Gå til innhold

Her er noe å sjekke ut for alle som har fødselsangst!

Anbefalte innlegg

Jeg har for ikke lenge siden funnet siden der det står om dette.

Det er om fødselshypnose. Det er helt genialt. Man lærer seg selvhypnose, man blir mer avslappet, man kan bli kvitt kvalme, bli kvitt angst for å føde og man kan bedøve seg selv under fødsel slik at det ikke gjør så vondt.

Hypnoterapi.no

Noe jeg skal benytte meg av neste gang i allefall!

Lykke til! ; )

Fortsetter under...

Hei.. i teorien er det bra ja. Jeg gikk på det kurset og det hjalp litt, men ikke så veldig. skal man bli kvitt angsten må man nok jobbe mer med den, kurset tar ikke for seg angstbearbeidelse.Da må man ta egne timer til dette, enten hos samme terapeut eller andre. Det spørs vel hvordan angsten arter seg.

Dessuten var kurset dyrt og ikke langt nok i forhold til pris. Jeg har hørt andre lese bøker om det samme og vært fornøyd med det.

Men teorien bak det, at man med dyp avslapping og trygghet får en bedre fødsel, det er jeg sikker på.

Men det blir litt søkt (hvertfall for meg) når en mann som aldri har født står og snakker om 'ubehag' i forhold til en fødsel og hvordan man liksom kan føde uten smerte vha hypnose. Kanskje det går, men jeg tror det ikke før det skjer. Det er kanskje lettere for mennesker som lever litt mer i pakt med naturen og kroppen sin å koble seg over på denne tesen.

Hypnose virket på meg akkurat som dyp avslapping eller meditasjon som man kan oppnå ved en nesten hvilken som helst metode. Men man må jo øve, det er det som er hele kluet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...