vinterbarn ;O) Skrevet 9. september 2006 #51 Skrevet 9. september 2006 125 dager igjen...ja..hversågod mobb i vei..."se hun har over 100!!!!" ;O) Tar meg ikke nær av det jeg.. for jeg veit jeg kommer til å føde før... så da sniker jeg sikkert innpå noen dager... og hebbie kommer sikkert til å gå 3 uker over tenker jeg.. hihi.. (sorry, idag har jeg fått i meg litt sokker) ;O) Vi var på Fartøy Valen i oslo for noen år siden.. var sinnsykt bra show.. vi satt å lo hele showet..det er sjeldent men klarer syns jeg. Dessuten satt vi ganske nærme senen.. og han var fryktelig sjarmerende oppå der... ;O) Liker han ikke på bilder eller tv serien... men live var han bra, sinnsykt bra!!! ÅÅh.. idag kommer mannen min hjem.. vært borte helt siden onsdag.. uff og uff.. hihi.. skal bli godt å få han hjem igjen uansett ;O) R jo så flott vær idag...så får nesten ordne oss og nyte sola.. plutselig er det vinter... (og da skal jeg også føøøøde ) yahoo.. Ha en flott dag jenter!!
Chiquita Bananas Skrevet 9. september 2006 #52 Skrevet 9. september 2006 du har leeeenge igjen ass.....hehehe....fra jeg så 130 til 100 dager så gikk det faktisk veldig fort. Hjalp jo på med ferietiden hvor jeg var veldig opptatt og ukene har bare rast forbi siden vi har vært så opptatt med ting og dette med legen min.... Så jeg håper disse 99 dagene raser forbi også.... Alltid godt å få mannen sin hjem ! Kjeda ræva av meg igår da jeg satt og venta på at min kjære fulle samboer gadd å mege seg hjem. Han drakk ganske mye, men ser ikke eller oppfører seg full i det hele tatt. Jeg er jo heeeelt på trynet etter et glass....klarer ikke gå og er helt fjern. Gleder meg til vinter jeg også ) Ha en fin dag dere også.....
vinterbarn ;O) Skrevet 9. september 2006 #53 Skrevet 9. september 2006 ÅH.. jeg er bare sååååå fornøyd nå ;O) ;O) ;O) Var i byen en tur..de hadde bukser på vero moda til 200kr, tenkte jeg skulle prøve å se... hater de mamma buksene over magen!!! Og tror dere jammen meg ikke jeg fant en som passet perfekt!! Så fornøyd...den passer nok ikke så godt etterpå, men det hadde jo ikke en mamma bukse gjort heller.. Så jeg har faktisk handla meg en normal bukse i gravid tilstand.. hihi... Bare så super fornøyd da.. hehe.. skal visst ikke så mye til for å glede meg om dagen skjønner jeg ;O)
Gjest Skrevet 9. september 2006 #54 Skrevet 9. september 2006 He he he søte dere er :0) Jeg tusler rundt i to bukser som ikke er gravid bukser..Kjøpt på kaphal,vanlig bukse med strekk...hater også de mamma buksene..Har ett par, men de blir brukt bare når de andre er skittne..Kommer bare til å være filene igjen av kose buksene mine :0) Er så trøtt idag, sovna seint og drømte så mye rart så jeg er skikkelig trøtt idag...Stod opp klokka 13...slå den og har tenkt å ta meg en middags lur..He he tragisk. Jeg også er slik som lukter på korken så er jeg beruset 4 halv litere med pils/cider da er jeg full..Håpløst...Tør nesten aldri drikke..Tåler så lite i forhold til alle andre. Men nå går vi ekstremt sjeldent ut da.Gidder liksom aldri.Er alltid så trett på kveldene og bedre blir det nok ikke av at jeg blir 4 barnsmor. Gruer meg til vinteren jeg.Hater alt som har med vinteren og gjøre.Men gleder meg til å få babyen da..Dilemma :0( Men i år har mamma kjøpt seg traktor for noen av pengene hun fikk i forsikring etter pappa døde.Så da slipper iallefall gubben stå opp klokka 5 hver morgen for å måke ut bilene.DET skal bli deilig å slippe :0) Misunner de som får nå og kan trille i vei..Blirmisunnelig hver gang jeg ser ei barnevogn...Her sitter jeg på ræva og får ikke gjort en dritt..DET bomba huset..Men VIL ikke ha prematur baby så da får jeg bare knipe igjen så godt jeg kan. Håper mannen din har kommet hjem nå vinterbarn...det er så kjedelig når de er bort reist...Dagene etter 130 synst jeg har rast av gårde...Nå har jeg 64 dager igjen til termin, men til ks 54..Nå synst jeg det går kjempe treigt :0((
Chiquita Bananas Skrevet 9. september 2006 #55 Skrevet 9. september 2006 Jeg har en del mammabukser som er kjempefine og gode å gå med. Helt til gubben krympa den perfekte dongeribuksa fordi ALT må inn i tørketrommelen - for han gidder ikke henge opp plagg. Kjører mora di rundt i en traktor nå ?
