Gjest Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Sånn, nå er du også med i overskrifta vinterbarn ;0) God bedring til deg.Ikke noe greit å få influensa nå :0( Jeg også vil vite sikkert hva som er inne i magen min.Den legen som sa at han såg pung, har en enorm feil prosent...Han presterte å se gutt ei uke før termin på ei venninne av meg ut kom ei jente.Så da stoler jeg ikke på han..Så her handler jeg bare nøytralt.Får ta igjen å handle farger når babyen er født. Nå må jeg finne senga har fått migrene igjen.Men måtte bare se Mord og Mysterier før jeg la meg.. Natta jenter.
vinterbarn ;O) Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Se der ja.. så koselig da ;O) Da har jeg plutselig fått en grunn til å komme inn her igjen.. hehe.. Blir gal av denne forskjølelsen, ikke nok med at nattesøvnen blir minimal.. men jeg kaster jo opp igjen selvfølgelig. Har ikke mye å gå på før den spyingen startet igjen... Men nå kaster jeg opp før maten, for da ser det ut som jeg beholder den bedre etterpå!! Hurra for graviditeten ;O) Har en venninne som er litt kortere enn meg.. første graviditeten hennes.. "Trodde det bare var fryd og glede med å gå gravid jeg, men så feil kunne jeg ta!!" det er så sant så sant!! Absolutt en velsignelse og en opplevelse jeg selfølgelig ikke ville vært uten.. men bare glede.. det er litt å ta i syns jeg også ;O) Men alt i alt når den lille ligger på brystete fersk og god...så er det absolutt verdt dette ;O) Skal dere noe spennende idag da jenter?
Gjest Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Hei hei..Sov til klokka 12 i dag..Liten inn i magen er aktiv fra midnatt til klokka 03 hver eneste natt..Da er det ikke lett å sove :0( Har vært en liten tur og handla inn til helga.Litt lørdags snop tl ungene,ellers skal jeg ikke noen ting.Tusle meg inn på msn tenkte jeg... Nei,det er ikke bare glede og gå gravid.Sliter med kvalme jeg også, men kaster heldigvis ikke opp.Men skal vi kjøre ett stykke med bil må jeg ta postafen ellers går det galt :0( Håper du blir frisk raskt. Jeg sliter med migrene igjen,har litt stiv nakke så det kan vel være derfor. Leser mye på natta når jeg ikke får sove alikavel. satser på rolig kveld med hjemme laget pizza og barnetv snop :0)) Ha ei fortsatt god helg jenter !!
Chiquita Bananas Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Hei jenter - hehehehe....ny tråd ) Har kjørt svigers til Gardermoen er såååå misunnelig - ville dratt selv til USA !!! Men men....neste år. Da vi kjørte hjemover så var det en dust som var på vei til å skifte fil i det vi var i blindsonen hans - gubben bråstoppa og tuta. Typisk så hadde ikke jeg gravidbelte fordi den var på førersiden og jeg holdt ikke beltet nedenfor magen - ellers gjør jeg det. Så jeg fikk litt vondt og Junior sprella vilt i magen etterpå...Har hatt litt vondt i hele dag... Men alt er nok bra. Det var bare et lite bråstopp..... Ellers brukte vi resten av dagen på å shoppe - igjen !!! Og sove..... Håper du blir snart frisk igjen vinterbarn !!! Er ikke gøy å være syk ( Kos deg ikveld da Idefix med pizza - var det ikke det du skulle ha ?
