Gå til innhold

Dere som har gaatt veien via det private..

Anbefalte innlegg

Litt pinlig spm, vil ikke vaere gjerrig, men valgte dere alle aa ta en "pakke-loesning" paa tre forsoek eller tok dere sjansen paa at det ville gaa bra i lopet av en eller to ganger? Jeg er saa usikker paa hva jeg skal velge - det er jo litt penger det er snakk om ogsaa.. Man faar mange bleier for de pengene :-)

Fortsetter under...

Hei

Vi skal inn til samtale på tirsdag til en privat klinikk og har sett igjennom papirene vi har fått, men aner virkelig ikke hva vi skal velge. Synes det er kjempe vanskelig. Håper jo selvsagt at det skal gå på første forsøk, men man vet jo aldri...

Vi venter med å bestemme oss til å høre hva legen sier, lykke til videre.

Hei Sonja!

Vi var også veldig usikre på det spørsmålet da vi valgte privat. Uansett vet man ikke hvilket forsøk man er så heldig å få sitt ønske oppfylt og vi tenkte det er bedre å tape noen tusen på å klare det på første forsøk enn å måtte betale mye mer ved å ta enkeltforsøk. Vil ikke gi deg noen råd om hverken det ene eller det andre, men deler bare tankene vi hadde da vi valgte. Kommer kanskje litt an på hva problemet er og hvor gode muligheter dere egentlig har, men om legene mente vi hadde 80 % sjangse for å lykkes ved 1 forsøk ble det ikke klaff.

Man vet aldri, men håper dere tar den rette avgjørelsen i forhold til hva dere vil trenge.

Ønsker dere masse lykke til!

Klem fra lille...

Vi har kjøpt en pakke på tre forsøk. Tok ikke sjangsen på at vi skulle greie det på første forsøk. Jeg har betalt 35.000 for 3 ivf-forsøk. (Jeg er under 30 år) Ett forsøk på klinikken jeg hører til koster 21.000, tror jeg...

Er nå på rugedag 12, så det blir spennende å se om vi har greid det på det første forsøket... ;-)

Vi kjøpte pakke på 3!! Er 36 og overvektig så sjangsen vår er jo mindre enn for "vanlige".

Det er jo selvsagt mulig å lykkes på første, men det kan jo hende det ikke går også!

For mange blir 1. forsøk et slags prøveforsøk for å se hvordan man reagerer på medisinene!

Desverre så gikk det ikke hele veien på våre 3 forsøk, så nå kjøper vi enkeltforsøk til vi lykkes!!!

Lykke til

Klart det er mye penger, men vi valgte pakkeløsning. Grunnen til det var at jeg ikke "turte" å stole på magefølelsen og håpe at vi skulle lykkes første gangen selv om jeg innerst inne var ganske sikker. Vi fikk ingen prognose for hvor gode sjanser hadde. Men alderen min (39 år) og at vi haddde prøvd i over 3 år avgjorde valget for vår del.

For oss var det vel heller ikke noe økonomisk spørsmål da vi er godt voksne med stabil økonomi, men det å velge pakkeløsning lettet også voldsomt på stressnivået m.h.t. hvorvidt vi kom til å lykkes eller ikke. Hvis vi mislyktes hadde vi liksom 2 forsøk i "reserve" om du skjønner... og det var nok også den største grunnen til at jeg hadde hele roen under hele forsøket for det føltes utrolig betryggende å ha 3 forsøk å forholde seg til og ikke tenke på at vi måtte lykkes denne gangen.

Nå var vi riktignok heldige og jeg er nå snart 15 uker på vei med vår førstefødte (satte inn 2). Jeg tenker ikke på at vi "tapte" over 20.000 men fokuserer på at vi var kjempeheldige som slapp en ny runde.

Selv med en stabil økonomi er 20.000 mye penger og vi tenkte oss godt om - så jeg synes ikke du skal føle at du er gjerrig!!! Det er nok av dem som ikke har anledning til å gjennomføre dette på en privat klinikk !!!

Lykke til !!!!

Annonse

Vi har valgt å betale for ett forsøk...

Snakket egentlig aldri med legen om en pakkeløsning, bare om evnt egg på frys til nytt forsøk eller søskenforsøk.

Nå er det jo ingen garanti for å få ut nok egg til dette, men vi var heldige.... To egg ble befruktet så vi har ett "i reserve" på frys.

Fryseforsøk er jo også rimeligere enn et forsøk med uttak, så kanskje det er et alternativ å tenke på....

Kan nevne at jeg også er over 36 og lett overvektig, men fikk ikke noe "tilsnakk"...hihi...for dette, eller beskjed om evnt dårligere resultat.

Går privat....

Lykke til med valget og prosessen....

Vi har vært gjennom 1. forøk privat. Er på rugedag 3. Grunnen til at vi valgte privat er ventetiden i det offentlige. så vi valgt da å prøve ett forsøk privat, mend vi venter på det offentlige. Har nå fått brav fra det offentlige at vi kan komme inn i oktober.

Vet at det hadde vært penger spart om vi hadde ventet, men hvorfor skal vi gå og vente og vente og vente. Det tar på psykisk det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...