Gå til innhold

Vogn som er så liten til å ha ombord i fly, finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal snart ut å reise med vår datter på 10 mnd og trenger å kjøpe en type trille el som vi kan bruke som vogn på reisen, også som sovevogn slik at ryggen kan legges ned.

Men vognen må kunne brettes sammen til så liten at det er lovlig og ta den ombord!!! (skal nemlig mellomlande et par ganger...) Finnes det?

Trenger sårt tips!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zappen er veldig fin (har den selv), men ryggen kan ikke legges ned!

Skrevet

Nei det er akkurat det som er problemet. Og er flyet stappa fullt må en begrense håndbagasjen også og kan bli veldig skuffet hvis vogna alikevel ikke kan bli med ombord.

hva med en bæremeis eller bæresele/sjal?

Skrevet

Tror ikke du får lov til å ha med vognen inn på flyet uansett. Men sjekk med flyselskapet først. Finnes vogn som hun kan ligge i og blir som en liten paraplytrille når du slår den i sammen. Tror det var carena pris ca 899.-

Skrevet

Har ikke flyplassene lånevogner til mellomlandinger?

Skrevet

Det er vel egentlig berre Zapp'en som er så liten at du er garantert å få den med som handbagasje, men den kan ikkje ryggen leggast ned på.

Vi kjøpte oss bæresele vi, i staden for å stresse med vogn. Synest det er enklare enn å skulle slå opp og ned vogn, bære inn og ut av flyet - samtidig som eg har ungen på armen.

Vi kjøpte Ergo bæresele (hos www.babyslynga.no) som kan brukast frå nyfødd (på magen) og frå 5 mnd til 4 år på magen eller ryggen. Er strålande fornøgd. I tillegg var det praktisk med bæresele då vi var på ferie, det er ikkje barneseter på bussane sjølvsagt, og då er det tryggare å ha småen i bæresele, og bilbelte på meg sjølv, enn å ha han "laus" på fanget.

Guten vår er forresten snart eit år gamal, vi har brukt selen frå han var 5 mnd, og har flydd til England og Tyrkia og Belgia (har mellomlanda og). Er veldig greitt å ha bæresele, spesielt viss du resier aleine med babyen. Då har du hendene fri til å bære ting, eller opne dører eller finne fram pass og billettar.

Skrevet

Heisann!!

Og takk for svar

Har sett denne zapp men håpløst med en vogn på ferie hvor ryggen ikke kan legges ned slik at hun kan sove....

Skulle ønske det fantes...

virkelig!

skal ut å reise med klm til usa og der ser det ut som om på deres nettside at man kan ha med en vogn man kan slå sammen inntil 115 cm lang så jeg satster på at det går...

tvi tvi

Har tenkt på bæresele men da har min datter ingen sted og sove, dessuten trengs det vogn på turen som hun kan sitte i og sove i...

skal jo bla på shopping......

Skrevet

Sjekk om Mutsy Spider har kommet i salg enda, den er veldig lik Zapp, men ryggen kan legges ned!

Skrevet

En venninne av meg måtte fly ganske mye med sønnen sin, og de har en MAclaren techno xt som de fikk ha med på flyet hver gang.

Selges til under 2000 kr på www.biteringen.no.

Har prøvd å trille den, og det er bare noe helt annet enn alle andre paraplytriller jeg har trillet!

Den har full liggestilling, og er veldig enkel å håndtere.

Skrevet

Dei gongane vi har vore ute og reist har vi hatt med vogn/paraplytrille m/nedleggbar rygg, men har sendt den som bagasje for eg synest det er enklare å ha småen i bæresele.

Han søv godt i bæreselen sin og (bedre der enn i vogna, men så har han aldri vore nokon "vognsovar" heller). Brukte vogna der vi var på tur, er upraktisk med bæresele om ein skal shoppe ein del :o)

Skrevet

Sjekk ut Peg Perego Pliko P3 eller MacLaren Techno XT. Plikoen kan brukes med f. eks. Teutonia softbag i også.

Skrevet

Sjekk ut carena. De har et par triller som er veldig fine, og kan legges helt ned. også kan du jo høre med flyselkapet om hvordan dere kan gjøre det på mellomlandingene. Hvis dere skal bytte fly, får du jo vognen med en gang dere går av flyet, også leverer du den igjen på neste fly.

Ellers så syns jeg ideen med bæresele var god, men det blir kanskje tunkt i lengden.

Skrevet

Vi har reist tur retur sø-amerika mel flere mellomlandinger. Vi har hatt med oss teutonia toni tror jeg den heter. Den er ganske stor men blir liten sammenslått. Har aldri hatt prob. med å få den inn på flyet. Skjønner godt at du vil ha vogn. Vi har ihvertfall hatt lange mellomlandinger og aldri om jeg hadde orket å bære barnet mitt i 10-12 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...