Chiquita Bananas Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 hahaha....sukkkeret har gått i hodet på meg ;o) Leste på den gamle tråden....først og fremst Vinterbarn...du er alltid beregnet til tråden, men du var ikke på BIM akkurat da jeg begynte ) hehehe..... Og jeg leste feil : du skrev småttissene - jeg leste små tissene !!! Tenkte - HÆ !!! pervo eller ;op
Gjest Skrevet 2. september 2006 #6 Skrevet 2. september 2006 He he he flere som har fått sukker kick her idag..har spist så mye snop at jeg holdt på å kaste opp alt jeg hadde spist i sted...Er ikke vant med å spise snop lenger.... Har sett Walk the line.. Filmen Om Johnny Cash.Bra film,men litt trist.... Jaggu synger begge to bra.Trodde egentlig de mima jeg.men det gjorde de ikke... Nå må jeg vel finne senga før kvalmen tar overhånd igjen...Liten har sparka helt vilt i kveld.Er nok alt sukkeret , pluss at jeg lo så jeg grein av Kristian Valen på tv...Steik for en fyr :0)) Natta jenter :0))
Chiquita Bananas Skrevet 2. september 2006 #7 Skrevet 2. september 2006 Er litt vond i magen etter en stoooor bolle med salat og masse muffins. Har dårlig samvittighet over alle disse søtsakene ( Trodde jeg skulle klare å holde meg, men nei...jeg skal aldri være eplekjekk og si at jeg skal ihvertfall være sunn. Trodde jeg skulle slippe unna søtkicket, men nå har den vart lenge og vært sterk !! Må vel ta slutt snart....
Gjest Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Holder på å bli sprø på natta nå.Liten ar aktiv fra før midnatt til klokka er ca 03.30....Sparker og vrir seg som en galt.Det gjør kjempe vondt så det er umulig å sove..Kommer til å bli en aktiv krabat vi får når han er født.Kos å kjenne liv,det er ikke det altså..Men skulle gjerne sett at han hadde en annen døgn rytme... Sovna rundt 04. idag....Er så trøtt..
Chiquita Bananas Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 Skal ikke være lett nei.. Igår kveld så lekte jeg med ungen ) Strøk og holdt på magen - var aktiv og fikk et par skikkelig spark som jeg kjente i hånden. Men da gubben tok hånda bort så ble han rolig, bare et lite spark. Og våkna til med en gang han stakk...En gang snudde han seg virkelig rundt og jeg kjente hele magen vibrerte og DEN flodbølgen i magen. Kjempegøy !! Så rart å kjenne noe som lever i magen )
Gjest Skrevet 3. september 2006 #10 Skrevet 3. september 2006 Kjennest ut som en ailien til tider :0)) Sitter å skal bestille flanellsbleier fra sparkjøp pluss litt andre ting, men kommer ikke inn på sidene...grrrrr... Samme her når liten sparker helt vilt pleier jeg å be gubben legge hånden på magen min,da roer han seg litt ned, men ike alltid da. Skal snart hente eldstemann som har vært på besøk med en kamerat.Han må ta ferge så jeg må hente han på fergen.Ikke lett når beste vennen bor langt borte.. Lurer på om han skal få mobil telefon, mamma vil gi han pappa sin..Hadde vært greit å ringt han hjem.Men på en annen måte er han jo bare 8,5 år..Sukk ikke lett det der. Jeg pleier å stryke magen min og dytte litt til når liten er kjempe aktiv...Det er morsomt.Rart å tenke på at det er aller siste gang jeg går gravid.Skal aldri få æren av å kjenne spark senere..Men litt godt også.Klarer ikke bestemme meg om jeg skal sterilisere meg under ks eller ikke...Det er ett vanskelig valg.Har jo fått beskjed om å fjerne livmora i løpet av neste år...Men frem til da må en jo beskytte seg...Sukk ikke enkelt... Ble sittende å se på babytøyet jeg har kjøpt.Har kjøpt en blå dress ellers er alt nøytralt,tør ikke noe annet...Men får jeg enda en ul og ny lege som sier gutt.Da skal jeg iallefall kjøpe noe mer i blått :0) Eller gutte tøy iallefall.
vinterbarn ;O) Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 Hei på dere aktive jenter..klarer ikke å holde følge med dere jeg altså..hehe.. prøver hardt da ;O) Hebbie...dere 2 har jo små-tisser i magen da.. har vel sikkert en slags jeg også, bare ikke sikker på hvordan ennå....ARGH ;O) Idag har jeg hatt bursdag for eldste jenta.. fyller 7 år i morgen, hadde det inne på et lekeland.. sinnsykt digg å slippe å ha det hjemme når formen er som det er nå! Holder med 2 voksen selskap til uka.. Stor familie, liten plass.. må dele opp.. Idag lå jeg i senga med eldste.. hun lå og titta på magen, så sparka lille til noe sinnsykt.. hele magen gikk i bølger.. ho holdt på å le seg ihjel.. Skikkelig gøy å være gravid med så store barn, de forstår liksom så mye nå. De vil gjerne ta del og gleder seg nesten mere enn meg.. hehe.. Ang mobil: er det ingen lett sak.. vi har sagt her at de får vente til de er 10-12 år, har ikke noe mas ennå takk og lov.. man må jo nesten gi det når alle andre får.. ellers er man jo plutselig helt utenfor, man vil jo ikke det med sine egne barn, noen ganger må man vel bare fire på prinsippene sine.. ikke enkelt med barn visse ganger.. blir nok noen tøffe avgjørelser oppover.. og noen blir nok sikkert fryktelig feil. Glad vi har en stille og veldig fornuftig eldste jente som vi må prøve og feile oss fram med.. for den neste er litt mere racer av en unge.. hehe..
Gjest Skrevet 3. september 2006 #12 Skrevet 3. september 2006 Godt å høre at det ikke bare er meg..Vil også vente til han er 10-12 år og det har vi sagt fra til han om...men han maser i vei. Tro om det blir gutt på oss alle tre..Det hadde vært morsomt. Hvilken uker er dere i nå.jeg er 31 uker på vei.har under to mnd igjen :0)) Jippi. Gratulerer med dagen til jenta di vinterbarn !!! Ungene mine gleder seg vilt til at babyen kommer.Men hun på 3 er litt avventende da.. Blir nok litt sjalusi fra henne. Nei nå må jeg gå å lese om Svein og Rotta til guttene. Noe av det morsomste barnelitteratur som finnes.Holder på å le meg i hel selv jag, når jeg skal lese.Lyd bøkene er bare fantastiske.
Chiquita Bananas Skrevet 3. september 2006 #13 Skrevet 3. september 2006 Jeg er 25 uker nå - så det går fremover... Prøvde å se på magen når han var så aktiv, men jeg kikket alltid en annen vei da han gjorde det. Men jeg kjente hele magen beveget seg.. Er snart bare 100 dager igjen !! Skulle du få deg hund idefix ?? Fant ligger slakt på ryggen i to seteren og gidder ikke lee på seg enda jeg plager ham....Men når gubben beveger seg og kikker på ham SÅ begynner han å logre. Dritthund !
Gjest Skrevet 3. september 2006 #14 Skrevet 3. september 2006 Ikke ennå..Vi har bestemt oss for å ikke skaffe hund før vi veit om alle ungene ikke er allergiske.Kan ikke skaffe meg hund så måtte gi han fra meg..Det takler jeg ikke... Får hunden deres lov å ligge i sofen, det skal ikke min få lov til.He he he..
Chiquita Bananas Skrevet 3. september 2006 #15 Skrevet 3. september 2006 Liker det IKKE, men dette har han fått lov til helt siden han var valp og han er nå 6 år gammel og han kommer til å ligge der når han er alene hjemme. Sofaene er slitne uansett så det går greit - er slitesterke så det er heldigvis ikke kloremerker, men jeg ser den er litt sliten i stoffet. Irriterer meg grenseløst - fordi han søler til sofaene så mye....
vinterbarn ;O) Skrevet 3. september 2006 #16 Skrevet 3. september 2006 Takk for hilsen Idefix.. syns det er utrolig at jeg har en datter på 7 år.. begynner jammen å bli gammel nå skjønner jeg ;O) Snart 3 barns mor..blir vel ikke noe yngre av det.. hehe... Jeg er i uke 22 snart nå.. om 2 dager, så tiden går faktisk unna for min del også nå, tar dere snart igjen jeg ;O) misunner deg nedtellingen Idefix.. er noe spesielt og bare ha 10 uker igjen.. da begynte jeg å telle ned ihverfall!!! Og du veit jo datoen også da.. så da slipper du spenningen om når det skjer noe ;O) Hundene vår en ingen sofa hund.. ho tror det selv da, prøver seg stadig når jentene sitter her nede alene på morgenen, men aldri prøvd når vi er nede.. skikkelige lure dyr!! De små jentene klarer jo ikke å dytte ho ned.. og ho hører vel ikke de små stemmene heller tenker jeg.. hehe.. Idag har ho fått en ordentlig madrass borti kroken sin.. så nå bør ho bare være fornøyd!! Elsker å ligge under bordet ved beina mine, men orker ikke det lenger.. Greit å ha ho vekk fra bordet syns jeg ;O)
Chiquita Bananas Skrevet 3. september 2006 #17 Skrevet 3. september 2006 Hunden hører som regel på meg siden jeg er bestemt, men til tider så er han døv !! Men...når jeg brøler til med mørk stemme da lystrer han - men det er jo stress å gjøre hele tiden.... Jeg ga babymadrassen til ham på rommet - så nå har han en madrass og et vatteppe han elsker !! Får vi ny sofa så blir det lettere å innføre en regel om å ikke være i sofaen for da er det ikke noe han forbinder med at han kan ligge der og dra seg.... Er slitsomt når dem skal være i nærheten hele tiden, men jeg merker at jeg savner ham av og til når han ikke er i nærheten...hehehe Det går virkelig fremover for deg Vinterbarn....tenk at det er 1 måned mellom oss tre....Tripp trapp tresko.... Og jeg er på førstemann !! Har virkelig dårlig tid å ta dere igjen da ;op
Gjest Skrevet 4. september 2006 #18 Skrevet 4. september 2006 Pleier alltid lese avisene på nett når jeg spiser frukost.Men idag synst jeg det bare ble trist. ser Steve Irwin er død.Kjente jo ikke fyren, men ble skikkelig lei meg.Tenker på kona og barna hans.Mer engasjert fyr må en lete lenge etter og i tillegg så glad i dyr. Ellers så er jeg på vei til frisøren,gleder meg helt vilt til å få klippa håret mitt.Gidder ikke føne det idag.det regner noe vannvittig så da sparer jeg penger på føn....To sek.ute og en er like vill på håret. Mamma ville være med på tur så da kjører hun.Veldig greit det.så sparer jeg bensin :0) Har jeg sagt at vi nesten har levd i sølibat siden jeg ble gravid.Holder på å bli sprø.Er så lei av kvalmen, men når gubben snur seg i senga blir jeg kvalm...Guuud som jeg gleder meg til å få ut denne krabaten.Han også..He he he :0)) Orker liksom ikke noe ompa ompa når en er så kvalm.Heldige de som slipper den h....kvalmen !
Chiquita Bananas Skrevet 4. september 2006 #19 Skrevet 4. september 2006 Jeg leste også det innlegget !! Veldig trist, men det var vel et tidsspørsmål med tanke på alle de halsbrekkende stuntene på han. Er rart - alle kjenner til ham og nå er han død.... Håper du blir fornøyd hos frisøren ) Jeg må få klippet gubben, håret hans har blitt litt langt baki nakken og da ser det ikke bra ut. Huff....det er ikke greit å være kvalm. Jeg maser og maser på gubben og nesten truer ham ) Han har problemer siden det er en baby inni meg og føler han gjør noe galt....Når jeg tenker på det selv så får jeg helt hetta og mister lysten med en gang, men vi har våre behov jo !! Ringte advokaten idag - nå skal han sende et konkurskrav til gamle jobben om han ikke utbetaler pengene til meg og han syntes det var bra jeg informerte om at det er enda ei jente som har saksøkt ham. Håper bare det snart blir en slutt på dette !! Har jo snart vært ett år om ikke ting får fart på seg. Greit det så lenge jeg får pengene - akkurat nå så driter jeg i hva som skjer med den plassen - det er jo ingen som går der lengre og alle de stamkundene har slutta å gå der. Og det har skjedd etter jeg slutta så det er ikke min feil ) Jeg er ikke avhengig av å gå til sentrum - handler mat der, men det er ingen som sier noe til meg eller sikkert kjenner til saken...Var bare kjipt i begynnelsen..
