Gå til innhold

lekegrinn barnemishandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenker på å kjøpe lekegrinn, siden vi har en liten hund som er 1 1/2 år og veldig leken og elsker å sleike i ansiktet osv. men så hører jeg noen si det er som å ha ongen i bur og mishandlig osv. tenkte det kunne være greit å ha en plass å legge henne når jeg går på do og er på kjøkkenet. hunden hopper også ofte opp i sofaen og elsker leker. har jo ikke lyst å kjefte på hunden hele tiden for at han stjeler lekene hennes og flyr rundt når hun ligger på gulvet.. hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp det du. det høres veldig fornuftig ut. for deg så vil det jo være en sikkerhet. og barn har ikke vondt av å sitte i lekegrind, så lenge det ikke blir hele dagen.

Skrevet

Men da er i så fall sprinkelseng også barnemishandling og fengsel. For ikke å snakke om når vi binder de fast i bilstolen.

Skrevet

At å sette ungen litt i lekegrind skal være barnemishandling...den er drøy! Ungen kommer mest sannsynlig til å trives godt oppi lekegrinda, hvis han får være der helt fra han er bitte liten. Å introdusere lekegrind til en unge på 8-10 mnd kan visst være vanskelig.

Jeg har hund og skal ha lekegrind, når jeg skal være alene med babyen om dagen, må jeg ha en plass hvor han kan være om jeg skal på do o.l. Lekegrinda vil bli babyens plass-der må hunden holde seg unna; på samme måte som at vi kommer til å lære babyen at hundesenga- det er hundens slappeavsted og der skal han få være i fred.

Skrevet

nei det er ikkje barne mishandling.... Det er en trygghet! Har selv gått til innkjöp av lekegrind og har tenkt og bruke det fra den er bitte liten...

Skrevet

Hadde det vært barnemisshandling kan du være helt trygg på at de ikke hadde vært lov å selge. Vi også kommer til å bruke det pga dyra, men selvfølgelig kun i moderate mengder!

Skrevet

Synes vel igrunn det høres mer ut som på grensen til barnemisshandling å la barnet ligge alene på gulvet i stua med en hund i rommet dersom du må på do, hente vaska, ta en dusj osv osv... Eller la barnet krabbe fritt rundt uten tilsyn, huff. Her i huset skal vi ha en lekegrind, men den skal ikke fungere som "barnevakt" hele dagen :)

Skrevet

Jeg er utdannet førskolelærer, og mener leikegrind ikke er barnemishandling! Den er drøy! Å ha en baby oppi leikegrinda er jo kjekt så vet man hvor den er, at den er trygg hvis man må på do etc.. Men det å la en baby være oppi der hele tiden, som en oppbevaringsboks er noe helt annet, mener nå jeg.. El enda verre, å settte store babyer/barn som har behov for å leike/utforske oppi der over lengre tid.... Men det tror jeg ikke er så mange som gjør :)

Skrevet

det tror eg ikke noen gjør, nei.. skal selv ha reisesenga, som var gigantisk, forresten, som en lekegrind. vi har ingen dyr, men den skal benyttes når jeg går på do, eller baker brød. dessuten vet jeg om barn som liker å ta sin formiddagslur i lekegrinda sammen med koseteppe å lekene sine å en melketår ... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...