Gå til innhold

føler at jeg går tom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler at puppene går tomme, spesielt på natten. må da begynne å lage morsmelkserstatning og gi henne det. hvordan skal jeg få puppene til å fylle seg opp fortere sånn at jeg har nok melk?

og den ene puppen har mer melk enn den andre, enda jeg har gtt henne annenhver gang... hvorfor det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ta det siste først: pupper kan godt produsere ulike mengder melk, særlig i begynnelsen. Relativt vanlig.

Så - tomme pupper på natten.

Her er en link: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Det er vanlig å ha mindre melk på kvelden, og det skal være slik.

Hvis du da begynner å gi tillegg i stedet for å legge babyen til slik at du blir stimulert, blir dette fort en vond spiral med mindre melk og større behov for tillegg. Balansen mellom etterspørsel og produksjon blir forrykket.

Prøv å slapp av, senk skuldrene, sørg for nok drikke og mat, drit i husarbeidet noen dager, og dette går seg forhåpentligvis til.

Lykke til!

Skrevet

ok, takk.

men når hun våkner om natten og spiser, blir hun liksom ikke ordentlig mett, så hun vil ikke sove igjen. sitte gjerne oppe 2 timer for å roe henne. hun sovner sammen med meg,oppå ammepute eller noe, men legger jeg henne, våkner hun og vil ha mere mat.

og er det ett problem at hun får morsmelkserstetning på flaske i 6-7 tiden om morningen? sambo gjør det fordi han synes det er så koselig å få ta en del av matingen, og for at jeg skal få sove. har ikke nok melk til å pumpe ett helt måltid.

Skrevet

Du får mer melk av å amme ofte :-) Det nytter ikke å "spare" for å fylle puppene, for da går produksjonen ned over tid.

Du kan jo prøve å pumpe etter amming for å lure puppene til å tro at babyen din fortsatt er sulten.

Hvis du gir mme til et måltid bør du pumpe rett før eller etterpå, så "tror" puppene at det var de som gav det måltidet også.

Flott at sambo får ta del i matingen, min mann gråt av glede da han fikk mate med flaske for første gang :´-) På sikt kan han kanskje gi utpumpet/nedfryst mm til dette måltidet? :-)

Skrevet

Hyppig amming øker produksjonen. Persille og dill er urter som visstnok også kan hjelpe på produksjonen, sier urtebøkene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...