Gjest Skrevet 9. september 2006 #56 Skrevet 9. september 2006 Nei, mamma kjører ikke traktor :0) Har aldri gjort det, men hun lærer nok.Det blir nok mest gubben og svogeren som durer rundt med den når vi får den. Jeg putter aldri noe annet enn sengeklær og håndklær i tørketrommelen..Husk å ikke putte babytøyet dit..da blir størrelse 56 kjapt ca str 44..Mini...Ødela så mage klær med førstemann,krympa de slik at han ikke kunne få brukt de.. jeg er så lei av å gå gravid at jeg må virkelig ta meg i å ikke ønske at liten kommer nå...Han er jo alt for liten....Sukk.
Chiquita Bananas Skrevet 9. september 2006 #57 Skrevet 9. september 2006 Jeg føler meg ikke gravid til tider, men det som plager meg er bekkenløsningen. Ellers er ting helt ok for meg. Skjønner deg da som har vært så mye dårlig... Holder på å dø av sult her. Gubben skulle absolutt ha pizza ikveld noe han klarer å lage...men nei...han jobber hardt med å få meg til å lage den. Utsetter det leeeenge for at jeg skal bli så sulten at jeg begynner å lage den - vi skulle lage sammen, men kjenner jeg den sniken så prøver han vel å snike seg unna. Synes det blir så sent å lage mat nå og spise..... Rett før jeg spiser kake istedenfor...
Gjest Skrevet 9. september 2006 #58 Skrevet 9. september 2006 He he he :0) Har spist pizza idag..jeg laga deigen og gubben fyllet.MEN jeg har fått full diarè igjen...Løper på do hele tiden...Såg at jeg har lagt på meg 1,5 kg denne mnd,de reiser nok i løpet av kvelden...Bare ikke riene starter igjen.Det var sånn de starta sist gang jeg var på sykehuset..Har tatt imodium så håper at det stopper snart... I morgen skal eldstemann på fotball turnering så det kan bli en lang dag.Vil jo gjerne se på han, men er der ikke sitte plasser kan det bli tøft for bekken/rygg... Han skal spille 3 kamper.Første turneringen han er med i..Er kjmepe spent på om han synst det er gøy.
Chiquita Bananas Skrevet 9. september 2006 #59 Skrevet 9. september 2006 Det ble ikke pizza - syntes det ble altfor sent. Så jeg mekka sammen hjemmelaget potetstappe, biffsnadder og bernaise saus. Var sååå sur fordi jeg igjen endte på kjøkkenet. Gubben la seg langflat og smiska og var sååå sukkersøt med meg. Blir kjekt for gutten din med fotballturnering - håper det blir fint vær. Du får ta deg pauser og gå litt rundt så du ikke stivner helt. Han kommer helt sikkert til å like fotballen - er jo kjempegøy !!!
Gjest Skrevet 9. september 2006 #60 Skrevet 9. september 2006 Så du enda på kjøkkenet igjen :0( I morgen får han mekke sammen noe :0)) Ja ,får tusle litt rundt..Eller springe etter hun på 3..mamma vil også være med visst nok.Skal nok bli gøy.Men jeg kjenner at jeg holder på å få migrene og har ikke flere tabletter igjen...Så jeg håper jeg klarer å være med i morgen..MÅ jo det. Sitter å håper på å føde i uke 37 slik at jeg slipper å gå så lenge gravid..Har aldri vært så lei før.... Tiden går så sakte nå..Før gikk den raskt.. Håper også på fint vær så vi slippper å bli syke etter på..Det er så typisk..Surt og kaldt og forkjølelse noen dager etter på. Gubben min sitter i kjelleren og jobber han :0( Han har tatt med seg noen datamaskiner fra jobben som de skulle kaste.De skal skolen til guttene få.Han har vel ordna ca.30 maskiner til de til nå...Det er fult brukbare maskiner.Men på sykehuset går de for sent....Data læreren på skolen her ser opp til mannen min..Han er liksom skolen sin gud..He he he :0))Men veldig greit for de å få gratis maskiner da.
Chiquita Bananas Skrevet 10. september 2006 #61 Skrevet 10. september 2006 Nå har gubben laget pizza ) Jeg trykka bare ut deigen for ham og støttet han på kjøkkenet, mens jeg sto og vasket opp. Må jo se til at han gjør det riktig ellers kan det bli katastrofalt - han er jo så søt der han koser seg med å legge på grønnsaker og kjøtt som han har kutta opp. Så snilt av ham å fikse maskiner til skolen. Broren driver FAIR, der tar dem imot maskiner som store bedrifter skal kaste pga. nytt - legger inn nytt programvare og sender dem til U-land. Det tar jo all tida hans. Men de har gjort det bra, så hvis dere vet om flere som skal skifte ut så gi beskjed ;op Men det må være brukendes maskiner, er mange som prøver seg og gir bort helt ødelagte som egentlig skulle på dynga. Men er enklere å ringe etter FAIR som kommer og henter dem, så slipper dem å kjøre dem bort selv. Har vært nok en sløv dag i dag - bare sover og tar ting med roooooo.. Men vi har henta hengeren og fylt den opp med treverk som skal kastes. Skal gjøre det på mandag når dem har åpent.
Gjest Skrevet 10. september 2006 #62 Skrevet 10. september 2006 Helv.....det forsvann innlegget igjen... skal tipse gubben om FAIR.Men de pleier som oftest å gi maskinene til skolene ungene til de tre karene går/skal gå på.De må bruke endel tid på å slette harddiskene for det er mye sensitive opplysninger på maskiner som har vært på ett sykehus. Nå har guttene hver sin maskin på rommet sitt,kameratene er kjempe misunnlige.Men så lenge vi har tilgang til gratis maskiner så er det jo veldig greit :0) Sykt at de får beskjed om å kaste fult brukandes maskiner.Norge i ett nøtteskall.. Pluss det er typisk av nordmenn og gi bort elendige ting.Ser bare når en har kles innsamling..Mye dritt som kommer inn da ja...Pleier alltid å gi bort pent tøy. Har nesten gitt bort alt gutte tøyet, fordi det er så lenge til denne gutten får brukt det.Ingen vits i å spare på klær som blir 5 år før det blir brukt..Samme etter eldsteman han er stor bruker str 14 og broren som er to år yngre bruker str 6 år...Da er det ikke vits i å lagre tøyet i flere år. kos at han laga pizza til deg da :0) Mamma spanderte middag på oss alle..På kinaresturant gikk på en vi ikke hadde vært på før.Ble kjempe skuffa.Maten var ok..men små porsjoner..Kinaresturanten vi pleier å gå til slår de andre ned i støvlene når det gjelder god mat og service og porsjoner.Så da veit vi det til en annen gang...
vinterbarn ;O) Skrevet 10. september 2006 #63 Skrevet 10. september 2006 Hei hei dere aktive jenter ;O) Blir jo helt utslitt av å lese bare jeg.. hehe.. Er rimelig gåen idag.. vært på tusenfryd i hele dag...så nå er ungene lagt og vi skal slappe av på sofaen. Mannen er å henter pizza til oss nå..skal bli digg ;O) Skriver mere imorgen jeg, da er jeg nok mere opplagt ;O)
Chiquita Bananas Skrevet 10. september 2006 #64 Skrevet 10. september 2006 Da har dere ihvertfall prøvd plassen og vet at der går dere ikke om dere er sultne. Man går som regel på de samme plassene man er fornøyd med. Drømte i natt at jeg var på en kinabuffet heheheehe...... Er mye pizza på oss denne helga jenter !!! Nå er jeg sulten igjen - må finne på noe... Har vært så sløv i hele helga, håper jeg våkner til litt mer til uka for dette er ikke gøy. Må finne på noe til gubben som har bursdag på tirsdag...da får han kanskje tv'et sitt så da kommer han til å kose seg. Kanskje avvente med å bestille kinobilletter - da vil han nok heller leie film og prøve ut tv'en. Men han sikler etter Dim sum så det blir det. Må overføre penger fra sparekontoen siden trygdekontoret er så treg - har ikke fått utbetalt lønn siden siste uka i juli !!!! Har regninger som må betales og det blir feil å låne kortet hans til hans bursdag..... Jeg skal ihvertfall kjøpe en badekåpe til ham - det har han ønska seg lenge og han er fæl med å dra av seg klærne og springe rundt i huset naken....Jeg kjefter på ham hele tiden om at han skal beholde klærne på ;op hehehe...hørtes rar ut nå, men av og til så drøyer det litt før han tar på seg koseklærne.
Gjest Skrevet 10. september 2006 #65 Skrevet 10. september 2006 ha ha ha den gubben din hebbie er ikke god :0)) Knall smart måte å skaffe seg det en ønsker seg da :0) Har sittet å sett på nationa geografic og discovery i hele kveld...Ang 11 september..Tenk det er allerede 5 år siden i morgen.Husker dagen som om det var i går...Gubben har bodd i 8,5 år i NY og vi satt og såg ekstra sendinger hele den dagen.glemmer aldri ansiktet på mannen min. Det var utrolig vondt for han å se byen "sin" ble angrepet slik. Såg nok litt mye på tv den gangen og glemte at vi hadde to små som også følgte med..Han på 3 laget to lego kloss tårn og krasjet ett fly inn i dem.... Håper virkelig det ikke smeller i gjen.Gubben kjennner mange som mistet noen av sine kjære den dage. Men nok om det hva er Dum sum?? Det lurer jeg veldig på ..
Chiquita Bananas Skrevet 10. september 2006 #66 Skrevet 10. september 2006 Jeg var på SATS og trenet da jeg så alle stimlet foran tvskjermene og stirret - måtte gå bort og se hvorfor. Der var det på nyhetene... Gubben ønsker seg mest valp og båt og hinter frem hele tiden om han bør finne en liten kurv etc. Jeg er så lei av å kjefte på ham at han ikke får sette seg ned i sofa eller stol når han er naken - men men....jeg skal bare inn og sjekke noe på pc'en...Så da må han få badekåpe... Dim Sum er kinesisk mat - det er akkurat som tapas. Du får masse små delikatesser som er enten dampet eller stekt eller fritert etc. Det er mye små biter av f.eks blanding av svinekjøtt og scampi pakket inn i pasta som er dampet - Siu Mai som er mest kjent. Wonton som litt mektigere og som enten stekes eller dampes. Søk på nettet så får du et bedre inntrykk. Har du muligheten til å smake det så anbefaler jeg det på det sterkeste - dette er skikkelig kinesisk mat på det beste !! Men det er ikke så utbredt i Norge enda - blir bare mer og mer poppis. Vi må helt inn til Oslo for spise det, har funnet en billig plass ) Gubben fikk en helt ny verden åpnet for ham og han er helt frelst. Hadde det ikke vært for utseende hans så kunne han blitt tatt for en kineser nå ;op
vinterbarn ;O) Skrevet 11. september 2006 #67 Skrevet 11. september 2006 F..JÆ... trygdekontor!!! Nå har jeg prøvd å ringe de i heeeeeele dag!! De svarer jo ikke... bare svarer som sier det er "stor trafikk" men sååååååå stor trafikk tror jeg neppe de har!! De er så udugelige.. og når man endelig kommer igjennom..så kan de ikke svare på det som du lurer på, for den saksbeh. som kan den saken... hun er jo selvf ikke der!!! Ikke for det.. så langt kom jeg ikke idag.. blir gal!! Og jeg mååå snakke med de, ellers får jeg ikke utbet. penger i sept, og det må jeg jo ha!! Sorry, men blir bare litt lettere frustrert..må bare få det ut..og lucky you.. dere fikk det denne gang ;O) Idag har jeg hatt den store rydde klær dagen, gud så mye klær de barna har!! Og jeg har det samme "problemet" som deg Idefix.. orker ikke å lagre klær i 5 år, og dessuten kan det jo hende at det er en liten tass i magen... da er det ikke like kult med rosa og kjoler ;O) hihi... Så nå går det sekk på sekk til et barnehjem i albania.. greit å gi det til noen som virkelig trenger det!!! Vi har en super kinaresturant her..ikke i byen, men litt utenfor. Elsker å dra dit, spiser noe "kylling i gong...men cacshewnøtter" (skrives vel ikke sånn???) Sikkert ingen som forstod hva den retter var alikevel.. forstålig nok.. hehe.. Har aldri likt sånn mat jeg..så er helt i start fasen på å smake det ennå. har foreløpig holdt meg til stekt ris og stekte nuddler ;O) safe.. hehe
Gjest Skrevet 11. september 2006 #68 Skrevet 11. september 2006 Jeg også hater trygdekontoret..Tror de ansetter bare snigler der..Om å gjøre å være treigest etaten...Blæh. Vi pleier ofte å ha en rett som de her kaller kjærlighet spesial.Den er for 2 personer og er 5 retter...Det er så godt..Blir sulten bare av å tenke på den maten..Elsker stekt ris.Nam nam :0) Jeg har heldigvis ett tantebarn som arver alt etter snuppa.så ting blir iallefall slitt ut.Det er verre med eldstemann han vokser så raskt at han klarer ikke slite ut noe tøy.. Har foressten vært uten internet i hele dag.Har hatt sterke abstinenser :0(
Chiquita Bananas Skrevet 11. september 2006 #69 Skrevet 11. september 2006 Stresser med trygdekontoret selv - men ser ut som det var lønningskontoret til arb.giveren min som er treige !! Vi får se - er ikke pengene inne i morgen som dem har lovet så sender jeg gubben på dem. Han higer etter å skjelle dem ut for dårlig og treg service. Gruer meg til trygdekontoret skal holde på med svangerskapspengene mine - håper det ikke blir noen problemer der !!! Er lei av å måtte vente på pengene mine..... Det er ikke kylling gongbao ? Tror den er litt sterk også. Vi elsker kinamat - lagde frityrstekt svinekjøtt i sursøt saus med sesamfrø idag....Gjett om alle barna våre skal lære seg å elske kinamat. Oj - nå er det skikkelig liv i junior etter middagen. Tror han likte den ;op Fy søren tv'en er stor !! Hodene dekker søren meg hele skjermen - freaky !!! Når det er nærbilde altså....vil ikke se noe ekkelt eller skummelt på tv'en da får jeg det rett i trynet !!
vinterbarn ;O) Skrevet 12. september 2006 #70 Skrevet 12. september 2006 Rart.. det står at jeg skrev her kl 22.45 igår, og det gjorde jeg også..men innlegget mitt er ikke her... sleit veldig med dataen igår, sikkert det som var grunnen da ;O( Hebbie; ja, helt korrekt ang den kina maten, skulle nesten tro du var kineser jo... ;O) Snakk om å skjønne det uforståelige, ble imponert nå.. hehe.. Den er litt sterk ja, men super god...nam nam.. Den tv blir stas å se familie filmer på etterhvert den da... skal du filme fødslen eller??? he,he.. tenk den størrelsen a, ikke så mye som blir overlatt til fantasien da.. hihi... Og som du sier.. alt er så stort, hva med en sprekkferdig kvise.... PANG så virker det som den kommer splash i sofaen.. hehe.. Kan tenke meg gubben er fornøyd nå da... gutte drømmen er oppfylt.. gutter er rare ;O)
Gjest Skrevet 12. september 2006 #71 Skrevet 12. september 2006 He he ja film fødselen og vis det til hele familyen under en god middag...He he he:0) Vi har prosjektør så det dekker nesten hele veggen når vi ser film.Men ikke alltid vi ser det i kino format.Skrekk filmer orker jeg ikke...Iallefall ikke nå når jeg er gravid.Skvetter jo for alt mulig jo... I natt holdt jeg på å klikke..Sovna engang etter klokka 03.30.Liten sparka og var rabiat,til slutt var jeg så trøtt at jeg var på gråten... Nr 2 tissa i senga i natt.Tror han gikk i søvne,for han gikk først inn på badet,så i senga og på badet igjen...Alt i løpet av 4 min eller så..han var helt knust av å ha tissa i senga.Han pleier aldri å gjøre det.Så jeg lurer på om han drømte at han fortsatt var på do så kom det i senga..Uansett full skifting på senga i natt.Det var etter det liten livna til og herja vilt....Las 200 sider av ei bok...Ville bare sove, men jeg klarer ikke sobe når det sparker slik.Det er så vondt. Hebbie Hilse gubben din og si gratulerer med dagen eller var det i går det foressten???? Da må du gratulere han med vel overstått dag :0) Kos å prate med deg igjen vinterbarn ;0) det var på tide...he he he
Gjest Skrevet 12. september 2006 #72 Skrevet 12. september 2006 Er invitert på laks hos mamma idag..deilig å slippe å lage middag for engangs skyld :0))
vinterbarn ;O) Skrevet 12. september 2006 #73 Skrevet 12. september 2006 åh.. det er deilig, å slippe å lage mat... sliter med å finne på noe nytt hver dag jeg.. men det er vel egentlig et ganske kjent problem ;O) Lenge siden vi ble bedt på middag, det hadde vært digg med mammas kjøttkaker nå... tror nesten jeg må be om det en dag ;O) Idefix: leste ang frisør til sønnen din, var litt rå pris på et barn?! Ikke forde jeg egentlig veit, for jeg klipper de selv.. er så greit med lagt hår og jenter..trenger liksom ikke noe ordentlig sveis.. værre med gutter der!!
Gjest Skrevet 12. september 2006 #74 Skrevet 12. september 2006 Betalte 285 kr synst jeg å huske..Synst det var en rå pris.Men har har tykt hår da...Men han ble ikke noe fin på håret så skal aldri bruke den frisøren igjen...Mellomste tar vi med maskin selv.han er så fornøyd da..Men eldstemann vil ha litt mer sveis :0) Snuppa har engle hår,veldig lite så naboen klipper henne.tar bare noen minutter det..Prøver å spare litt på lengda, men hun nekter å ha i hår strikk slik jeg var.Så det ender vel med at hun blir kort klipt etterhvert.... Måtte legge meg litt ned på i ettermiddag fik så vondt i magen....Men nå spiser jeg kveldsmat og skal se på hvordan det gikk med bøndene i jakten på kjærligheten :0)
Chiquita Bananas Skrevet 12. september 2006 #75 Skrevet 12. september 2006 Hei jenter.... Jeg og gubben er drevne kinamat spisere ;op hehehehe.... ble skuffa over den nye plassen. Maten var ikke i nærheten av vår stamplass... var dyrere også. Men gubben likte maten og det var viktigst fordi dette var jo hans dag.... 285 kr var mye for hårklipp for et barn - jeg betaler 300 kr for stuss hos ei venninne som er frisør... Skal hilse og si takk fra gubben ) Jeg sendte sms til alle i familyen min og sa at han hadde bursdag - hehehe....de sendte melding hele gjengen. Han ble så glad ) familyen hans har ikke gitt lyd fra seg, men så er alle i USA akkurat nå - så det kommer nok sent. Broren min ringte til gubben og tantebarna sang bursdagssang til ham ) Har bare lagt på meg 1 kg iløpet av en måned enda jeg har trøkka i trynet masse kaker og slikt. Hun så protein og sukker i urinen og spurte om jeg hadde spist noe søtt igår...ikke som jeg kom på. Da plutselig gikk det opp for meg at jeg hadde stappa i meg et stoooort stykke sjokoladekake igår kveld. Hehehe....jeg måtte begrense kakeinntaket mitt ;op liksom det skjer !! Skal jo i dåp om 2 uker med masse kaker.....Og nå skal jeg spise masse sjokolade og popcorn - er jo gubbens bursdag og jeg spiser godteriet. Han likte morgenkåpen !! Så nå skal han bruke den hele tiden sa han fordi den var så god og myk - han hoppa i den så fort han kom inn døra )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå