Mamsen med lillemor i magen Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Jeg er for det meste kvitt svangerskaps kvalmen, men av og til blir jeg kjempe kvalm og kaster opp like etterpå. Når jeg kaster opp, får jeg liksom kramper i magen, den strammer seg, og det er ubehagelig for meg.... men jeg lurer på om dette kan skade barnet? Jeg er i uke 23. Takker for svar
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Har i hvert fall aldri hørt at det skal være farlig å kaste opp. (Har selv spydd fram til fødsel i mine svangerskap) Bruker jo litt magemuskler, kanskje ikke så rart om magen strammer seg, men kan ikke tro det kan være skadelig. (Når det er sagt, jeg "satte i gang" den ene fødselen min pga en omgangssyke. Det var bare to uker igjen til termin, så det var ikke noe problem. Hadde vært hos jordmor dagen før og fått beskjed om at det ennå var lenge igjen... Men så fikk jeg altså omgangssyke; spydde mer enn 50 ganger (sluttet å telle når jeg kom så langt) i løpet av kvelden/natta. Det var helt villt!. Bare brakk meg på slutten (var for lengst tom i magen...) men ble helt fullstendig "gåen" i magen. Føltes som om jeg skulle ha gjort tusenvis av sit-ups, orket ikke stå oppreist... Da satte fødselen i gang neste morgen; er ikke et øyeblikk i tvil om at den voldsomme omgangssyken hadde skylda. Men det er jo veldig stor forskjell på dette og å kaste opp en gang eller to eller litt til, da...) Vet ikke om dette var til noe hjelp for deg; kanskje andre som vet mer? Fint at du er kvitt den verste kvalmen; lykke til videre med svangerskapet!
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 2. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2006 Takk for svar. Det var beroligende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå