Perle_ Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Hei:) Har en utrolig fin tid med en veeldig våken guttebaby. Trenger å avlaste armene mine litt, slik at de kan gjøre litt andre ting enn å bære innimellom.... Han liker ikke Baby Bjørn sin bæresele, noen som har prøvd andre typer bære"greier" og som er fornøyd?
Lille Bill Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 He, he. Foeler at dette spoersmaalet hadde navnet mitt skrevet i store bokstaver. Maya Ring sling! Ergo-sele! (For litt stoerre barn). Men det aller, aller fineste, som jeg ikke har selv men som mange jeg kjenner baerer i, er saanne lange, flott sjal som man knytter trygt. Hvis du legger spoersmaalet ditt inn paa www.ap-norge.com kommer du til aa faa maaaange, gode svar. :-)
Ranveig R Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Vi har Ergo bæresele som vi har brukt frå guten vår var vel 5 mnd. Du kan bruke den frå babyen er stabil i nakken (trur det står frå 3 mnd på www.babyslynga.no - der vi kjøpte den), og den kan og brukast frå nyfødd med spedbarnsinnlegg. Vi er i alle fall veldig fornøgde med selen, du kan bære babyen på magen fram til 5 mnd, og på magen eller ryggen frå 5 mnd og oppover. Den er god å ha på, og med det breie hoftebeltet bærer du lite av vekta på skuldrene/ryggen. Bærer du babyen på ryggen merker faktisk knapt at du bærer på noko i det heile tatt, er meir som om du har lagt på deg nokre kilo, enn som om du bærer dei. Men det finst mange andre bæredingsar óg, sjekk ut www.tettinntil.com
Halloween-mamma Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Hei! Jeg kjøpte Mei Tai (bæresele) da gutten min var 4-5 måneder, og kan absolutt anbefale deg det. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten, jeg Også er de så fiiiiiine Sjal er også ypperlig, og til en så liten pjokk er det veldig mange som foretrekker elastisk sjal fremfor vevd sjal. Det elastiske er forholdsvis enkelt å knyte på seg, og har utrolig god bærekomfort. Har ikke fått prøvd elastisk sjal selv, men hvis jeg skal ha flere barn så skal jeg definitivt ha et slikt! Så finnes det såklart slynge og pouch også..veldig greit å bruke hvis babyen skal veldig mye opp og ned av bæredingsen... Det er altså mye å velge i! Du kan stikke innom www.tettinntil.com - forum for bæring. Der kan du spørre om hjelp og råd, se bilder av alle dingsene og gå på bæretreff der du kan få prøvd masse forskjellig før du bestemmer deg for hva du vil kjøpe. Eller du kan finne syoppskrifter på de forskjellige bæredingsene og lage dem selv Lykke ti!L
WWJD Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 RINGSLYNGE er helt supert fra de er helt små (da ligger de i den. Du kan til og med amme med slynga på og skjule puppen for uvedkommende øyne hehe). Når de blir større sitter de godt både forran, på siden og bak. Den er god og behagelig for dere begge. JEg har akkurat skaffa meg en, og i dag sovnet gutten min i den uten å surve og gråte som han alltid ellers gjør når han skal sove. Han har dessuten hatt feber i dag, og da sov han liggende i den hele kvelden (han er 8 mnd)
Luckyme og vennen Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 God kveld! Vi har hatt Ergo bæresele siden hun var helt liten. Da brukte vi spedbarnsinnlegg. Nå sitter hun vendt inn mot magen. Begge deler fungerer kjempefint! Hverken hun eller jeg får vondt i ryggen. Har brukt den på korte og lengre turer, og når jeg gjør husarbeid ;-) Kan absolutt anbefales m.a.o
Beth84g Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Elastisk bæresjal!!! Blitt helt frelst jeg nå. Er så utrolig behagelig å bruke og ungen sitter så fint.
Sjalabais Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 Vi har en del forskjellige typer bæretøy her hjemme, og vi bruker alt! Ringslynge: veldig greit til nyfødte + til småbæring av større babyer og små barn - f.eks. ved en kjapp tur på butikken o.l. Belaster en skulder, rygg og hofter. Elastisk sjal: super deilig å bære med! Passer fra nyfødt og oppover til babyen er rundt 10 kilo. Finnes også elastiske sjal med et ikke-elastisk midtstykke som kan brukes enda lenger. For elastiske sjal finnes det knuter hvor en kan knytte på seg sjalet først og ha babyen oppi etterpå. En trenger ikke å knytte av seg sjalet for å ta ut babyen. Dager hvor jeg vet at Sjalababyen skal bæres mye, men skal mye inn og ut av bæretøyet velger jeg elastisk sjal (hun er snart seks mnd'er og veier ca 6,5 kilo, kommer til å ha mye glede av sjalet en god stund til). Belaster begge skuldrene i tillegg til at du bærer med rygg og hofter. Vevd sjal: også nydelig å bære med! Topp bærekomfort og er veldig stødig. Bruker det mye på tur. Belaster begge skuldrene i tillegg til at du bærer med rygg og hofter. Mei Tai: helt topp! Har to stykker og har planer om å skaffe meg flere :-) Mei Tai'er belaster også begge skuldrene, rygg og hofter. PS! Da jeg begynte å bære med ringslynge og Mei Tai skulle jeg aaaaaldri sette mine bein i et sjal... Nå bruker jeg det mer eller mindre daglig ;-) TA EN TUR INN HIT: http://www.tettinntil.com/ Her finner du masse informasjon om bæring, forskjellige typer bæretøy, hjelp til bæring, linker til nettbutikker + + + Lykke til med valget av nytt bæretøy!
tin-tin Skrevet 2. september 2006 #9 Skrevet 2. september 2006 vi har hatt baby slynge. veldig fornøyd med den!!! brukt siden tulla var 1 mnd. og hun koser seg fortsatt i den og er nå 10 mnd. du finner den på babyslynga.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå