Gå til innhold

Hva synes dere??


Guri og Evelina

Anbefalte innlegg

 

Vi har i lang tid bestemt oss for å kalle jenta vår for Evelina. Problemet er bare at jeg til stadighet opplever at folk rynker på nesa av navnet, og sier at "det var uvanlig navn".. Riktignok er det ikke så mange som heter det i Norge, men er det virkelig så spesielt?? Burde vi heller kalle henne for Eline eller Elina??

 

Jeg pleier ikke å bry meg så mye om hva andre mener, men føler at vi har fått vel mange negative reaksjoner.. Så jeg blir litt frustert..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns Evelina er flott jeg.... Det er bare at folk rynker på nesa for alt som ikke er vanlig.... Når det har gått litt tid venner de seg til det og hun kunne ikke hett noe annet. Jeg hadde valgt det navnet jeg om jeg var deg.... Lykke til :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme reaksjonene da jeg kalte min datter for Aurora, for snart 9 år siden.

Da ble det sånne kommentarer som: høh, det er jo ett båtnavn,

eller: Herregud, har da aldri hørt om andre enn den boka der... (aurora i blokk 7)

Fikk til slutt problemer med å si navnet hennes, men nå skal jo "alle" hete Aurora,det er blitt ett pop-navn.

Men jeg angrer ikke på att hun heter det, og hun syns selv hun har ett nydelig navn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg kjenner meg igjen :-)

 

Min ene datter heter Emma. Hun fikk navnet en god stund før det ble vanlig at småjenter het det navnet ;-) Du kan trygt si vi fikk høre det... "Bare gamle damer og kona til Oluf som heter Emma!"

Hehe, må jo bare le av det nå ;-)

 

Evelina er et av mine favorittnavn, så du må absolutt bruke det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et nydelig navn, og du burde så absolutt velge det i stedet for Eline eller Elina (som forresten er helt greie begge to!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei GuriR.

 

Jeg synes det navnet er veldig fint,da mannen min å jeg hørte det navnet synes vi begge det var det rette navnet om vi skulle få jente.

Etter å gå rundt å tenke på navnet gikk det videre til hvordan folk vil reagere når det navnet kommer opp og jeg ble usikker,lette i navnebøker forå se om det var et skikkelig uvanelig navn eller ikke.

En navnebok på nettet stod navnet(som jeg fant)

 

Min sønn hadde også et "uvanlig navn" da han ble født for 3 år siden,folk rynket på nesa og komenterte aldri at navnet var fint.

Men det gikk ikke lange tiden gitt før 3 andre gutter ble døpt med det navnet i bygda vår..

 

Vi kommer til å ta det navnet uansett hvor mye folk rynker på nesa (hvis det blir jente), synes alle er ute etter spesielle navn som ikke alle har.

 

Bare vent så blir det navnet ganske populært=)=)

 

Folk trenger bare litt tid å tygge på navnet, stå på valget deres.

Det skal vi=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...