vinterbarn ;O) Skrevet 4. september 2006 #20 Skrevet 4. september 2006 Hei og hopp..har den hersens kaninen dukket opp på siden her igjen nå da..fortsatt like slitsom ;O) Guuuuud nå har jeg vært flink her.. bakt 3 kaker.. bare å støvsuge igjen så er vi klare for selskap her.. hihi.. Bekkenet skranter noe så veldig idag.. klarer ikke å sette inn i oppvaskmask engang.. så tror mannen får ta seg av støvsugingen. Den hopper jeg lett over med denne kroppen. Sex ja.. det har vært en artig erfaring denne gang.. har hatt enorm lyst.. pleier ikke ha det til vanlig akkurat ;O) Så nå har jeg virkelig fått igang mannen i en god vane her.. er bare at nå er den borte igjen, syns det er vemmelig når babyen sparker samtidig.. kan ikke noe for det.. så dere kan jo bare tenke dere den frustrerte mannen jeg sitter igjen med her ;O) hihi...
Chiquita Bananas Skrevet 4. september 2006 #21 Skrevet 4. september 2006 Det blir litt feil når man har en kosestund også plutselig sparker ungen for å gi beskjed at han er der også - da er det vanskelig å holde på lysten !!! Håper selskapet går knirkefritt og du får kost deg masse )
vinterbarn ;O) Skrevet 4. september 2006 #22 Skrevet 4. september 2006 jada.. kaker går ned på høykant om dagen det nå... nam nam.. tilbake til hverdagen, bare brusen som mangler.. men det liker jeg plutselig ikke så ikke akuratt noe savn ;O) Hebbie: nå har jeg tenkt å spørre deg sååå lenge, har dere tenkt på navn?? Glemmer å spørre hele tiden, for ble jo ingen Vimselingh ;O)
Chiquita Bananas Skrevet 4. september 2006 #23 Skrevet 4. september 2006 Har jo planer om å ha kakefest hos meg på torsdag for da er det 100 dager igjen ) Hvis alt går etter planen da - er jo midt i flyttesjau...Må hente ned møblene på et lager i området her og vi har jo stooore problemer med å plassere dem i huset. Nesten hele kjelleren er okkupert av leieboeren og da er det bare smårom igjen. Og jeg er drittlei av at stua og gangen er stappfull av ting og tang. Så hvis vi får fjernet det så kan jeg ha besøk... Vi har ikke bestemt oss for navn enda, men vi har lekt litt med Fredrik - synes det er så søtt navn på en liten ramp ) Gubben var og er en liten ramp og jeg kan tenke meg at Junior er det også !! Men vi har ikke tenkt så masse på navn enda. Du da ?? Har du funnet begge deler ?
vinterbarn ;O) Skrevet 4. september 2006 #24 Skrevet 4. september 2006 Hadde du en fullt møblert leilighet før? Da blir det jo dobbelt opp ja.. Du får hive ut hans ting.. hehe.. Vi har snakket litt om navn, men vanskelige for å bli enige.. så må vi jo finne 2 ihvertfall ja ;O) Har tenkt litt på Theodor og Selma eller Thelma. Liker litt sånne navn som ikke alle i klassen heter.. Kjenner ingen her som heter de navna. Jeg liker veldig godt Frøya også..men da steila mannen!! Så liker vi Linus.. men veit ikke helt om vi tør kalle barnet for det.. er det kult når man blir stor liksom?? Så veit ikke noe helt sikkert ennå... Godt vi har godt med tid foran oss.. hehe..
Chiquita Bananas Skrevet 4. september 2006 #25 Skrevet 4. september 2006 Hehehe.....er så dumt å kvitte seg med ting når leieboeren forhåpentligvis skal ut neste år for da har vi en hel etasje som skal møbleres og vi liker begge sine møbler. Men nå har jo gubben fått en ide å rive den enkle garasjen og sette opp en dobbel garasje som er stor nok til en tredjebil i lengden og den skal være 3 etasjers !! Er det mulig !! Har aldri hørt om en 3 etasjers garasje !! Men da får vi god plass til ting og et stort soverom over garasjen... Alle de ideene hans - og gjett hvem sine penger som skal brukes ?? Hehehe....mine...men det blir en investering i huset da... Er ikke lett å finne på et navn som skal være kult og brukendes i voksen alder !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå