i 13min ) Jeg dobla røra, da ble det ca 35 stk.....Nam nam...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå